2022-05-06, 07:01
Medlem
Det här med rocker och cashback. Jag kan tänka mig att bli värvad av någon men vill inte hålla på och värva själv. Gissar att jag kommer värva 0 personer. Är det 0,5% cashback då eller inte ens det?
Citera
2022-05-06, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Det här med rocker och cashback. Jag kan tänka mig att bli värvad av någon men vill inte hålla på och värva själv. Gissar att jag kommer värva 0 personer. Är det 0,5% cashback då eller inte ens det?
Ja precis, blir du värvad så startar du med 0,5 % samt en bonus på 500 kr. Värvar du fler personer själv så får du 0,5% per värvad person.
Citera
2022-05-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Ah tack för input. Någon annan med Everyday-kortet får gärna bekräfta att det stämmer. Sedan kan jag uppdatera tabellen.

Det stämmer ej.
Citera
2022-05-08, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Ja precis, blir du värvad så startar du med 0,5 % samt en bonus på 500 kr. Värvar du fler personer själv så får du 0,5% per värvad person.
Tack för svar!
Citera
2022-05-11, 14:26
Medlem
differentdayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Använder Amex Blue som ger 1,25% bonus på allt (rena pengar, inga kuponger eller annat trams).
Kombinerar med Coop EnterCard som ger 0,5% på allt, och mer om man handlar mycket på coop.

Varför kombinera om Amex ger 1,25 och EnterCard 0,5? Bara nyfiken.
Citera
2022-05-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av differentdays
Varför kombinera om Amex ger 1,25 och EnterCard 0,5? Bara nyfiken.

Vissa handlare nekar fortfarande Amex så jag antar att man har två kort i det fallet?
Citera
2022-05-11, 18:55
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Vissa handlare nekar fortfarande Amex så jag antar att man har två kort i det fallet?

Ja, så är det. Jag handlar mycket på Lidl t ex, vore toppen om de börjar acceptera Amex.
Citera
2022-06-08, 13:43
Medlem
Ett kreditkort som är smidigt att få snabbt? Som inte krävs massa papper på anställningsavtal etc..
Citera
2022-06-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ja, så är det. Jag handlar mycket på Lidl t ex, vore toppen om de börjar acceptera Amex.

Nej nej och åter nej. Tillhör man Amex målgrupp så rör man sig inte inom 5 kilometers radie från en Lidl-butik.

Att Lidl inte tar Amex är i princip en vänlig konsumentupplysning till oss med Amexkort. En extra påminnelse om att Lidl riktar sig till ett helt annat kundsegment.
Citera
2022-06-08, 21:31
Medlem
Citat:
Använder Amex Blue som ger 1,25% bonus på allt (rena pengar, inga kuponger eller annat trams).
Kombinerar med Coop EnterCard som ger 0,5% på allt, och mer om man handlar mycket på coop.
Amex Blue kostar 35kr/månad så du får ingen bonus egentligen på dina inköp upp till 2800kr/månad.
Citera
2022-06-09, 09:29
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Nej nej och åter nej. Tillhör man Amex målgrupp så rör man sig inte inom 5 kilometers radie från en Lidl-butik.

Att Lidl inte tar Amex är i princip en vänlig konsumentupplysning till oss med Amexkort. En extra påminnelse om att Lidl riktar sig till ett helt annat kundsegment.

Struntprat. Det är massor med folk med höga inkomster som handlar på Lidl. Rent och fräscht, inga fejk-rabatter på utgångna produkter (som du finner på ICA och Coop), priserna stämmer med kvittot, ordning och reda, spännande sortiment. Det är snarare du som har förutfattade åsikter och attitydproblem.

Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Amex Blue kostar 35kr/månad så du får ingen bonus egentligen på dina inköp upp till 2800kr/månad.

Det är sant. Men om man handlar mycket med kortet så lönar det sig definitivt (som i mitt fall). Vid större inköp ska Amex Blue fram om möjligt, och där det överhuvudtaget går. De flesta butiker tar Amex, det är bara Lidl tror jag som ännu inte tar det. Även när man handlar på nätet så har Amex blivit allt vanligare som betalningsalternativ.
Citera
2022-06-09, 09:37
Medlem
Citat:
Lidl tar amex sedan 2019…..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in