2022-06-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Dömd eller inte, det spelar ingen roll när det gäller dessa vidriga karlslokar och gubbslem som våldtar barn! Fatta! Barn ska skyddas från pedofiler!
Men är du dum på riktigt, eller låtsas du bara?
DE VÅLDTAR INTE!!! De har chattat med en vuxen, fullt medveten människa som UTGER sig för att vara ett barn!!
Citera
2022-06-08, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Men är du dum på riktigt, eller låtsas du bara?
DE VÅLDTAR INTE!!! De har chattat med en vuxen, fullt medveten människa som UTGER sig för att vara ett barn!!

MEN DET VET GÄDDORNA INTE. ÄR DU HELT BAKOM FLÖTET DIN BYFÅNE!!!!
Citera
2022-06-08, 20:40
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Fan vad tråkig denna tråden börjar bli. Mest en massa svammel om ditten å datten. För övrigt så skrattade jag helt mycket åt den sista jävla pundaren som först började flaxa med armarna, för att sedan sticka iväg som en dragster med sina foppatofflor längs landsvägen
Citera
2022-06-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzabudet-Nidde
MEN DET VET GÄDDORNA INTE. ÄR DU HELT BAKOM FLÖTET DIN BYFÅNE!!!!
Tack för komplimangen. Nej, det vet de inte, men har trots det inte sett en enda video där en gädda faktiskt begår en våkdtäkt. Varken på Sara eller Patrik.
Citera
2022-06-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Tack för komplimangen. Nej, det vet de inte, men har trots det inte sett en enda video där en gädda faktiskt begår en våkdtäkt. Varken på Sara eller Patrik.

Nej men betyder det att dom alla är oskyldiga små lamm? Om du har missat det sitter två pedofiler häktade tack vare dumpen.
Citera
2022-06-08, 21:01
Medlem
Hegamons avatar
Här hotas det med självmord till höger och vänster. Jag vet inte om det är seriösa hot, eller något annat:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/patrik-sj%C3%B6berg-skrattar-%C3%A5t-mammans-v%C3%A4djan-efter-uth%C3%A4ngning-p%C3%A5-dumpen/ar-AAYe3st?bk=1&bk=1&ocid=msedgntp&cvid=2ade93f02f2c4 fc8862170fbb97314f6

Är vi riktigt deprimerade så är allt vårt fel. Tycker vi att andra gjort fel, så är vi inte riktigt deprimerade enligt rättspsykiatrisk praxis. Att hota med att döda sitt barn verkar enligt mig helt insane.
Senast redigerad av Hegamon 2022-06-08 kl. 21:05.
Citera
2022-06-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Hon var extremt förskönande och bortförklarande i sin förklaring om sitt kriminella förflutna och hur hon minsann är en ny människa idag och så vidare.

Hon har även ägnat sig åt en rejäl dos av hyckleri, detta har Sara skrivit tidigare på Flashback:

Med den texten i bagaget så blir hennes Dumpen-agerande nästintill schizofrent när det kommer till henne själv. Hon själv däremot ska få agera polis, skita i vad oskuldspresumtion innebär och även agera åklagare och domare och det komiska i det hela är att hon har ett VÄLDIGT långt kriminellt förflutet. Detta hyckleri är nästintill skrattretande. Hon ser ju sig uppenbarligen som en helig instans och att Dumpen ska få agera precis hur dom, när dom vill.

Vad innebär oskuldspresumtionen tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Allt dåligt du gör i livet får konsekvenser på dig och dina anhöriga, det är så det fungerar. Varför skulle en person som vill våldta ett barn och dennes anhöriga slippa konsekvenser och att ingen pratar om det. Jag tycker dom kommer ganska så lindrigt undan. Överallt i samhället, på jobbet, på gymmet diskuterar man om personer som gjort konstiga val. T.ex. brottslingar. När Svartenbrandt levde då diskuterades han och hans dotter flitigt. Det är så det fungerar i verkligheten.
Så är det ju. Det är verkligheten. Bara för att man tänkt att våldta ett barn så kan man inte få folk att reagera på det. Eller diskutera det.

Men man behöver ju inte skratta åt anhöriga. Där bör man tänkt igenom hur man handhar en sådan diskussion med anhöriga. Lyssna och lugn tala om att man inte tänker ta ner posten förrän z har skett.

Dumpen om den ska fortsätta finnas agera mer professionellt. Både Sara och Patrik måste tänka på vad de själva ger ut för signaler. Jag tycker all musik ska bort. Sara slutar skrika. Patrik håller käften. Låt gubbgäddorna prata.

Och eftersom de inte har ett team med folk som kan slussa gubbgäddorna vidare så kan de lämna över en skrift med personer och organisationer och vården och nummer till jourhavande medmänniska. Detta för att i alla fall påverka så att män inte letar efter barn att våldta.
Citera
2022-06-08, 21:21
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Har du några förslag på vad man ska göra med männen?
För att svara på den frågan måste man nog först fastställa vad Dumpens syfte med sin verksamhet är.
De anger att de vill få till en lagändring, att grooming ska vara grooming även om den som utsätts för det är underårig eller ej.
Deras metod är att utge sig för att vara underåriga/en vuxen kvinna med underårigt barn, öppna för sexmöten.
De stämmer träff med vad de kallar gäddor (inte pedofiler) och filmar sedan komfrontationen, som i sig till metod har en del att önska.
Därefter, så fort de bara kan, publicerar de sitt filmklipp samt ett kollage av chatten med "gäddan". Ja, kollage, inte logg för det är inte allt och inte kronologiskt. Och framförallt finns det få "time stamps".

Det de borde göra efter att de kommit så långt som till en filmad konfrontation är att sitta på allt material tills de själva har identifierat sin "gädda".
Finns en sambo/fru tas en försiktig kontakt med denna för att informera vad man vet.
Finns det barn i hushållet inger man en orosanmälan till socialen.
Är man övertygad om att ett brott begåtts kontaktar man polisen.
Arbetsgivare kontaktar man enbart om arbetet innebär att "gäddan" har kontakt med underåriga i dess utförande.

Först därefter ser man över vad man ska publicera. Man blurrar "gäddans" ansikte och förvränger rösten. Man går igenom chatthistoriken och blurrar alla identifikationsmarkörer; namn/nick, ålder, ort, yrke, osv.

Detta alltså om det enda syftet med publiceringen är att påpeka att sådant här är vanligt förekommande och att man vill få till en lagändring enligt ovan.
Citera
2022-06-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Här hotas det med självmord till höger och vänster. Jag vet inte om det är seriösa hot, eller något annat:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/patrik-sj%C3%B6berg-skrattar-%C3%A5t-mammans-v%C3%A4djan-efter-uth%C3%A4ngning-p%C3%A5-dumpen/ar-AAYe3st?bk=1&bk=1&ocid=msedgntp&cvid=2ade93f02f2c4 fc8862170fbb97314f6

Är vi riktigt deprimerade så är allt vårt fel. Tycker vi att andra gjort fel, så är vi inte riktigt deprimerade enligt rättspsykiatrisk praxis. Att hota med att döda sitt barn verkar enligt mig helt insane.
– Jag funderade på om jag måste döda barnen. I det totala kaoset tänkte jag att vi alla måste dö. Och i det, tänkte jag att om jag dör så kommer de tvingas avpublicera. På kvällen tre dagar efter allt börjat hade jag starka planer på att ta livet av mig. Jag är bra på att lura min omgivning. Om man vill dö så kan man det, säger Moa till Dagens ETC.

Moa funderade på om hon måste döda barnen. Det är ju jättehemskt. Hoppas att hon sökte och fick hjälp. Det är klart att det är traumatiserande. Men tror hon att hon ska kulla styra omvärlden med hot om att döda barnen är det illa.

Och sen så säger Moa att hennes barn kan bli utsatta för mobbing, men sen pratar hon om att hon tänkte mörda sina egna barn??

Eller att hon är bra på att luras så hon kan ta livet av sig utan att någon kan hindra det??

Hur ska barnen må av det då?
Senast redigerad av Sturuf 2022-06-08 kl. 21:24.
Citera
2022-06-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
För att svara på den frågan måste man nog först fastställa vad Dumpens syfte med sin verksamhet är.
De anger att de vill få till en lagändring, att grooming ska vara grooming även om den som utsätts för det är underårig eller ej.
Deras metod är att utge sig för att vara underåriga/en vuxen kvinna med underårigt barn, öppna för sexmöten.
De stämmer träff med vad de kallar gäddor (inte pedofiler) och filmar sedan komfrontationen, som i sig till metod har en del att önska.
Därefter, så fort de bara kan, publicerar de sitt filmklipp samt ett kollage av chatten med "gäddan". Ja, kollage, inte logg för det är inte allt och inte kronologiskt. Och framförallt finns det få "time stamps".

Det de borde göra efter att de kommit så långt som till en filmad konfrontation är att sitta på allt material tills de själva har identifierat sin "gädda".
Finns en sambo/fru tas en försiktig kontakt med denna för att informera vad man vet.
Arbetsgivare kontaktar man enbart om arbetet innebär att "gäddan" har kontakt med underåriga i dess utförande.

Först därefter ser man över vad man ska publicera. Man blurrar "gäddans" ansikte och förvränger rösten. Man går igenom chatthistoriken och blurrar alla identifikationsmarkörer; namn/nick, ålder, ort, yrke, osv.

Detta alltså om det enda syftet med publiceringen är att påpeka att sådant här är vanligt förekommande och att man vill få till en lagändring enligt ovan.

Ditt svar tyder på att du inte har en aning om hur människor fungerar. Eller också vill du inte riskera att möta Sara på en parkeringsplats..
Citera
2022-06-08, 21:28
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vad innebär oskuldspresumtionen tror du?

Så är det ju. Det är verkligheten. Bara för att man tänkt att våldta ett barn så kan man inte få folk att reagera på det. Eller diskutera det.

Men man behöver ju inte skratta åt anhöriga. Där bör man tänkt igenom hur man handhar en sådan diskussion med anhöriga. Lyssna och lugn tala om att man inte tänker ta ner posten förrän z har skett.

Dumpen om den ska fortsätta finnas agera mer professionellt. Både Sara och Patrik måste tänka på vad de själva ger ut för signaler. Jag tycker all musik ska bort. Sara slutar skrika. Patrik håller käften. Låt gubbgäddorna prata.

Och eftersom de inte har ett team med folk som kan slussa gubbgäddorna vidare så kan de lämna över en skrift med personer och organisationer och vården och nummer till jourhavande medmänniska. Detta för att i alla fall påverka så att män inte letar efter barn att våldta.
Mycket snyggt och välkonstruerat inlägg. Du förklarar din ståndpunkt sakligt och lugnt. Här borde fido och Aloe-Blacc titta och lära sig hur man skriver kvalitetsinlägg. Delar inte alla dina synpunkter om Dumpen men respekterar dom.
Citera
2022-06-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus

Bra inlägg. Håller helt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in