Citat:
– Jag funderade på om jag måste döda barnen. I det totala kaoset tänkte jag att vi alla måste dö. Och i det, tänkte jag att om jag dör så kommer de tvingas avpublicera. På kvällen tre dagar efter allt börjat hade jag starka planer på att ta livet av mig. Jag är bra på att lura min omgivning. Om man vill dö så kan man det, säger Moa till Dagens ETC.
Moa funderade på om hon måste döda barnen. Det är ju jättehemskt. Hoppas att hon sökte och fick hjälp. Det är klart att det är traumatiserande. Men tror hon att hon ska kulla styra omvärlden med hot om att döda barnen är det illa.
Och sen så säger Moa att hennes barn kan bli utsatta för mobbing, men sen pratar hon om att hon tänkte mörda sina egna barn??
Eller att hon är bra på att luras så hon kan ta livet av sig utan att någon kan hindra det??
Hur ska barnen må av det då?
Moa funderade på om hon måste döda barnen. Det är ju jättehemskt. Hoppas att hon sökte och fick hjälp. Det är klart att det är traumatiserande. Men tror hon att hon ska kulla styra omvärlden med hot om att döda barnen är det illa.
Och sen så säger Moa att hennes barn kan bli utsatta för mobbing, men sen pratar hon om att hon tänkte mörda sina egna barn??
Eller att hon är bra på att luras så hon kan ta livet av sig utan att någon kan hindra det??
Hur ska barnen må av det då?
Hon är väl chockad... Människor i chock reagerar inte normalt och tänker inte rationellt. Det kan en apa räkna ut. Men jag ska försöka förklara så att även du förstår.
Hon har fått reda på att hennes man är otrogen, en pedofil, och dessutom att hon och barnen är uthängda med honom för hela landet att beskåda. Hon inser att det är en tidsfråga innan barnen blir retade i skolan.Förutom att de blivit av med sin far. Tidigare var det två som betalade för boendet. Nu är det en. Dessutom kan hon säkert inte jobba, sjukskriven. Ändå ska hon ta hand om barnen själv.
Att det far runt konstiga tankar i huvudet.... Inte så märkligt.
Du kan ana att livet är tufft.. Lite som att jag skulle avslöja din kukstorlek. Ditt liv skulle vara över. Alla skulle le när de såg dig, och du skulle veta varför.