Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Nej, jag är inte arg, jag är trött på hycklande idioter och att vårt samhälle börja likna pöbelsamhällen allt mer för varje dag som går. Jag har inte bott på hemmaplan under några år nu och landet jag bor i nu har fått samma typ av neandertalar-influenser och det är en skrämmande samhällsutveckling. Du inser uppenbarligen själv att Sara är en hycklare med tanke på att du inte lyckas snacka dig bort hennes hyckleri. "Oskyldig tills motsatsen har bevisats", detta gäller tydligen bara Sara själv eller om Sara får agera polis, åklagare, domstol och rättssystem och detta är förenat med ett pöbelsamhälle där civila, speciellt i detta fallet med civila med extremt problematiska bakgrunder, ska agera rättssystem. Det är en fara mot rättssystemet och mot samhället när pöbeln agerar. Vi lever inte i en anarki, du har också en pöbellik mentalitet och er dynga hör hemma i ett U-land. Vi bor i ett land där man har möjlighet att förändra genom opinionsbildning, inte genom att leka polis. Sara själv är mycket tydlig i hur viktigt det är att rättssystemet får ha sin gång och att man inte ska döma innan någon är fälld, hyckleriet är på skrattretande låg nivå.
Att ni drabbats av neandertalarinfluenser beror på att ni valt Justin Trudeau som premiärminister, ni borde sett det komma. Jag är inte talesperson för personerna bakom Dumpen, jag skuldbelägger dem inte och jag tar dem inte i försvar, vill du diskutera dessa personer bör du vända dig till någon som delar ditt behov och intresse. Däremot ser jag varför Dumpen uppstått och jag ser även Dumpens nytta. Precis som jag ser nyttan i alla kvinnor som utmanar den nya förtalslagen när de sprider ut information om sina dömda våldtäktsmän och misshandlare. Justeringen av förtalslagen var ett stort misstag.
Sverige reformerade påföljdssystemet på 60-talet. Ändringarna var rakt igenom ideologiska och 100% ovetenskapliga. Idag har vi ett tydligt facit och kan konstatera att Sverige var ett betydligt tryggare land innan 60-talets stora reformeringar av straffrätten och psykiatrin. Sveriges ökande problematik med kriminalitet och anarkism (medborgargarden/pöbel eller vad du nu vill kalla dem som inte nöjer sig med att bara knyta handen i fickan och rösta vart fjärde år) har uppmärksammats internationellt och det har varnats för att det svenska rättssystemet inte matchar befolkningens rättsmedvetande. Politikerna behöver helt enkelt ge folket den straffrätt som folket vill ha annars så är kaoset ofrånkomligt, enligt expertis. Jag tror dem och tillhör gruppen som vill se riktigt hårda straff och preventiv lagstiftning inom många områden, dels för att minska andelen brottsoffer men även för att brottsoffer måste få upphöjd okränkbar status och dels för att få ett tryggare, sundare och rikare samhälle.