2022-06-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
När jag tittar på synonymer till pöbel. Då får jag bland annat dessa. Slödder, pack, mobb, patrask, drägg, avskum. Tycker inte att jag eller någon av mina forumskamrater stämmer in på den beskrivningen.

Jodå, ni är de facto en pöbel.
Att du själv inte ser det är inte konstigt, självkritik har inte varit Dumpen eller deras följetongs starka sida. Det är bara att gå in på Dumpens Facebooksida och läsa alla infantila och hatiska inlägg som även berör oskyldiga så inser man att det är just en pöbel och hur problematisk en pöbel faktiskt är ur ett rättsperspektiv.
Senast redigerad av Aloe-Blacc 2022-06-08 kl. 19:48.
Citera
2022-06-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Har du några förslag på vad man ska göra med männen?

Har skrivit det otaligt många gånger.
Problemet för Dumpens del är att dom inte tjänar pengar på samma vis då.

Blurra ansikten på männen, skicka omgående allt man har på männen i en polisanmälan till polisen, kontakta familj och arbetsgivare. Lägg upp blurrade videoklipp utan att dom ger massvis med detaljer på var männen kan hittas om dessa har barn och familj som samboende.
Citera
2022-06-08, 19:52
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du, som så oändligt många andra, tjatar om exakt det där... ni glömmer skillnaden mellan att vara dömd för ett brott och att inte vara det.

Dömd eller inte, det spelar ingen roll när det gäller dessa vidriga karlslokar och gubbslem som våldtar barn! Fatta! Barn ska skyddas från pedofiler!
Citera
2022-06-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
När jag tittar på synonymer till pöbel. Då får jag bland annat dessa. Slödder, pack, mobb, patrask, drägg, avskum. Tycker inte att jag eller någon av mina forumskamrater stämmer in på den beskrivningen.

Mobb skulle jag absolut kunna tänka mig kalla dem. Avskum är de som tex söker upp en anhörig och kallar henne för fet. Pack är de som ser det här som underhållning. Det finns inget kul med det här ämnet alls. Drägg är de som tjänar pengar på det.
Citera
2022-06-08, 19:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ja, inte är det din lata son med kollegor i alla fall.

I ETCs artikel i upptagningen från telefonsamtalen så redovisar de båda för all hjälp han tar och vad han gör för att bli en bättre människa för Sara. Så det lät ju som att det fanns en del hjälp att få.

Vad det innebär i praktiska termer har jag så klart ingen aning om. Lät inte som Sara var så intresserad av det heller.

Vad man ska göra med dessa Gäddor är det alltså fortfarande ingen som vet. Denna man skulle ju ev ha autism vilket blir svårt att behandla.
Alltså Vad tycker ni att man ska göra med dessa Gäddor? Och vem kontrollerar att det fullföljs och fungerar bra istället för dåligt?
Citera
2022-06-08, 19:56
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorganPalsson
Det är absolut väldigt olagligt att bedriva verksamhet om man går exempelvis på sjukersättning, aktivitetsstöd eller socialbidrag.

Om man misstänker att någon gör det ska man anmäla det, vilket man kan göra anonymt dels till kommunen som betalar ut socbidraget via mail samt till Försäkringskassan. https://www.forsakringskassan.se/kontakta-forsakringskassan/kundcenter-for-privatpersoner/om-du-misstanker-felaktiga-utbetalningar-eller-bidragsbrott

Ja... Det är ju oerhört allvarligt om hon begår bidragsbrott. Blir en fortsättning på hennes brottsliga karriär och ytterligare ett bevis på att hon inte följer lagar och regler.

Kanske att Försäkringskassan börjar utreda den saken nu då. Så att de om inte annat kan rentvå henne. För det ser verkligen illa ut...

Kanske värt att åka ner och titta på rättegången mot Dumpen?
Citera
2022-06-08, 19:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc

Blurra ansikten på männen, skicka omgående allt man har på männen i en polisanmälan till polisen, kontakta familj och arbetsgivare. Lägg upp blurrade videoklipp utan att dom ger massvis med detaljer på var männen kan hittas om dessa har barn och familj som samboende.
Om familj och arbetsgivare kontaktas så kommer det i alla fall att komma ut och spridas vem det handlar om.
Citera
2022-06-08, 19:59
Medlem
Citat:
Vad man ska göra med dessa Gäddor är det alltså fortfarande ingen som vet. Denna man skulle ju ev ha autism vilket blir svårt att behandla.
Alltså Vad tycker ni att man ska göra med dessa Gäddor? Och vem kontrollerar att det fullföljs och fungerar bra istället för dåligt?

Dumpen har väl gjort uppföljningar tidigare och fikat med en man som de sen tog ner från sajten för att han kunde visa på att han sökt hjälp. Eller minns jag fel?
Citera
2022-06-08, 20:00
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Nej, jag är inte arg, jag är trött på hycklande idioter och att vårt samhälle börja likna pöbelsamhällen allt mer för varje dag som går. Jag har inte bott på hemmaplan under några år nu och landet jag bor i nu har fått samma typ av neandertalar-influenser och det är en skrämmande samhällsutveckling. Du inser uppenbarligen själv att Sara är en hycklare med tanke på att du inte lyckas snacka dig bort hennes hyckleri. "Oskyldig tills motsatsen har bevisats", detta gäller tydligen bara Sara själv eller om Sara får agera polis, åklagare, domstol och rättssystem och detta är förenat med ett pöbelsamhälle där civila, speciellt i detta fallet med civila med extremt problematiska bakgrunder, ska agera rättssystem. Det är en fara mot rättssystemet och mot samhället när pöbeln agerar. Vi lever inte i en anarki, du har också en pöbellik mentalitet och er dynga hör hemma i ett U-land. Vi bor i ett land där man har möjlighet att förändra genom opinionsbildning, inte genom att leka polis. Sara själv är mycket tydlig i hur viktigt det är att rättssystemet får ha sin gång och att man inte ska döma innan någon är fälld, hyckleriet är på skrattretande låg nivå.

Att ni drabbats av neandertalarinfluenser beror på att ni valt Justin Trudeau som premiärminister, ni borde sett det komma. Jag är inte talesperson för personerna bakom Dumpen, jag skuldbelägger dem inte och jag tar dem inte i försvar, vill du diskutera dessa personer bör du vända dig till någon som delar ditt behov och intresse. Däremot ser jag varför Dumpen uppstått och jag ser även Dumpens nytta. Precis som jag ser nyttan i alla kvinnor som utmanar den nya förtalslagen när de sprider ut information om sina dömda våldtäktsmän och misshandlare. Justeringen av förtalslagen var ett stort misstag.

Sverige reformerade påföljdssystemet på 60-talet. Ändringarna var rakt igenom ideologiska och 100% ovetenskapliga. Idag har vi ett tydligt facit och kan konstatera att Sverige var ett betydligt tryggare land innan 60-talets stora reformeringar av straffrätten och psykiatrin. Sveriges ökande problematik med kriminalitet och anarkism (medborgargarden/pöbel eller vad du nu vill kalla dem som inte nöjer sig med att bara knyta handen i fickan och rösta vart fjärde år) har uppmärksammats internationellt och det har varnats för att det svenska rättssystemet inte matchar befolkningens rättsmedvetande. Politikerna behöver helt enkelt ge folket den straffrätt som folket vill ha annars så är kaoset ofrånkomligt, enligt expertis. Jag tror dem och tillhör gruppen som vill se riktigt hårda straff och preventiv lagstiftning inom många områden, dels för att minska andelen brottsoffer men även för att brottsoffer måste få upphöjd okränkbar status och dels för att få ett tryggare, sundare och rikare samhälle.
Citera
2022-06-08, 20:00
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Tja... Många Gäddor, särskilt de farligaste tycks ju få skyddad identitet och ny adress där de kan få fundera på sin tillvaro. Ensam, krossad och hatad av världen.

Nu är jag ingen hjärnskrynklare, fullt så galen är jag inte. Men det låter inte som den behandlingsform som är bäst lämpad om ditt syfte är att minska risken för återfall.
Citera
2022-06-08, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Oj. Det var inga bra sidor som kom fram alls. Både patrik och sara verkar vara empatiskt störda. I den skada de fått, har deras kärlek till människor försvunnit och i deras hat, så får inget stå i vägen. Nu skadar de barn, precis som de som de själva jagar. Kaka söker maka.

Tror snarare det handlar om Patrik och Saras grundpersonligheter, de beter sig som psykopat/narcissister där arv/miljö inte är klarlagt. Finns många människor som farit fruktansvärt illa men som inte är empatistörda för det, tvärtom, de har en högre moralkompass pga sina erfarenheter.
Citera
2022-06-08, 20:23
Medlem
Citat:

Denna fråga har varit uppe hundratals gånger här men du är tydligen för korkad för att förstå varför det inte fungerar. Eller också är du inte så korkad men har en annan agenda.
Vilket är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in