2022-06-08, 19:13
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Låter helt rimligt och sunt.
Förhoppningsvis är Dumpens arbete inte förgäves. Det uppmärksammas att det behövs hårdare tag när det gäller brott mot barn och unga.
Toney Westmoreland försökte bara träffa en 13 åring. Här i Sverige när en person vill våldta en 10 åring. Då får vi inte diskutera det för då kan vi skada anhöriga. Och diskuterar vi händelsen då blir vi kallade pöbel.
Citera
2022-06-08, 19:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Ni gör mer än "tittar på familjesituationer", jag har med egna ögon sett att Dumpens anhängare insinuerat att familjemedlemmar också har varit en del av vidrigheterna som männen har gjort sig skyldiga till.

Sen har vi det fallet där Dumpen la ut en chattlogg om hur kvinnan i ett förhållande kände sig "fet och ful" vilket resulterade i att en främling gick in på hennes Facebook och gjorde narr av hennes utseende och kommentaren i fråga om hur fet och ful hon är. Detta är inte rimligt och pöbeln är djupt problematisk.

Jag har full förståelse att en mamma som redan har gjort allt rätt i något hon inte har skuld i vill skydda sitt barn.

Vi bor i Sverige, associationsskuld och arvsskuld är inte förenade med svenska värderingar tack och lov, vi bor inte i ett pöbelsamhälle som Saudiarabien och jag önskar så klart att det förblir så. Jag skiter fullständigt i männen men oskyldiga anhöriga ska man värna om.

Har du några förslag på vad man ska göra med männen?
Citera
2022-06-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Toney Westmoreland försökte bara träffa en 13 åring. Här i Sverige när en person vill våldta en 10 åring. Då får vi inte diskutera det för då kan vi skada anhöriga. Och diskuterar vi händelsen då blir vi kallade pöbel.

Att diskutera händelsen och att förminska och håna en anhörig är väl ändå två olika saker? Och det går ju inte förneka att det finns en dumpen-pöbel även om enskilda individer inte vill känna igen sig i det.
Citera
2022-06-08, 19:20
Medlem
Citat:
Har du några förslag på vad man ska göra med männen?

Konfrontera dem (utan kameror upp i ansiktet), hota med att hänga ut om de inte söker hjälp och lämna över materialet till polisen.
Citera
2022-06-08, 19:21
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Hon var extremt förskönande och bortförklarande i sin förklaring om sitt kriminella förflutna och hur hon minsann är en ny människa idag och så vidare.

Jag har hört Nilsson berätta både muntligen och i skrift om sin bakgrund, en bakgrund som matchade rättslig skrift dvs inte förskönande, utan exakt så illa som det faktiskt var. Om jag inte minns fel så erkände dessutom Nilsson i rätten, utan omskrivning eller försök till lögn och försköning.

Citat:
Hon har även ägnat sig åt en rejäl dos av hyckleri, detta har Sara skrivit tidigare på Flashback:
Med den texten i bagaget så blir hennes Dumpen-agerande nästintill schizofrent när det kommer till henne själv. Hon själv däremot ska få agera polis, skita i vad oskuldspresumtion innebär och även agera åklagare och domare och det komiska i det hela är att hon har ett VÄLDIGT långt kriminellt förflutet. Detta hyckleri är nästintill skrattretande. Hon ser ju sig uppenbarligen som en helig instans och att Dumpen ska få agera precis hur dom, när dom vill.

Du är arg, och du uttrycker ilska mot personerna som driver Dumpen och de som anser att Dumpen är bra. Jag, till skillnad från dig, anser inte att anhöriga far så illa att Dumpen är ett problem och jag skiter i vilka som driver Dumpen så tillvida att de idag inte är brottsaktiva. Att de har missbruk och tillhörande kriminalitet i bagaget saknar för mig relevans, sett till att de idag ska ha lämnat det bakom sig. Om de fortfarande missbrukar så kommer det ställa till det för dem, och ett tips till dem är isf att lägga ned innan det kommer och biter dem där bak. Om Dumpenmedarbetarna hade levt på att begå bedrägeri och råna banker så hade även det varit skitsamma, för mig. Det är den sortens brott jag erfarit att man kan sona och komma ut på andra sidan som en bra människa.

Poängen är att sitta av sitt brott och försöka göra något bättre av livet. Om nu ett gäng exmissbrukare/exkriminella bestämt sig för att kanalisera sitt peddohat till att jaga pedofiler i brist på lämplig och rimlig minimilagstiftning, så ser jag det som en utmärkt anarkistisk metod som utmanar och blottlägger både brister i rättssystemet och förekomsten av vuxna män som raggar på barn.
Citera
2022-06-08, 19:21
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Hade Sverige haft en preventiv lagstiftning som harmoniserar med många andra mer barnvänliga länders så hade mannen dömts, den lösningen är både ultimat och självklar, ju snabbare vi kommer dit desto bättre.
Det är givetvis fullt legitimt att ha åsikter om hur lagstiftningen bör se ut. Faktum är dock att vi har en gällande lagstiftning, som inte ser ut på det sättet, att förhålla oss till.

Önskar Dumpen påverka lagstiftningens utformning finns det långt mer effektiva medel att ta till än de man nu använder. Det nuvarande tillvägagångssättet kommer med all sannolikhet snarare verka kontraproduktivt. Det är bara att se på vilka människor som stöttar Dumpens arbete och vilka som sätter sig emot detsamma och utifrån det fundera över vilka som har närmast till makten i lagstiftningsfrågor, även det kan man tycka vad man vill om men verkligheten ser trots allt ut som den gör.

Med andra metoder hade Dumpen kommit längre, om det syfte de påstår sig ha faktiskt är deras verkliga. Och med andra metoder hade Dumpen inte ens riskerat att själva orsaka oskyldiga barn och vuxna någon skada. Hade Dumpen använt andra medel hade det alltså varit bättre på alla sätt, för alla.

Fast det är så klart beroende av att syftet inte är något annat egentligen, till exempel att Patrik ska få utlopp för något slags inre frustration och få häva ur sig korkade oförskämdheter med stöd enbart i hans magkänsla, eller att Sara ska få agera ut sin grandiosa självbild och inte bara känna sig som, utan också vara en drottning med makt att styra vad som sker med andra människors liv, lycklig över att äntligen ha hittat personer som är lägre stående än hon själv. Det är inte vad Dumpen uppger är syftet, men det är vad som framstår som det troliga syftet när man lyssnar på ljudfilen som återger samtalet med kvinnan.

Är det också verkligen Dumpens egentliga syfte bedriver de sin verksamhet på ett närmast optimerat vis, helt utan anledning att förändra någonting. Lite svinn i form av helt oskyldiga vuxna och barn är bara att räkna med, och nej, med oskyldiga vuxna syftar jag inte på de uthängda männen.

För övrigt är det lite olyckligt att Dagens ETC publicerade just dagen efter att Dumpen publicerat en video som består av cirka 20 sekunders konfrontation, ungefär lika många döda sekunder och bortåt en minut av en drogpåverkad mans planlösa terränglöpning, tonsatt med pålagd buskismusik.

Sara bedyrar ju i samtalet med kvinnan att Dumpen inte producerar underhållning. Naturligtvis förstår varje tänkande människa att den senaste publiceringen syftar till att varna allmänheten för såväl fästingar som Benny Hill-liknande låtstycken, men det är synd att de imbecilla kritikerna ska få ett sådant köttben att hugga efter.
Citera
2022-06-08, 19:24
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Att diskutera händelsen och att förminska och håna en anhörig är väl ändå två olika saker? Och det går ju inte förneka att det finns en dumpen-pöbel även om enskilda individer inte vill känna igen sig i det.
När jag tittar på synonymer till pöbel. Då får jag bland annat dessa. Slödder, pack, mobb, patrask, drägg, avskum. Tycker inte att jag eller någon av mina forumskamrater stämmer in på den beskrivningen.
Citera
2022-06-08, 19:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Konfrontera dem (utan kameror upp i ansiktet), hota med att hänga ut om de inte söker hjälp och lämna över materialet till polisen.
Vad finns det för hjälp?
Vem ser till att Gäddan fullföljer hjälpen?
Citera
2022-06-08, 19:27
Medlem
MorganPalssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Som skattebetalare så är jag ju så klart lite nyfiken...

På vilket sätt skulle Sara vara arbetsoförmögen? Det ska man ju ge henne... Jag vet få som arbetar så hårt som hon gör.

Det är absolut väldigt olagligt att bedriva verksamhet om man går exempelvis på sjukersättning, aktivitetsstöd eller socialbidrag.

Om man misstänker att någon gör det ska man anmäla det, vilket man kan göra anonymt dels till kommunen som betalar ut socbidraget via mail samt till Försäkringskassan. https://www.forsakringskassan.se/kontakta-forsakringskassan/kundcenter-for-privatpersoner/om-du-misstanker-felaktiga-utbetalningar-eller-bidragsbrott
Citera
2022-06-08, 19:36
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Vad finns det för hjälp?
Vem ser till att Gäddan fullföljer hjälpen?

Ja, inte är det din lata son med kollegor i alla fall.

I ETCs artikel i upptagningen från telefonsamtalen så redovisar de båda för all hjälp han tar och vad han gör för att bli en bättre människa för Sara. Så det lät ju som att det fanns en del hjälp att få.

Vad det innebär i praktiska termer har jag så klart ingen aning om. Lät inte som Sara var så intresserad av det heller.
Citera
2022-06-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava

Du är arg, och du uttrycker ilska mot personerna som driver Dumpen och de som anser att Dumpen är bra. Jag, till skillnad från dig, anser inte att anhöriga far så illa att Dumpen är ett problem och jag skiter i vilka som driver Dumpen så tillvida att de idag inte är brottsaktiva. Att de har missbruk och tillhörande kriminalitet i bagaget saknar för mig relevans, sett till att de idag ska ha lämnat det bakom sig. Om de fortfarande missbrukar så kommer det ställa till det för dem, och ett tips till dem är isf att lägga ned innan det kommer och biter dem där bak. Om Dumpenmedarbetarna hade levt på att begå bedrägeri och råna banker så hade även det varit skitsamma, för mig. Det är den sortens brott jag erfarit att man kan sona och komma ut på andra sidan som en bra människa.

Poängen är att sitta av sitt brott och försöka göra något bättre av livet. Om nu ett gäng exmissbrukare/exkriminella bestämt sig för att kanalisera sitt peddohat till att jaga pedofiler i brist på lämplig och rimlig minimilagstiftning, så ser jag det som en utmärkt anarkistisk metod som utmanar och blottlägger både brister i rättssystemet och förekomsten av vuxna män som raggar på barn.

Nej, jag är inte arg, jag är trött på hycklande idioter och att vårt samhälle börja likna pöbelsamhällen allt mer för varje dag som går. Jag har inte bott på hemmaplan under några år nu och landet jag bor i nu har fått samma typ av neandertalar-influenser och det är en skrämmande samhällsutveckling.

Du inser uppenbarligen själv att Sara är en hycklare med tanke på att du inte lyckas snacka dig bort hennes hyckleri. "Oskyldig tills motsatsen har bevisats", detta gäller tydligen bara Sara själv eller om Sara får agera polis, åklagare, domstol och rättssystem och detta är förenat med ett pöbelsamhälle där civila, speciellt i detta fallet med civila med extremt problematiska bakgrunder, ska agera rättssystem. Det är en fara mot rättssystemet och mot samhället när pöbeln agerar.

Vi lever inte i en anarki, du har också en pöbellik mentalitet och er dynga hör hemma i ett U-land. Vi bor i ett land där man har möjlighet att förändra genom opinionsbildning, inte genom att leka polis. Sara själv är mycket tydlig i hur viktigt det är att rättssystemet får ha sin gång och att man inte ska döma innan någon är fälld, hyckleriet är på skrattretande låg nivå.
Citera
2022-06-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonnaJZ
Rebusen är ju mot peddona. Inte anhöriga. Herregud. Mördare och annat hänga ut ocensurerat med namn och allt men gud förbjude att en pedofil hängs ut.
Du, som så oändligt många andra, tjatar om exakt det där... ni glömmer skillnaden mellan att vara dömd för ett brott och att inte vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in