2022-06-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Redan gjort det.tyvärr kan inte psykologerna själva svara på detta heller. Det hela är en bluff. Autism är ofta ett beteendemönster man kan öva bort. Inte alltid, ibland är det en hjärnskada. Det som är så kasst med spektrum diagnoser. De förvirrar människor snarare än hjälper.

Förstår inte vad du försöker uppnå och nej man kan inte öva bort autism. Man kan gömma och öva social kompetens. Men det är inte bara social kompetens autism handlar om fast det är nog det som märks utåt sett.
Citera
2022-06-08, 18:50
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Va roligt att ni pratar om istället för med mig.

Menar du det?
Citera
2022-06-08, 18:51
Medlem
styckets avatar
Citat:
Förstår inte vad du försöker uppnå och nej man kan inte öva bort autism. Man kan gömma och öva social kompetens. Men det är inte bara social kompetens autism handlar om fast det är nog det som märks utåt sett.
Det här är inte Min åsikt utan när man söker finns inga bevis att finna som sagt. Därför det är en bluff att det är kroniskt.

Vad går inte att öva bort menar du?
Citera
2022-06-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roidhunter
Empati är helt klart ologiskt då det färgas av din inställning till just den människan, gruppen eller liknande. Att lyssna på andras åsikter och ta efter det har ju inget med logik att göra tvärtom rätt ologiskt att applicera andras tankesätt och världssyn där det passar in med sina egna åsikter/synvinkel. Faktiskt nåt autister är dåliga på.

Jag har inga problem med att lyssna på andras åsikter. Om någon är dömande och nedlåtande då är det en naturlig reaktion att gå i försvar ställning. Va roligt att höra att du vet vad vi alla är dåliga på det är trots allt bara miljontals människor med autism självklart är vi alla identiska. Va roligt att du faktiskt kan upplysa mig om detta utan att ha träffat mig. Ärligt talat det är du som är arrogant och saknar definitivt självinsikt och skulle behöva en gnutta empati. Det utesluter såklart inte att jag kan ha dålig självinsikt ibland men är definitivt bättre än dig det är en sak som är säkert.
Citera
2022-06-08, 18:59
Medlem
Citat:
Det här är inte Min åsikt utan när man söker finns inga bevis att finna som sagt. Därför det är en bluff att det är kroniskt.

Vad går inte att öva bort menar du?

Herregud har du läst vattentråden blir provocerad. Du kanske tror att det beror på vaccin också för din info saknar jag den sprutan. Det är kroniskt. Förklara hur exakt går man till väga för att ändra strukturen på sin hjärna och sina gener mycket spännande att höra! Vill väldigt gärna ha källor också på din vetenskap.
Citera
2022-06-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Menar du det?

Ja att ni diskuterar och pratar illa om autism jag startade inte denna tråd så att ni kan snacka på skit om autister utan för att bemöta fördomar och sprida kunskap något du behöver. Snacka skit kan ni göra i en annan tråd.
Citera
2022-06-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ja att ni diskuterar och pratar illa om autism jag startade inte denna tråd så att ni kan snacka på skit om autister utan för att bemöta fördomar och sprida kunskap något du behöver. Snacka skit kan ni göra i en annan tråd.

Du verkar inte riktigt ha förstått att dem gjorde precis motsatsen till det du tror. Kan vara bra om du faktiskt läser innan du svarar på saker. Men det verkar ju vara en ganska stor brist på att ta in och bearbeta information..
Citera
2022-06-08, 19:05
Medlem
Hur stor procent av folket på flashback skulle du anta ha någon form av autism, TS?
Citera
2022-06-08, 19:08
Medlem
styckets avatar
Citat:
Herregud har du läst vattentråden blir provocerad. Du kanske tror att det beror på vaccin också för din info saknar jag den sprutan. Det är kroniskt. Förklara hur exakt går man till väga för att ändra strukturen på sin hjärna och sina gener mycket spännande att höra! Vill väldigt gärna ha källor också på din vetenskap.
Om du tex googlar "drug addiction Brain scan" ser du. Olika beteenden förändrar hjärnan på olika sätt. Inte bara pga vad man stoppar i sig men delvis. Ven negativt tänkande skapar en viss hjärna samt de som mediterar. Bara o googla annars om jag googla åt dej när jag kommer hem från cykelturen.
Citera
2022-06-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esoterical
Hur stor procent av folket på flashback skulle du anta ha någon form av autism, TS?

Jag vet inte. Känner att många använder ordet autism för att beskriva något negativt och dåligt. Det kan såklart delvis stämma men tycker inte om att det används som en skällsord. Som att alla dåliga beteenden är automatiskt kopplande till autism vilket känns jobbigt att många tänker så. Har många positiva egenskaper som hänger ihop med autism men har aldrig hört någon använda ordet autism som en komplimang.
Citera
2022-06-08, 19:13
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Känner att många använder ordet autism för att beskriva något negativt och dåligt. Det kan såklart delvis stämma men tycker inte om att det används som en skällsord. Som att alla dåliga beteenden är automatiskt kopplande till autism vilket känns jobbigt att många tänker så. Har många positiva egenskaper som hänger ihop med autism men har aldrig hört någon använda ordet autism som en komplimang.

Du har givetvis rätt i den bemärkelsen, jag menade dock inte det som något skällsord utan tänker mer att folk som har det svårt med det sociala i verkliga livet kanske överlag väljer att använda forum så som flashback i större utsträckning. Tack för tråden, det har varit intressant.
Citera
2022-06-08, 19:20
Medlem
Citat:
Om du tex googlar "drug addiction Brain scan" ser du. Olika beteenden förändrar hjärnan på olika sätt. Inte bara pga vad man stoppar i sig men delvis. Ven negativt tänkande skapar en viss hjärna samt de som mediterar. Bara o googla annars om jag googla åt dej när jag kommer hem från cykelturen.

Jag knarkar inte och är inte beredd att börja för att se om det skulle lindra min autism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in