2022-06-08, 18:10
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja men något måste det ju bero på.. varför visas inte kriget från båda sidor?! Det jag saknar är neutrala nyheter som visar det som händer från båda hållen. Bra som dåligt.

Hur hade ni tänkt att detta skulle ske?
Inga journalister som befinner sig i Ryssland får säga som det "kanske" är utan att riskera fängelse.
Citera
2022-06-08, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ja men något måste det ju bero på.. varför visas inte kriget från båda sidor?! Det jag saknar är neutrala nyheter som visar det som händer från båda hållen. Bra som dåligt.

Enkelt.

1. Putin och ryssjävlarna har invaderat ett fredligt och suveränt land.
2. Putin och ryssjävlarna ska kastas ut från Ukraina - helst med så stora förluster som möjligt.

Allt annat - särskilt resonemang om Ukrainarna är lika stora kålsupare som kackerlackorna till ryska soldater - är av underordnad betydelse.

Och det behövs absolut inte visas vad som händer, "från bägge hållen", när en blir våldtagen.

Edit: Om man inte är en morbid ryssjävel, förstås. För då vill man väl se hur ryska soldater kör upp järnspett i fittan på Irina, 5 år.
Senast redigerad av PerTinent 2022-06-08 kl. 18:13.
Citera
2022-06-08, 18:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det finns ett klipp på en konvoj med lastbilar, oklart var och när. Destinationen är oklar, liksom lasten.
Sedan har vi satellitbilder på skepp i Sevastopol som lastar någonting som tycks vara spannmål, men inte ens det vet vi säkert.
Jag är väldigt vaksam på information oavsett om den kommer från RT eller CNN.
Det finns inga bevis, men mycket svaga indikationer. Samtidigt vet vi att det pågår ett propagandakrig vid sidan av det verkliga kriget.
Det är inga klara bevis. Det håller jag med om. Men om vi försöker hålla huvudet friskt så går det inte att gå ifrån att finns det indicier så finns det också troligen en bit sanning.

Vi har en annan rapport som visar hamnar i Sevastopol ökat sina sädestransporter markant i April. Man kan ju fundera på varför.

Citat:
After the beginning of the invasion, the nature of transportation from Sevastopol changed. Russia also used to transport grain from Sevastopol, but these were mostly small shipments to Russian ports, including the Caucasus port in the Kerch Strait. Large amounts of cargo were sent to Turkish ports.

But in March and April, Russia increased traffic from Sevastopol, and from there, the filled ships went to Egypt, Libya, Lebanon and Syria.

We also looked at satellite images of Sevastopol. The pictures show an increase in grain shipments near the Avlita terminal. Last year's photos consistently showed an absence of crowding of freight trucks near the port. But in April 2022, the number of trucks increased dramatically, and loaded cargo vessels began to regularly depart from the port.

https://texty.org.ua/projects/106884/stolen-grain-shipped-through-sevastopol-on-gray-carrier-vessels-as-turkey-rapidly-increase-grain-exp orts-from-russia/

Jag är ingen expert men jag känner igen ett rövhål när jag ser det även om det inte finns några bevis.
Citera
2022-06-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Krim har inte mycket odlingsbar mark, nej. Däremot bra hamnar, så sannolikheten för att saker från Ryssland eller ockuperade Ukraina skeppas ut där är hög.
Om man tittar på en satellitbild över Krim på google maps, ser landskapet ut som ett lapptäcke av åkrar. Skulle inte förvåna mig om man lyckats fylla ett par fraktfartyg med det som odlats där.
Citera
2022-06-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Hur hade ni tänkt att detta skulle ske?
Inga journalister som befinner sig i Ryssland får säga som det "kanske" är utan att riskera fängelse.

Det finns folk i Ukraina som vet hur det går ... jag tror väst får veta mycket om Ukraina också men det mörkas i media. Allt ska framstå som seger för Ukraina och det finns inget som är dåligt.
Citera
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Det är mycket som mörkas. Väst kan inte erkänna sig att Ryssarna gör framsteg. Tänk hur mycket vapen Ukraina fått av västerländerna och hur mycket pengar dom satsat på Ukraina.

Eftersom det är ukrainare som driver Liveuamap får vi aldrig redan på sanningen vare det sig är i Ukraina eller Syrien.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlavaUkrainiSugare
Svensk propaganda medgav att hade lurat svenskarna i tre månader om ryske presidentens hälsa
Önsketänkande bakom spekulationer om dödssjuk Putin
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/eEp274/wolfgang-hansson-onsketankande-bakom-spekulationer-om-dodssjuk-putin

En orsak till att spekulationen fick sådant genomslag, är att vanliga människor inte vill fundera på varför ryssen går till angrepp mot NATO.

Vanliga människor tycker det blir enklare att förstå världen, om gubben i öst fått storhetsvansinne och är dödssjuk.
Citera
2022-06-08, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Om man tittar på en satellitbild över Krim på google maps, ser landskapet ut som ett lapptäcke av åkrar. Skulle inte förvåna mig om man lyckats fylla ett par fraktfartyg med det som odlats där.

Inte mig heller. Vad sägs om 30 000 döda ryssar?

Kommer att passa bra på dom ryska fraktfartygen.

Fertiliserare.

Helvete vad de Ukrainska solrosorna ska växa bra!
Senast redigerad av PerTinent 2022-06-08 kl. 18:19.
Citera
2022-06-08, 18:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Innan kriget hade Ukraina tillgång till +1100 tyngre artilleri, Ryssland hade +4600. Nu är det väl andra siffror och allt Ryskt artilleri är knappast insatt i Ukraina.

Enligt denna har (hade) Ryssland 5689 artilleri (Väldigt exakt siffra!) totalt och 1600 i invasionen. Då borde inte Ryssland vara så överlägsna i antal artilleri. Men sedan tillkommer ju de ryska trupperna från Donbas. Jag vet inte om de är inräknade med ryssarna.
https://minusrus.com/en
Citera
2022-06-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Men du stöder Putins krig i Ukraina som är upphov till bilderna du inte ens vågar titta på. Idiot.

Vad menar du? En person tyckte om att kolla på döda ryssar och jag gav han en telegram som visar döda ryssar.

Förlåt men du är helt jävla borta i huvudet.
Citera
2022-06-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
En mix av idioter som tror att GRAVAR är sjöminor vilket ju är närmast ett episkt misstag med google translate till de derailade Qanon fansen och vänsterpack där ideologin är det sista som lämnar.

Hur någon av alla dessa bottenkrypare inte kan tycka att våldtagna femåringar väger tyngre än det trams dom håller på med är smått förvånande men tydligen har dom en moralisk kompass som är noll.

Ett dåligt liv får man väl önska dom iallafall.

Det gäller att hålla koll på dom små Putin-äcklen här hemma så att det går snabbt att ordna sopstädning om kriget skulle komma.
Citera
2022-06-08, 18:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Eftersom det är ukrainare som driver Liveuamap får vi aldrig redan på sanningen vare det sig är i Ukraina eller Syrien.

Det finns ryska kartor också. Den här Youtubern följer dem: https://www.youtube.com/channel/UCUnc496-PPmFZVKlYxUnToA

Men om du vill ha kartor där Ryssland erövrade Kiev efter 3 dagar och erövrar nya städer varje dag (Ofta samma städer varje dag märkligt nog), och annat trams så nej sådana kartor finns inte ens på ryska sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in