2022-06-08, 18:21
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jävlar var proryss-packet gått igång i tråden senaste veckan.

Vis av erfarenhet vet man att då börjar det gå riktigt dåligt för ryssarna

Det kan kanske vara intressant för vissa här att veta att det även i Ryssland finns "väst-troll" eller vad man nu ska kalla dem. Jag försöker läsa en del rysk media och en av dem, Vzglyad, är intressant såtillvida att den tillåter kommentarer på artiklarna. De flesta kommentatorer är starkt proryska men med viss regelbundenhet trillar det in västvänliga och ryskfientliga kommentarer, ibland på dålig ryska (enligt de andra kommentatorerna, själv kan jag inte bedöma den saken). Dessa västvänliga kommentarer häcklas sedan av de andra kommentatorerna, ungefär som sker här på Flashback.
Citera
2022-06-08, 18:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Det gäller att hålla koll på dom små Putin-äcklen här hemma så att det går snabbt att ordna sopstädning om kriget skulle komma.

Jag tar för givet att Säpo har en lista på dem.
Citera
2022-06-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Om man tittar på en satellitbild över Krim på google maps, ser landskapet ut som ett lapptäcke av åkrar. Skulle inte förvåna mig om man lyckats fylla ett par fraktfartyg med det som odlats där.

Nu är ju Krim en del av Ukraina vilket betyder att du alltså har fel. Eftersom du själv argumenterar som en jävla apa så …
Citera
2022-06-08, 18:23
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det finns folk i Ukraina som vet hur det går ... jag tror väst får veta mycket om Ukraina också men det mörkas i media. Allt ska framstå som seger för Ukraina och det finns inget som är dåligt.

Ukraina är ett fritt och demokratiskt land. Allt finns öppet på alla sociala medier.
Dom ställen som är ockuperade av ryzznazi är avskärmade för att ryzznazi ersatt fri internet med nazziinternet.
Där finns inga möjligheter att vara kritisk till "operationen" utan att hamna i fängelse eller tortyrläger.
Citera
2022-06-08, 18:27
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har du missat hur antiryss-packet gått igång hela tiden?
F.ö., jag är neutral.
Right!
Citat:
Ryssarna hade gjort Mariupol till en grushög om dom velat och det var ukrainsk militär som stanade kvar och gjorde att det blev civila offer.
Citat:
du har nog missat att Ukraina är styrt av USA via den korrupte Zelenskyj.
Citat:
Det är ju ganska uppenbart att Ryssland gjorde en avledningsmanöver i norr mot Kiev när fokus egentligen låg på Donetsk och Luhansk.

ALLT du skriver liknar märkligt nog en formulering från TASS eller RT.
Citera
2022-06-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Om man tittar på en satellitbild över Krim på google maps, ser landskapet ut som ett lapptäcke av åkrar. Skulle inte förvåna mig om man lyckats fylla ett par fraktfartyg med det som odlats där.

De odlar i princip inget där, vattenbrist
Citera
2022-06-08, 18:28
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Putin vågar inte ställa upp på den annars årliga frågestunden med Putin, som visas på TV i Ryssland, det rapporterar nu ryska myndigheter.

Putin Postpones Marathon Phone-In for First Time in 18 Years

Russian President Vladimir Putin’s annual telephone marathon, Direct Line, will not be held this June for the first time in almost two decades.

It is the first time that the program, which see ordinary citizens speak directly to the Russian leader about their daily problems, has been delayed since 2004.
https://www.themoscowtimes.com/2022/06/08/putin-postpones-marathon-phone-in-for-first-time-in-18-years-a77939

Den årliga maratonsändningen "Direktlinje med Vladimir Putin" blir inte av i juni som planerat, meddelar Kremls talesperson Dmitrij Peskov.

Något nytt datum är inte spikat och något skäl till beslutet anges inte. Efter Rysslands invasionskrig mot Ukraina har Putin allt mer sällan visat sig offentligt.
https://www.tv4.se/artikel/2MYZHzmYP4i1agf3TTYB7P/putin-staeller-in-sitt-arliga-frageprogram-efter-alla-cancerrykten
Citera
2022-06-08, 18:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nu tycker en högt rankad general i USA annorlunda. Hur ställer du dig till det?
En av tusentals US/Natogeneraler, vem bryr sig.
Citera
2022-06-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Det kan kanske vara intressant för vissa här att veta att det även i Ryssland finns "väst-troll" eller vad man nu ska kalla dem. Jag försöker läsa en del rysk media och en av dem, Vzglyad, är intressant såtillvida att den tillåter kommentarer på artiklarna. De flesta kommentatorer är starkt proryska men med viss regelbundenhet trillar det in västvänliga och ryskfientliga kommentarer, ibland på dålig ryska (enligt de andra kommentatorerna, själv kan jag inte bedöma den saken). Dessa västvänliga kommentarer häcklas sedan av de andra kommentatorerna, ungefär som sker här på Flashback.

Och riskera 15 års fängelse!

Ja i det avseendet så får man väl säga att Ryssland, Nordkorea och Kina är föregångsland.

Här i vår ”diktatoriska” som hatas och hånas av så många här på FB så måste vi ju stå ut med Putinrunkarna varje dag.
Citera
2022-06-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Eftersom det är ukrainare som driver Liveuamap får vi aldrig redan på sanningen vare det sig är i Ukraina eller Syrien.

Ja Ukraina har väl mörkat ganska mycket om hur mycket soldater och militärutrustning som gått förlorat också samt vart alla pengar tagit vägen dom fått av väst??

Även ska det mörkas hur deras Azov bataljon bär hitlertatueringar. Hade det varit Ryska soldater med hitlerkors hade det blivit världens nyhet!
Citera
2022-06-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Ja det kanske jag ska göra vid tillfälle.

En inte så dum start är att kolla in Heinz Guderian som kan sägas (lite slarvigt) vara upphovsman för det rörliga kriget eller Blitzkrieg. Detta kan enkelt sägas vara grunden för modern krigföring.

https://5dok.org/article/general%C3%B6versten-heinz-wilhelm-guderian-operativa-ledningens-utveckling-tyskland.nq74d2kq

https://en.wikipedia.org/wiki/Blitzkrieg
Citera
2022-06-08, 18:35
Medlem
Tillssons avatar
Ryska SOF bekämpar UKR mål i mörker.

https://twitter.com/AZmilitary1/status/1534533303889448961
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto