2022-06-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Inte ens Rommel, Dayan och Patton tillsammans skulle ha fixat det.

Ena förbandet är ryska värnpliktiga, nästa Kadyrovs lallare, sedan snubbar ifrån utkanten av ryssland (mongoler), lägg till sedan tvångsinkallade ifrån donbas, krydda med diverse löst folk Syrien och salta till sist med lite Wagner-folk. (Har säkert glömt något gäng även !)

Hur blir det då med samarbete mellan förbanden i komplexa offensiva uppgifter, när allt skall klaffa ? Hur kan man ens lita på varandra ?

Mot då de står ett enat Ukraina.

Glöm inte etiopierna! https://www.reuters.com/world/ethiopians-queue-up-volunteer-russias-fight-ukraine-2022-04-21/
Citera
2022-06-08, 17:46
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Trodde först att detta kunde vara någon typ av bevis, men vad faan! Hamnen är ju i Sevastopol på Krim…Odlar dom ingenting där???
Vad säger att säden är stulen från Ukraina? Jag säger inte att den inte är det, men jag eftersöker bevis.
Du såg de där spannmålslastbilarna i första filmen. De har enligt uppgift kört vete från Ukraina till Krim. Sedan lastat båtarna där som sedan kört dem till Syrien.

Mer uppgifter här:
http://www.youtube.com/watch?v=j2DZDQsC4fg&t=1m23s
Citera
2022-06-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Varför uppdaterar inte Liveuamap sin karta när ryssarna lyckats någonstans?
"Don't mention Sviatohirsk/Svyatogorsk"

https://liveuamap.com/

Det är mycket som mörkas. Väst kan inte erkänna sig att Ryssarna gör framsteg. Tänk hur mycket vapen Ukraina fått av västerländerna och hur mycket pengar dom satsat på Ukraina.
Citera
2022-06-08, 17:48
Bannlyst
Citat:
Trodde först att detta kunde vara någon typ av bevis, men vad faan! Hamnen är ju i Sevastopol på Krim…Odlar dom ingenting där???
Vad säger att säden är stulen från Ukraina? Jag säger inte att den inte är det, men jag eftersöker bevis.

Nämen.

Ryssjävlarna har naturligtvis kört spannmålet på ryska lastbilar och järnväg, från de områden som ryssarna normalt sett producerar spannmål, i 50-milsetapper, HELA VÄGEN NER TILL Sevastopol. Under ett halvår!

Ditt resonemang är lika dumt som om svenska entrepenörer skulle få för sig att frakta is från kiruna till glasgow, för skottarnas "on-the-rocks", med lastbilar från 30-talet.

Är du helt jävla pantad?

Du har varken körkort eller truckintyg, eller?
Citera
2022-06-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Inte ens Rommel, Dayan och Patton tillsammans skulle ha fixat det.

Ena förbandet är ryska värnpliktiga, nästa Kadyrovs lallare, sedan snubbar ifrån utkanten av ryssland (mongoler), lägg till sedan tvångsinkallade ifrån donbas, krydda med diverse löst folk Syrien och salta till sist med lite Wagner-folk. (Har säkert glömt något gäng även !)

Hur blir det då med samarbete mellan förbanden i komplexa offensiva uppgifter, när allt skall klaffa ? Hur kan man ens lita på varandra ?

Mot då de står ett enat Ukraina.

Ja du har en poäng här.
Citera
2022-06-08, 17:51
Bannlyst
Fan.

Inte den här, ryska MT-LB, heller, kom hem till ryssland med fungerande tvättmaskin eller använda damtrosor.

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1534562795634806790
Citera
2022-06-08, 17:52
Medlem
Citat:

Krim har inte mycket odlingsbar mark, nej. Däremot bra hamnar, så sannolikheten för att saker från Ryssland eller ockuperade Ukraina skeppas ut där är hög.
Citera
2022-06-08, 17:56
Medlem
En mix av idioter som tror att GRAVAR är sjöminor vilket ju är närmast ett episkt misstag med google translate till de derailade Qanon fansen och vänsterpack där ideologin är det sista som lämnar.

Hur någon av alla dessa bottenkrypare inte kan tycka att våldtagna femåringar väger tyngre än det trams dom håller på med är smått förvånande men tydligen har dom en moralisk kompass som är noll.

Ett dåligt liv får man väl önska dom iallafall.
Citera
2022-06-08, 17:58
Medlem
Citat:

Du är fan helt dum i huvudet. Ryssland utplånar landet Ukraina och våldtar små barn och du sitter och tjatar om att det inte finns bevis för att dom stjäl säd.

Klart som fan dom gör det din idiot, dom har ju invaderat Ukraina.
Citera
2022-06-08, 17:59
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är mycket som mörkas. Väst kan inte erkänna sig att Ryssarna gör framsteg. Tänk hur mycket vapen Ukraina fått av västerländerna och hur mycket pengar dom satsat på Ukraina.
F_n vad det gör ont att läsa det du (och andra) skriver på urtafflig svenska.
Finns det ingen sida som är på ditt eget språk där du kan härja istället?

OnT: Vad mörkas och av vem? Exempel?
Citera
2022-06-08, 17:59
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om. Läs en bok om militär strategi.

Ja det kanske jag ska göra vid tillfälle.
Citera
2022-06-08, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Missade du dagens nyhet att FN gått ut med att dom utrett ukrainas anklagelse att Ryssland stjäl spannmål och inte hittat någonting som indikerar att så är fallet?

Ryssland våldtar små barn och mördar alla som kommer inom räckhåll, känns det här som en viktig diskussion pucko. Nu stal dom ju radioaktiv metall från chernobyl som skulle ge strålskador efter några timmar så visst fan snor dom säd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in