2022-06-08, 15:44
Bannlyst
Fan.

Nu måste ryssarna ge fan i att måla sina ammunitionsuppslag i en orange färg med ett vitt "Z" mitt i.

https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1534506157485740032

Annars kommer vi att betrakta dem som helt, ohjäpligt, vänsterblivna.
Citera
2022-06-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo

Jag har sällan sett en sådan total nonchalans och ignorans. Vem f*n tror de att de är dessa jänkare? Förstår de inte att de snart inte ens kommer att tas med i ekvationen överhuvudtaget?

Om jag får spekulera lite så tror jag som sagt att tonläget kommer att förändras radikalt framöver även i Europa. Någon sa att en del politiker har börjat samlas i tysthet i länder som Tyskland, Italien och Frankrike. Jag tror att det även finns en del ledare inom industrin framförallt som börjar få kalla fötter.

Jag tror att det blir en spännande höst politisk sett, där vi får uppleva en hel del omvälvande saker.

Du inser kanske inte att du bara är en modernare version av FNL-grupperna med politisk hemvist långt ut på vänsterkanten?

Du vet! 😁 Spotta på USA och beundra massmördare som Mao, Idi Amin och Castro. Bojkotta CocaCola och gå igång på tjejer med kraftig hårväxt under armarna 😂
Senast redigerad av Moscow-Mule 2022-06-08 kl. 15:51.
Citera
2022-06-08, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Du inser kanske inte att du bara är en modernare version av FNL-grupperna med politisk hemvist långt ut på vänsterkanten?

Du vet! 😁 Spotta på USA och beundra massmördare som Mao, Idi Amin och Castro. Bojkotta CocaCola och gå igång på tjejer med kraftig hårväxt under armarna 😂
Nej, jag spottar på den senile farbrorn och hans stolpskott till administration.

De EU-ledare som låtit sig snurras upp på läktaren av dem är inte ens värda att nämnas i sammanhanget.

För att inte tala om knallkorkarna här i tråden eller därute som inbillar sig att Washington är på vår sida och att de handlar om att försvara demokratin.
Citera
2022-06-08, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Secretary of the NSDC of Ukraine Danilov said that if the issue of Ukraine's security is not resolved, "no grain will go anywhere to anyone."
- Sputnik
Men vi fortsätter väl att låtsas som att det är ryssarna som förhindrar Ukraina att exportera spannmål?

För det första: Har tagit del av dina inlägg i denna tråd en längre tid och kan konstatera att det finns inget "average" överhuvudtaget med din retardering. Den som inte förmår att ta till sig att det som nu pågår i Ukraina är orsakat av en enda komplett dåre i Kreml, och hans minions i Ryssland, har grava problem med sin verklighetsuppfattning m m.

Det folkrättsvidriga anfallskrig Putler startat mot det fredliga grannlandet Ukraina har medfört oerhört lidande. Oskyldiga civila har dött och kommer fortsätta dö. Världsekonomin påverkas och som en följd kan också svält uppstå på vissa platser i världen. Allt detta ska upp på en enda mans nota: Vladolf Putler. Hur mycket än rysstroll & Putin-lovers spammar denna tråd med ovidkommande påståenden (som gör att denna tråd tyvärr ofta ligger på clownnivå) ändras inte sanningen. Vi får se vad som tar Putler först; cancer, kupp eller kanske bara ett olyckligt fall från ett fönster? Spelar ingen roll för min del bara det inträffar så snart som möjligt så att världen kan slippa denna plåga dåren i Kreml utgör.
Citera
2022-06-08, 16:01
Medlem
lapons avatar
Moskvas chef-rabbin Pinchas Goldschmidt lämnar Ryska Federationen efter att ha vägrat att offentligt stödja putinregimens "militära operation" i Ukraina.
https://www.jpost.com/diaspora/article-708829
-
Citera
2022-06-08, 16:03
Bannlyst
Dumfittan till Kungsgran vägrar att besvara den här enkla frågeställningen:

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Vi diskuterar ditt påstående att EU slutar köpa olja och gas av Ryssland senast i december 2022

Fram med en länk nu som bevisar ditt påstående!

Haha. Nej, vi diskuterar ditt inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
EU kommer vara beroende av rysk gas under många år. Kanske har EU-länderna slutat köpa rysk gas 2030 men troligen tar det betydligt längre tid.

Exakt vilka EU-länder kommer att köpa Rysk gas (eller olja) efter 2030?

DET vill jag gärna höra din utvikning kring.

Utifrån samtliga EU-länders uttalade intention att kasta ut rysshelvetet från allt vad leveranser heter.

Sätt igång, kamrat!
Citera
2022-06-08, 16:03
Bannlyst
Det är möjligt att den stundande kollapsen av Ukraina får vidare konsekvenser för EU. I alla fall som EU-ledarna hanterar det hela. Vad ska man med EU till?

Wolfgang Münchau:
/.../Now imagine for a second how this scenario would play out in the EU if Russia were to annex the Donbas and take Odessa. The political recriminations within the EU would become unbearable. The relationship between eastern European countries and Germany is ​already as bad as at any point in living memory. It would get much worse if Ukraine was even partially defeated. More people in eastern Europe would ask themselves if it is in their interest to be part of a union that is run for the commercial interests of Germany. As members of Nato, they don’t need the EU for their own security. On the contrary, EU membership binds them into policies that might be detrimental to their security interests.

German mercantilism is unsustainable. Either German politics will bring it to an end, which it shows no signs of doing, or it will lead to the fragmentation of the EU.
https://www.spectator.co.uk/article/how-russia-wins
Citera
2022-06-08, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nej, jag spottar på den senile farbrorn och hans stolpskott till administration.

De EU-ledare som låtit sig snurras upp på läktaren av dem är inte ens värda att nämnas i sammanhanget.

För att inte tala om knallkorkarna här i tråden eller därute som inbillar sig att Washington är på vår sida och att de handlar om att försvara demokratin.

Känns tryggt att de verkligt demokratiska länderna är på vår sida.

Vilka är de, förresten?

Iran?
Kina?
Venezuela?
Nord Korea?

Ge oss alla nu, ett enda jävla exempel på de "verkligt demokratiska länderna".

Det borde väl inte vara så svårt?
Senast redigerad av PerTinent 2022-06-08 kl. 16:11.
Citera
2022-06-08, 16:13
Medlem
leachs avatar
Övertid säkrad för lastarna av materiel.
BOEING C-17 Globemaster 3
https://globe.adsbexchange.com/?icao=43c173

Nattpasset säkrat.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae0817

Man blir alldeles tårögd av att se denna skytteltrafik av modernt militärmateriel
levereras till hjältarna i Ukraina. Kommer nog många fler filmer på "kast med litet torn".

EDIT: Om det finns något kvar att kasta
Citera
2022-06-08, 16:17
Medlem
Jofs avatar
Säga vad man vill om Putin, men har fått européer inkl svenskar att intressera sig för utrikespolitik. Och bli jävligt anti Ryssland.
Citera
2022-06-08, 16:20
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Övertid säkrad för lastarna av materiel.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=43c173

Nattpasset säkrat.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae0817

Man blir alldeles tårögd av att se denna skytteltrafik av modernt militärmateriel
levereras till hjältarna i Ukraina. Kommer nog många fler filmer på "kast med litet torn".

EDIT: Om det finns något kvar att kasta

Verkar bara vara artilleridueller nu så jag hoppas dom får mycket excalibur och bonus.
Citera
2022-06-08, 16:25
Medlem
raskenss avatar
AllanLakritsbar-tiktockare strider mot gröna buskar igen.

https://twitter.com/frenyst/status/1534509018525442050?t=GFgL12SQf42FIRJlipSPxQ&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in