2022-06-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Vad fan pratar du om? "Felet" ligger inte hos vanligt folk, utan hos autisten.

Om 99/100 kommer överens och 1 sticker ut, så är det självklart den som sticker ut det är "fel" på.

Fast hur inkompetent är du inte om du inte ens klarar av att integrera en person?
Felet ligger alltså hos dig som inte har den sociala dynamiken att anpassa dig. Inte ens det minsta.
Medans en person med autism kan ha problem med det sociala men då beror det på hjärnans struktur och inget annat.

Du kan inte säga att det är fel på en person när den personen är skapt precis som den ska vara i det väsen den är.
Citera
2022-06-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Vad har du för hobbies? Samt brukar du bli kallad "efterbliven" av folk?

Nej blir inte kallad efterbliven. Tycker om konst, djur och skogen. Har inga special intressen.
Citera
2022-06-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Klumpa för fan inte ihop idioter med övriga högst normala män.
"Typiskt feminister att tro att alla män är likadana" - låter inte så vettigt, va?

Har tyvärr träffat väldigt många män som beter sig så. Det kommer från ett utryck ”killgissa” Har inte med feminism att göra. Förlåt om du blev kränkt.
Citera
2022-06-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hur vet man att autism inte bara är en slags personlighet?

Autism är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.
Citera
2022-06-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Fast hur inkompetent är du inte om du inte ens klarar av att integrera en person?
Felet ligger alltså hos dig som inte har den sociala dynamiken att anpassa dig. Inte ens det minsta.
Medans en person med autism kan ha problem med det sociala men då beror det på hjärnans struktur och inget annat.

Du kan inte säga att det är fel på en person när den personen är skapt precis som den ska vara i det väsen den är.

Har du autism själv eller?

Om du umgåtts med autister så vet du att det är jävligt träligt i längden. Handlar inte om min sociala förmåga, utan att det är jävligt jobbigt att hela tiden anpassa sig.

Och nej, felet ligger hos autisten. Sen att han eller hon inte kan påverka det är en annan femma.

Det är samma sak när man är intelligent och umgås med folk som är låg- eller medelbegåvade. Att behöva anpassa och sänka sin nivå är extremt uttråkande.

Social interaktion bygger på ett samspel där båda ger och tar. Vilket inte gäller i ovan nämnda fall.
Citera
2022-06-08, 15:10
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Som rubriken låter.
Har ju haft med dig att göra i någon annan tråd, och du var hyfsat ologisk och politisk färgad på ett sätt som störde din perception.

Så min fråga, hur pass mycket självinsikt har du om dina begränsade tankar kring orsak och verkan?
Citera
2022-06-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Har du autism själv eller?

Om du umgåtts med autister så vet du att det är jävligt träligt i längden. Handlar inte om min sociala förmåga, utan att det är jävligt jobbigt att hela tiden anpassa sig.

Och nej, felet ligger hos autisten. Sen att han eller hon inte kan påverka det är en annan femma.

Det är samma sak när man är intelligent och umgås med folk som är låg- eller medelbegåvade. Att behöva anpassa och sänka sin nivå är extremt uttråkande.

Social interaktion bygger på ett samspel där båda ger och tar. Vilket inte gäller i ovan nämnda fall.

Autister har inte en lägre intelligens än andra. Mest troligt så har dom en specialitet någonstans. Det gäller för omvärlden att leta reda på den specialiteten och sedan träna den, om inte autisten själv redan har gjort detta. Men träning behöver alla oavsett vad.

Och hur ofta umgås du med autister? Och synnerligen i längden? Det luktar lite lögn här.
Citera
2022-06-08, 15:14
Medlem
Funderar du också på att "korrigera" ditt kön?
Citera
2022-06-08, 15:16
Medlem
Citat:
Autism är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.
Hallå där du ouppdaterade människa det heter väl funktionsvariant eller liknande numera.
Citera
2022-06-08, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Har ju haft med dig att göra i någon annan tråd, och du var hyfsat ologisk och politisk färgad på ett sätt som störde din perception.

Så min fråga, hur pass mycket självinsikt har du om dina begränsade tankar kring orsak och verkan?

Hur mycket självinsikt har du? Bara för att du anser att jag är ologiskt betyder inte det att det är sant kan lika gärna vara tvärtom. Antar att vi har bråkat politik då det är typ det ända jag gör på forumet. jag tycker Jimmie Åkesson är ologisk då mina grundvärderingar är motsatsen till hanns. Det finns inte ett rätt och fel som i vetenskap i politiken. Allt handlar om hur dina värderingar är och vilket samhälle du vill leva i. Jag till exempel vill ha jämställdhet, brinner för hbtq frågor, klimat, anti rasism är några av mina grundvärderingar. Om det krokar med dina värdet tycker du att jag är ologiskt precis som att jag tycker du är ologisk. Jag tycker såklart att jag är logisk från mitt perspektiv. Lägger flera timmar om dagen på att lyssna på podcast om just klimatpolitik, jämnstälhetspolitik och allmän politik och utifrån det tycker jag att jag har mycket kunskap och därför är logisk. Är empati ologiskt det kan man tycka.
Citera
2022-06-08, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Hallå där du ouppdaterade människa det heter väl funktionsvariant eller liknande numera.

Jaja det är så mycket ord hela tiden. Kul att du talar om för en funktionsvariant vad jag får kalla mig själv.
Citera
2022-06-08, 15:25
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Hur mycket självinsikt har du? Bara för att du anser att jag är ologiskt betyder inte det att det är sant kan lika gärna vara tvärtom. Antar att vi har bråkat politik då det är typ det ända jag gör på forumet. jag tycker Jimmie Åkesson är ologisk då mina grundvärderingar är motsatsen till hanns. Det finns inte ett rätt och fel som i vetenskap i politiken. Allt handlar om hur dina värderingar är och vilket samhälle du vill leva i. Jag till exempel vill ha jämställdhet, brinner för hbtq frågor, klimat, anti rasism är några av mina grundvärderingar. Om det krokar med dina värdet tycker du att jag är ologiskt precis som att jag tycker du är ologisk. Jag tycker såklart att jag är logisk från mitt perspektiv. Lägger flera timmar om dagen på att lyssna på podcast om just klimatpolitik, jämnstälhetspolitik och allmän politik och utifrån det tycker jag att jag har mycket kunskap och därför är logisk. Är empati ologiskt det kan man tycka.
Tråden handlar inte om mig. Du startar en tråd om dig och jag frågar dig om hur pass mycket självinsikt du har.

Jag vill bara nämna att din perception är redigt störd, och jag tror inte man kan må bra om det är så. Ha det bra i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in