2022-06-07, 06:09
Medlem
Black-butts-matters avatar
Är det någon som vet varför han försöker ha ihjäl folk hela tiden? Om han var juveltjuv eller gjorde rififikupper skulle hans kriminalitet ha någon mening, men att mörda folk till höger och vänster förefaller bara korkat. Eller är han en simpel pundare?
Citera
2022-06-07, 06:34
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Är det någon som vet varför han försöker ha ihjäl folk hela tiden? Om han var juveltjuv eller gjorde rififikupper skulle hans kriminalitet ha någon mening, men att mörda folk till höger och vänster förefaller bara korkat. Eller är han en simpel pundare?

Jag har sett dokumentären på Viaplay som finns om honom. Där beskrivs han ha ADHD med grav aggressionsproblematik och bristande impulskontroll, samt empatilös och med avsaknad av konsekvenstänk. Dessa svårigheter exploderar genom ett omfattande drogmissbruk.
Han hamnar i situationer som han bara kan hantera med våld. Det är säkert grunden till även denna händelse.
Citera
2022-06-07, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Spanska kåkar är riktigt vidriga. De kryllar av AIDS och HIV där.

Så där hör han hemma.

Men svenska myndigheterna lär väl plocka hit honom, av någon outgrundlig anledning.

Svenska och spanska myndigheter kommer följa EU-reglerna som finns. Troligen kommer svenska myndigheter vara långsamma. Då Svenska fängelser är överfulla.
Citera
2022-06-07, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Jag har sett dokumentären på Viaplay som finns om honom. Där beskrivs han ha ADHD med grav aggressionsproblematik och bristande impulskontroll, samt empatilös och med avsaknad av konsekvenstänk. Dessa svårigheter exploderar genom ett omfattande drogmissbruk.
Han hamnar i situationer som han bara kan hantera med våld. Det är säkert grunden till även denna händelse.
En beskrivning som stämmer in på 90% av samtliga förortsspännblattar.
Citera
2022-06-07, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Tänkte precis samma. Majoriteten som är här har samma beteende. Stöter på väldigt många dagligen…
Citera
2022-06-07, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker

Enig.
Citera
2022-06-07, 07:53
Medlem
Kanske orelevant till tråden men efter att ha läst folks inlägg om fängelserna i Spanien så undrar jag när Spanien blev något u-land med fängelser i stil med Thailand eller forna sovjetunionen?
Citera
2022-06-07, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Svenska och spanska myndigheter kommer följa EU-reglerna som finns. Troligen kommer svenska myndigheter vara långsamma. Då Svenska fängelser är överfulla.

En blatte som är så vidrig att inte ens Sverige vill ta tillbaka honom 😀
Citera
2022-06-07, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs
En blatte som är så vidrig att inte ens Sverige vill ta tillbaka honom 😀

Så kan det vara, men Sverige och Spanien kommer följa EU:s regler men överflyttningar mellan länder brukar ta tid*. Båda svenska och spanska myndigheter kan säga nej men i normalfallet så gäller ja. Det stora skälet i Sverige att inte vilja ta hem folk är överfulla fängelser.

Den stora saken är att om Spanien dömer till ett högre straff än 18, så minskas det ner till 18år i Sverige och han får sitta 2/3 av straffet, om han sköter sig. Sen har han väl straff i Sverige som väntar på honom. Hade svenska polisen varit bättre så hade snubben varit inlåst i Sverige i 12år+

*Mellan nordiska länder går det fortare och EU försöker effektivisera processen.
Citera
2022-06-07, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
I klippet hyllar han advokat Hanna Lindblom (som brukar vara med i efterlyst) för att hon fick honom friad för mordet på Annie. Han kommer säkert begära att hon kommer till hans undsättning i Spanien
Undrar om det är lika generöst med tolk i Spanien (har ingen egen erfarenhet av fängelsemiljö)
Det enda jag tror hon kan bidra med när det gäller hans nuvarande situation, är att hon skulle kunna lindra hans tristess något om hon på eget bevåg reser ner för att hälsa på honom..

Det kommer inte att ske.
Egentligen vet hon ju mycket väl att han var orsaken till att ett barn miste sin mamma i ett badkar i Sverige.
Citera
2022-06-07, 09:11
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi

Jag förstår. Såna behöver sorteras undan, jag föreställer mig att de är bättre på sånt i Spanien.
Citera
2022-06-07, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Kanske orelevant till tråden men efter att ha läst folks inlägg om fängelserna i Spanien så undrar jag när Spanien blev något u-land med fängelser i stil med Thailand eller forna sovjetunionen?
Well, Spanien var militärdiktatur till 1975, alltså modern tid, och "sparade" väl snarare sina faciliteter. Resonerar man lite fritt så har de väl inte alls haft samma djupa våg av 68-rörelse, "släpp fångarna loss" och s.k. rehabilitering av fångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in