2022-06-03, 08:32
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det här är så jävla roligt
Det här gör min sommar härlig, grisen får tillbringa sin tid i en stekhet cell i Spanien o kommer inte ut på många år. Så var den karman i världen tillrättaställd, ditt kvinnliga mordoffer abbe tackar o ler från ovan.
Citera
2022-06-03, 09:02
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Nej, så fungerar det inte. Spanska lagar gäller i Spanien oavsett medborgarskap på den misstänkte (och senare dömde) och en evt överflyttning till Sverige är långt ifrån given samt är en långdragen process som kan bli aktuell i samband med utslussning i samhället i slutet av strafftiden och även då gäller det av Spanien utdömda strafflängden om inte annat medges av Spanien, men det är en ickefråga då det inte händer i praktiken även om det är möjligt i teorin.

Jo, det vet jag men vi säger att han får 30 år i Spanien, sitter några år där och sen flyttas till Sverige då får han ju ett kortare straff?
Citera
2022-06-03, 09:51
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Han kan begära straffverkställighet i Sverige, men
a) det innebär inte att han automatiskt får det (om nu inte det spanska rättsväsendet tycker att detta lowlife är mer ett svenskt problem än ett spanskt) och
b) beroende på hur hans dom ser ut, så behöver inte strafftiden i Sverige bli så mycket kortare...
Här skulle för övrigt hans tillvaro på t.ex Norrtälje eller Tidaholm inte bli så värst mycket behagligare. Grova våldsbrott mot flickvänner är inte jättepopulära på insidan.

Så jävla mycket skitsnack om att våldsbrott mot kvinnor inte skulle vara populärt. Det blir problem om man är svag, bög, pedofil eller golare. Beroende på anstalt förstås.
Citera
2022-06-03, 12:46
Medlem
Haha äntligen åkte råttan in.
Citera
2022-06-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Jo, det vet jag men vi säger att han får 30 år i Spanien, sitter några år där och sen flyttas till Sverige då får han ju ett kortare straff?

Svenska regler gäller då för straffverkställigheten med förtida villkorlig frigiving osv. Däremot ändras inte strafftiden. Får han 30 års fängelse kan inte Sverige säga att han bara skall ha t ex 15 års fängelse bara för att han skulle fått det i svensk domstol.
Citera
2022-06-03, 13:41
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Svenska regler gäller då för straffverkställigheten med förtida villkorlig frigiving osv. Däremot ändras inte strafftiden. Får han 30 års fängelse kan inte Sverige säga att han bara skall ha t ex 15 års fängelse bara för att han skulle fått det i svensk domstol.

Jag är med, tack för det
Citera
2022-06-03, 14:49
Medlem
eenoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag har släkt i Spanien och en av dem har från tid till annan varit lärare åt intagna där. Hon berättar - med emfas - att spanska fängelser INTE är en plats en människa vill hamna på......

Nej speciellt inte i malaga heller,
Citera
2022-06-03, 15:33
Medlem
Nu får vi hoppas att han blir borta riktigt länge. Han har ingenting att göra i samhället.
Citera
2022-06-03, 15:46
Medlem
Även fast dessa personer han har knivhuggit kanske inte är ”guds bästa barn” heller är jag glad att han åtminstone inte hann mörda någon efter sin frigivning.

Nu skall du få brinna i helvetet Abbe, och helvetet menar jag fängelse i Spanien.
Citera
2022-06-03, 16:11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Han överlever nog inte finkan där nere
4 år i rad har det varit värmerekord i Spanien o dom har ingen ac på sina fängelser. Good luck, bitte well
Citera
2022-06-03, 16:22
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
4 år i rad har det varit värmerekord i Spanien o dom har ingen ac på sina fängelser. Good luck, bitte well

Den enda ström som finns borde vara till elektriska stolen
Citera
2022-06-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLarsKongo
Spanien har ordentliga straff. 40 år för våldtäkt. Tippar på att han åker på åtminstone 15 för detta. Skönt
Tro fan att spanien har höga straff för våldtäkt.
Det väller väl in afrikanska män i båtar där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in