2022-06-07, 10:53
Medlem
Vilken diagnos har det här psykfallet? Förvånad att ingen har mördat idioten ännu som han håller på.
Citera
2022-06-07, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
Vilken diagnos har det här psykfallet? Förvånad att ingen har mördat idioten ännu som han håller på.
Officiellt? Inte känt. Inte publik information. Mest hörsägen och lösa sammankopplingar.
I dokumentären om honom säger krimvården att hans beteende kan tyda på ett antisocialt fungerande, och ser man till hans CV så stämmer detta närmast klockrent. T.o.m. hans egna tankar, associationer som han uttryckt flera gånger stämmer klockrent.

Nästan hälften antisociala personligheter har ADHD som grundpersonlighet, och detta - plus biologiskt arv kombinerat med otrygg uppväxtmiljö, plus förekomsten av trots-syndrom - formar ofta en antisocial personlighet.
Abbes fall är det inte bara antisocialt, utan även antisocial med extremt tydligt utanförskap och kriminella tendenser. De flesta med antisocial personlighet lever inte en sån tillvaro. Dom klarar sig någorlunda bra i vardagen, bortsett från hur det skaver gentemot omgivningen, och deras svårigheter att få till det dom behöver och vill ha i tillvaron.

Abbe verkar ha nästan noll tillit till nånting utanför honom själv, men samtidigt verkar han inte ha släppt hoppet på att få återförenas med 'verkligheten' (alltså kliva ut ur den antisociala rollspelet och bli som alla andra), och han blir säkert väldigt sorgsen och uppgiven när såna möjligheter rycks ifrån honom. Som t.ex. när han hamnar i fängelse eller annat, alternativt när han förlorar överblicken och kontrollen över sin framtid.

Så det klassiska benhårda antisociala, verkar inte ha växt sig fullt så starkt i just honom. Det skulle inte förvåna om han ganska snart börjar utveckla suicida tankegångar som respons på när livet verkar kört för honom. Som t.ex. vid en lång fängelsedom.

Han är ett (extremt) barn av sin tid: "My life is fucked, so why not have some fun while it lasts" typ. Men samtidigt finns en medvetenhet om det sorgsna med detta inuti honom, som är tydligt större än hos andra med antisociala drag. Lägg sen till att han dras iväg i motsatt riktning, i sitt ADHD-iga "klättra till toppen i social status".

Det är förstås det enda han kan göra, för att inte falla tillbaka ner i den smärtande avgrunden "life is fucked" igen. Så han 'strävar uppåt', med så många 'genvägar' han kan hitta. Men det finns ingen lycka eller befrielse i den visionen, det är bara ett spel, en flykt. Och jag tror en del av honom vet om att det är eg bara BS, men det vill han inte beröra, gör för ont. Det är bara en massiv fasad, som han 'går på' själv, han vill gå på den, och det kommer bli mer och mer så ju äldre han blir.
Tämligen komplex inre värld att ta sig ur, kommer nog aldrig att gå.

Han kommer nog vara fängelsekund för resten av livet, in och ut. Att han dessutom umgås i kriminellt belastade kretsar, där toleransen för misstag är extremt låg och hierarkin är extremt hög, kombinerat med hans taskiga impulskontroll, det gör att han ligger i riskzon för att bli klippt själv - i eller utanför fängelset.
Senast redigerad av Robbinist 2022-06-07 kl. 11:36.
Citera
2022-06-07, 11:31
Medlem
Citat:
Det allra mest tragiska är väl trots allt att det finns kvinnor som av nån märklig anledning finner behag i denne livsfarlige och obehaglige psykopat?
Kvinnor som väljer att ytterligare göda hans redan ùbergrandiosa ego, det är för mig fullständigt obegripligt.

Därför undrar jag hur pappan till barnet som blev kvar när Annie hade dött (=mördats), ser på henne nu efteråt.
Även barnet har ju varit utsatt pga av mammans fäbless för en övertatuerad grobian med mycket allvarliga personlighetsstörningar.
Citera
2022-06-07, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det allra mest tragiska är väl trots allt att det finns kvinnor som av nån märklig anledning finner behag i denne livsfarlige och obehaglige psykopat?
Kvinnor som väljer att ytterligare göda hans redan ùbergrandiosa ego, det är för mig fullständigt obegripligt.

Därför undrar jag hur pappan till barnet som blev kvar när Annie hade dött (=mördats), ser på henne nu efteråt.
Även barnet har ju varit utsatt pga av mammans fäbless för en övertatuerad grobian med mycket allvarliga personlighetsstörningar.

Alla människor har inte så hög IQ även om man vill tro det. Tyvärr.
Citera
2022-06-07, 11:59
Medlem
Citat:
Alla människor har inte så hög IQ även om man vill tro det. Tyvärr.
Nånå, nu är det ju på det viset att även kvinnor med ett IQ långt över genomsnittet uppenbarligen kan välja ohälsosamma grobianer som partners och till och med välja att skaffa barn med sådana.

OnT: Nu är det viktigt att Sverige inte får för sig att arbeta aktivt för att försöka få "hem" denne våldsverkare. Låt Spanien få bära kostnaderna för att de upplåtit sin södra del till att bli ett paradis för drogaktiva förortssvenskar.
Citera
2022-06-07, 12:29
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Hårdare än i Sverige. För ett tag sedan blev ett par gängmedlemmar dömda för mordförsök (visserligen försökte dem placera en bomb någonstans) och dom fick 34 år. Jag antar äcklet är svensk medborgare vilket innebär att han kan ansöka om att sitta i Sverige vilket kommer dra ner strafftiden en hel del.
fungerar det verkligen så?
att han får sitta på svenska premisser och få kortare tid..?
Citera
2022-06-07, 12:31
Medlem
hjarntvattads avatar
Om han nu hamnar i det där Estrama fängelset som folk pratar om.. Då kan ju en av psykopaterna klä upp han i klänning och filma. 😅

Blattelito är ju trots allt en "känd influenser".
Finns säkert folk som hade betalat för att se det.
Citera
2022-06-07, 12:32
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
"Inga problem", ok. Då kan vi ge dig lite aids för en tusenlapp då. Så får vi se hur "inga problem" det är.
"Personer med hiv och välinställd hivbehandling lever ett lika långt liv som andra och medicinerna har mycket låg påverkan på det dagliga livet. Däremot finns ingen behandling"

Källa Folkhälsomyndigheten.
Citera
2022-06-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Kanske orelevant till tråden men efter att ha läst folks inlägg om fängelserna i Spanien så undrar jag när Spanien blev något u-land med fängelser i stil med Thailand eller forna sovjetunionen?

Jag har roat mig med att läsa en del i spansk press och på nätet i övrigt och det framkommer inte den bilden som uppmålas av en del på detta forum.

Visst, anmälningar om våld från vakter hittar man lätt men det rör sig om att någon fått några smällar med batongen, inte ett helvete på jorden.

Jag har aldrig suttit i spanskt fängelse och har inga bekanta som gjort det så jag kan naturligtvis inte veta säkert. Skulle helvetesbilden vara sann så har man iaf lyckats hemlighålla det väldigt väl för omvärlden.

Citat:
Ursprungligen postat av wes420
fungerar det verkligen så?
att han får sitta på svenska premisser och få kortare tid..?

Straffet verkställs i så fall enligt svenska regler med villkorlig frigivning efter 2/3, permissioner osv.
Senast redigerad av BlowTheClaymores 2022-06-07 kl. 12:40.
Citera
2022-06-07, 13:34
Avslutad
Hoppas han får 30 års fängelse.

Vi borde även passa på att skicka alla våra kriminella till utländska fängelser.
Citera
2022-06-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Enligt rykten blev han knivhuggen 38 gånger igår i fängelset
Man önskar ju! Hoppas han åker på ett riktigt långt och jävligt straff i Spanien.
Är det utredning på förra incidenten när han högg en kille med flaskan? Eller blev det nerlagt?
Citera
2022-06-07, 13:58
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Kanske orelevant till tråden men efter att ha läst folks inlägg om fängelserna i Spanien så undrar jag när Spanien blev något u-land med fängelser i stil med Thailand eller forna sovjetunionen?
Precis. Känns som att det är ganska många resor värre i Afrika Central/Sydamerika vissa delar av Asien osv.
Spanien känns väldigt chill och humant i jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in