Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Vem eller vilka är det som har rekryterat admins? Vem tar ansvaret för att olämpliga admins fråntas sina uppgifter?
Om någon anser sig orättvist utesluten (risken lär vara stor), finns det då möjligheter att överklaga? Vem fattar det slutgiltiga beslutet?
Vem avgör vad som är tillräckliga kontroller och förberedelser?
Seriöst, om Greta inbillar sig att det går att driva en jättestor organisation på ett ”platt” sätt, då är hon mer naiv än jag trodde. Och det vill inte säga lite.
Det verkar vara rena katastrofen.
Du ställer viktiga frågor som vi behöver leta efter adekvata svar på. Idag saknas överklagningsmöjlighet för ett beslut av en admin vad jag vet, vilket verkligen skulle behövas. Även vissa admins har i högre grad mobbat! Vi behöver få betydligt bättre efterkontroller och planering.
Lösningen var redan för tre år sedan, att vi skulle börja ha regelbundna möten med fika och där Greta deltog, för att få en ordentlig ordning på hur besluten fattas.
Tyvärr är detta vad jag vet ännu inte genomfört. Greta var först intresserad men tackade sedan Nej. Nu är det dags för Greta att välja mera klokt för vår framtid!
Det är ytterst svårt både att ordna planeringsmöten och aktiv medling utan att Greta medverkar. Hon och en till vuxen aktivist har ensamma många ekonomiska och juridiska rättigheter särskilt för våra varumärken. I en vanlig internationell organisation skulle förbundsstyrelsen ha dessa rättigheter och detta ansvar. Så vi kommer inte runt att Greta och den andra vuxna aktivisten juridiskt och praktiskt även är Primus inter pares, den främsta bland jämlikar, som jurister uttrycker det! Därför behöver de två ha en aktiv roll i våra beslut!
Sedan trots alla motsättningar och organisationsproblem, finns det även en varm gemenskap,mycket kärlek, och en stark sammanhållning i F4F!
Fått nu ett antal inspirerande videoklipp från en mycket glad Gatuefterfest med många främst unga som festade och dansade i Stockholm. Även Greta var med, som jag skrev har hon att svårt att motstå, när det blir dags för dans.
Det var även gott om kramar och pussar på bilderna, det är ingen hemlighet att på våra möten blir vissa av våra aktivister kära i varandra. Trots allt har just försommaren börjat och Love and Peace är viktigt även för F4F International!