Citat:
Nja, det är väl inte alltid Greta själv behandlar sina motparter med respekt?
Att vägra svara på journalisternas frågor, hånande sjunga ”you can shove your climate crisis up your ass” eller avfärda hårt arbetande politikers insatser med att de bara presterar ”utvattnad blah-blah-blah”, är det respekt?
Likaså att aldrig besvara kommentarer och frågor i sitt eget Twitterkonto (vet inte hur det är med hennes andra sociala medier, där kanske indiern ställer upp).
Eller att utesluta andra medlemmar från ett ”unikt platt nätverk utan ledare”? (Ja, vem fattar beslut om uteslutningar när det inte finns några ledare? Djungelns lag?)
(Du visar inte själv respekt när du låtsas att inte se frågor här i tråden som ofta är välskrivna och motiverade men kanske lite ”jobbiga” att besvara. Eller som du inte vet svaret på. Men det vill du inte erkänna utan låtsas istället som om det regnar.)
Citat:
Tankarna om astronaut var när hon var betydligt yngre. Funderingarna om att bli sjuksköterska är av senare datum. Greta har som jag skrev fått tillgång till hela den kompletta kurslitteraturen till sjuksköterskelinjen. Vill hon i framtiden hoppa på denna utbildning, lär även här många vilja hjälpa henne!
Varför i hela friden ska hon ha tillgång till den kompletta kurslitteraturen? Är det inte bättre hon förkovrar sig i att läsa om klimatet under den lilla fritid hon har?
Om det blir aktuellt för henne att välja sjuksköterskebanan lär hon få en uppdaterad lista för det relevanta lärosätet då, men först måste hon hur som helst bli klar med sin gymnasiekompetens.
Citat:
Enligt länken är Nightwish miljöintresserade och då är ett samarbete med Greta fullt tänkbart. Tack för ett mycket vänligt tips! Får ta reda på lite mera!
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...nar-nya-hojder
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...nar-nya-hojder
Ja, enligt länken är de ju också ”dramatiska”. Eftersom Greta har absolut gehör och gillar att sjunga och dansa kanske hon kan bli medlem i bandet?
(Eller också kanske du borde fundera över varför du blev kallad ”godhetsknarkande klimatvurmare”. Är du säker på att det är en komplimang?)
Citat:
Som högkänslig har Greta ett extra stort vilobehov och hon har ju berättat om att hon behöver sova mycket.
Det finns en bra självhjälpsbok för högkänsliga som heter ”The Highly Sensitive Person’s Workbook” av Elaine Arons, som jag hoppas att Greta snart kommer att läsa!
Som högkänslig får Greta räkna med att hon extra lätt tar in sinnesinrtyck och är extra känslig för dem! Detta nnebär förstås att hon bör lägga in pauser mellan mötena och undvika att stressa och helst ha mindre möten med rätt få deltagare.
Lättare sagt än gjort i min situation misstänker jag att Greta kommer att svara, men ändå mycket viktigt för henne!
Det finns en bra självhjälpsbok för högkänsliga som heter ”The Highly Sensitive Person’s Workbook” av Elaine Arons, som jag hoppas att Greta snart kommer att läsa!
Som högkänslig får Greta räkna med att hon extra lätt tar in sinnesinrtyck och är extra känslig för dem! Detta nnebär förstås att hon bör lägga in pauser mellan mötena och undvika att stressa och helst ha mindre möten med rätt få deltagare.
Lättare sagt än gjort i min situation misstänker jag att Greta kommer att svara, men ändå mycket viktigt för henne!
Är det en diagnos hon har fått av sjukvården?