Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-07, 22:23
  #38569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jaså, heter det ”högpresterande” nu i stället för ”högfungerande”, börjar få lite svårt att hänga med i autismdiagnoserna. Och nu jämförs hon tydligen med ”artister” också, utöver att vara ”aktivist”.

Seriöst, om ”väldigt många” stackars ungdomar i Ukraina och Ryssland tror att Greta är den sista livlinan och den enda som kan rädda deras liv, då är det ganska sjukt. Hur skulle det gå till? Hur kunde det gå så snett att folk tror att hon har någon politisk makt?

Hade hon inte ambitioner att ”rädda” F4F:are i Afghanistan också?
Problemet är ju att gemene man inte har en aning. Därför kan Greta Fan Club™ dra till med vilka hittepå-ord som helst. Greta™ har ingen autismdiagnos. Hon har definitivt inte diagnosen Aspergers syndrom, eftersom den upphörde innan hon ens kunde få den. Lögn, lögn, lögn. Det är allt Team Greta™ har att komma med.

Autism är inte något som plötsligt debuterar. En autismutredning sätts igång på initiativ av skola och/eller familj efter lång tid av oro. Enligt Malena fick Greta™ fullständigt psykbryt. Då är det inte autismspektret man först tittar på.
2022-04-08, 03:45
  #38570
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Så det är bara jag som har problem med att en prepubertal flicka kallas för kvinna? För det känns väl sådär. I synnerhet med tanke på alla medelålders män som betygar henne sin kärlek, och tävlar om att beskriva hur vacker hon är. Det känns väl inte helt friskt för oss som inte dras till småflickor.
  • Swedish Woman of the Year, March 2019, awarded by the Swedish Women's Educational Association to "a Swedish woman who, through her accomplishments, has represented and brought attention to the Sweden of today in the greater world."
  • Rachel Carson Prize, March 2019, awarded to a woman who has distinguished herself in outstanding work for the environment in Norway or internationally.
  • Maphiyata echiyatan hin win (Woman Who Came from the Heavens), Lakota tribal name conferred, October 2019, at Standing Rock Indian Reservation,
  • Glamour Woman of the Year Award 2019, 12 November 2019, by Glamourn magazine.
  • Forbes list of The World's 100 Most Powerful Women, 2019
Ingen av dessa verkar ha sexualiserat begreppet kvinna.
2022-04-08, 07:54
  #38571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det är många även i F4F Afghanistan som bett om hennes hjälp. Många vet om att hon får inbjudningar till de högsta toppmötena och känner olika världsledare, och därför hoppas våra aktivister, att hon just ska ha ett visst politiskt inflytande.

T ex Frankrikes president är en stor beundrare av henne. Detta innebär dock inte alls att de är överens jämt, men Macron har stor respekt för Greta. Även Biden uppskattar henne.

Problemet för Greta är att ska hon på allvar ge sig in i FN och EU, så går det inte längre för henne att hinna fortsätta gå i gymnasieskolan. Frågan är om hon i så fall kommer att börja likna Carl Bildt!?

Greta har klagat och önskat att dygnet ska få ett par extra timmar! Greta har en starkare ställning än vad Ni kritiker förstått och har erbjudits bland annat ett fint jobb på högre nivå i FN. Att som nittonåring redan fått ett sådant erbjudande lär vara helt unikt. Så när Lakotas döpte henne till Kvinnan som kommer från himlarna, var det helt rätt!

Greta tror jag dock vill vara bättre tränad och utbildad innan hon börjar fundera på allvar på högre uppdrag. Medverkan på en eller annan valsedel är dock redan nu fullt möjlig!

Det är inte lite skrämmande när ett stackars barn med lång historik av psykiskt lidande och ätstörningar lyfts fram av medier och etablissemang som någon som ska ”rädda planeten”. En minst sagt tung börda som lagts på hennes axlar. Hon kan ju inte annat än misslyckas och därmed göra ”väldigt många” besvikna som sett henne som deras sista livlina.

Hur skulle hon t.ex rädda livet på ukrainska F4F-are? De har ju redan rätt att ta sig hit till Sverige och få TUT. Har de tänkt att Svante ska komma rullandes och plocka upp dem med elbilen utanför dörren?

Hur vet du att Macron och Biden beundrar henne? De kanske bara är väluppfostrade… I det ligger att vara artig även mot barn och att följa med i den rådande bilden av klimatkris. Varför blev inte Greta inbjuden att tala vid COP26? Kan det bero på att hon gjort sig omöjlig genom tidigare utspel och beteende?

Ska hon ge sig in i både EU och FN? Om hon nöjer sig med det enda kanske hon hinner med gymnasiestudierna också Sen förstår inte jag kopplingen med Carl Bildt.

Är det Greta själv som påstått att hon fått erbjudande om ett fint jobb på FN? Tror också att det hade varit unikt. Å andra sidan är det en korrumperad och tandlös organisation numera så varför inte? Om de lyckas upprätthålla myten av det ”funktionsvarierade” barnet som eldar klimatångest ett tag till så kanske hon kan fungera som poster girl där.

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Problemet är ju att gemene man inte har en aning. Därför kan Greta Fan Club™ dra till med vilka hittepå-ord som helst. Greta™ har ingen autismdiagnos. Hon har definitivt inte diagnosen Aspergers syndrom, eftersom den upphörde innan hon ens kunde få den. Lögn, lögn, lögn. Det är allt Team Greta™ har att komma med.

Autism är inte något som plötsligt debuterar. En autismutredning sätts igång på initiativ av skola och/eller familj efter lång tid av oro. Enligt Malena fick Greta™ fullständigt psykbryt. Då är det inte autismspektret man först tittar på.

Och autismsymptom är heller inget som botas genom att man skaffar sig en hobby …

Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det kan man kalla kvalitetsskvaller!

Och du slickar glatt i dig det. Om jag säger att Greta blivit erbjuden att komma på valbar plats på flera partiets riksdagslistor, blir du ännu lyckligare då? Eller måste det komma från Inspiratoeren för att du ska tro på det?
2022-04-08, 08:07
  #38572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det är många även i F4F Afghanistan som bett om hennes hjälp. Många vet om att hon får inbjudningar till de högsta toppmötena och känner olika världsledare, och därför hoppas våra aktivister, att hon just ska ha ett visst politiskt inflytande.

T ex Frankrikes president är en stor beundrare av henne. Detta innebär dock inte alls att de är överens jämt, men Macron har stor respekt för Greta. Även Biden uppskattar henne.

Problemet för Greta är att ska hon på allvar ge sig in i FN och EU, så går det inte längre för henne att hinna fortsätta gå i gymnasieskolan. Frågan är om hon i så fall kommer att börja likna Carl Bildt!?

Greta har klagat och önskat att dygnet ska få ett par extra timmar! Greta har en starkare ställning än vad Ni kritiker förstått och har erbjudits bland annat ett fint jobb på högre nivå i FN. Att som nittonåring redan fått ett sådant erbjudande lär vara helt unikt. Så när Lakotas döpte henne till Kvinnan som kommer från himlarna, var det helt rätt!

Greta tror jag dock vill vara bättre tränad och utbildad innan hon börjar fundera på allvar på högre uppdrag. Medverkan på en eller annan valsedel är dock redan nu fullt möjlig!
Det är väl inte ett sådant "fint jobb" som svenska skattebetalare står för? Som Margot Wallström hade. (Eller som Anders Tegnell skall få, så snart som finansieringen från Sverige är klar.) Om nu folk inte vet vad de "fina" jobben i FN faktiskt innebär. Själv föredrar jag nog att Sveriges skattebetalare inte skall behöva betala för ett låtsasjobb åt Greta™. Är det någon som vet vad Greta™:s "fina" jobb har för arbetsbeskrivning? Skall hon rädda F4F-barn från Afghanistan och Ukraina, eller distribuera superlim till XR-stollar som limmar fast sig på allmän väg? Eller kanske Greta™ skall arbeta för att retroaktivt återinföra diagnosen Aspergers syndrom, så att den kunde fortfarande ha existerat år 2015? Den diagnosen fanns ju inte längre när hon skulle kunna ha fått den. Faktum är att Aspergers syndrom redan var borta 2013 när DSM-V kom. Men det visste förstås inte Malena när hon blev intervjuad i Expressen...
https://www.expressen.se/halsoliv/ha...helvetiskt-ar/
2022-04-08, 08:08
  #38573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
  • Swedish Woman of the Year, March 2019, awarded by the Swedish Women's Educational Association to "a Swedish woman who, through her accomplishments, has represented and brought attention to the Sweden of today in the greater world."
  • Rachel Carson Prize, March 2019, awarded to a woman who has distinguished herself in outstanding work for the environment in Norway or internationally.
  • Maphiyata echiyatan hin win (Woman Who Came from the Heavens), Lakota tribal name conferred, October 2019, at Standing Rock Indian Reservation,
  • Glamour Woman of the Year Award 2019, 12 November 2019, by Glamourn magazine.
  • Forbes list of The World's 100 Most Powerful Women, 2019
Ingen av dessa verkar ha sexualiserat begreppet kvinna.

I ärlighetens namn använde inte Osynlige.Mannen heller den benämningen. Jag tycker han har fullständigt rätt i att en flicka som av allt att döma inte har genomgått puberteten inte är en kvinna utan alltjämt är ett barn. Det är ren biologi.

Men värre ändå är de oförblommerade hyllningar som en liten skara medelålders/äldre män öser över henne här i tråden. I vilken omfattning de är sexuellt färgade vill jag verkligen inte spekulera i, men de känns inte alltid helt sunda.

Andra människor inser problemen med att lyfta en stackars tonåring med psykiska problem till skyarna och jämföra henne med Jesus. Andra människor inser att hennes klimatalarmism inte alls har mycket stöd i vetenskapen.

Andra inser att hon faktiskt sjunger väldigt illa. Dock inte hennes gubbfans. I deras öron är allt som Greta säger och gör skön musik.

Så blint brukar förälskade människor reagera. Stackars Greta.
2022-04-08, 08:30
  #38574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det är väl inte ett sådant "fint jobb" som svenska skattebetalare står för? Som Margot Wallström hade. (Eller som Anders Tegnell skall få, så snart som finansieringen från Sverige är klar.) Om nu folk inte vet vad de "fina" jobben i FN faktiskt innebär. Själv föredrar jag nog att Sveriges skattebetalare inte skall behöva betala för ett låtsasjobb åt Greta™. Är det någon som vet vad Greta™:s "fina" jobb har för arbetsbeskrivning? Skall hon rädda F4F-barn från Afghanistan och Ukraina, eller distribuera superlim till XR-stollar som limmar fast sig på allmän väg? Eller kanske Greta™ skall arbeta för att retroaktivt återinföra diagnosen Aspergers syndrom, så att den kunde fortfarande ha existerat år 2015? Den diagnosen fanns ju inte längre när hon skulle kunna ha fått den. Faktum är att Aspergers syndrom redan var borta 2013 när DSM-V kom. Men det visste förstås inte Malena när hon blev intervjuad i Expressen...
https://www.expressen.se/halsoliv/ha...helvetiskt-ar/

Mig veterligen deltog inte Greta själv i gruppen som nyligen satt på en gata i Bromma och hindrade folk från att ta sig till arbete och sjukvård. Till deras ilska och bristande sympatier, kan man ju förstå.

Vad som däremot är känt är att Greta har uttryckt förståelse för den här typen av handlingar. Hon har kanske börjat inse att klimatet inte kommer att ändras för fem öre av att några skanderande demonstrationståg passerar genom stadsgatorna ett par gånger om året. Det funkar ju inte ens att lägga upp skyltar på sociala medier med SKOLSTREJK FÖR KLIMATET varenda fredag … Så vad blir nästa steg?

Det komiska med den här lilla manifestationen var att de ville återställa våtmarker. Nu läste jag att det skulle höja metanutsläppen kraftigt. Det brukar annars vara ett rött skynke för miljövännerna då metan tydligen är en mycket potent växthusgas.

Stämmer ovanstående, Osynlige.Mannen? Jag är ingen naturvetare men det är å andra sidan Greta & Co heller. Har de skämt ut sig ännu en gång? (Att göra sig ovän med allmänheten är i vilket fall som helst inte så smart.)
2022-04-08, 09:00
  #38575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det är många även i F4F Afghanistan som bett om hennes hjälp. Många vet om att hon får inbjudningar till de högsta toppmötena och känner olika världsledare, och därför hoppas våra aktivister, att hon just ska ha ett visst politiskt inflytande.

T ex Frankrikes president är en stor beundrare av henne. Detta innebär dock inte alls att de är överens jämt, men Macron har stor respekt för Greta. Även Biden uppskattar henne.

Problemet för Greta är att ska hon på allvar ge sig in i FN och EU, så går det inte längre för henne att hinna fortsätta gå i gymnasieskolan. Frågan är om hon i så fall kommer att börja likna Carl Bildt!?

Greta har klagat och önskat att dygnet ska få ett par extra timmar! Greta har en starkare ställning än vad Ni kritiker förstått och har erbjudits bland annat ett fint jobb på högre nivå i FN. Att som nittonåring redan fått ett sådant erbjudande lär vara helt unikt. Så när Lakotas döpte henne till Kvinnan som kommer från himlarna, var det helt rätt!

Greta tror jag dock vill vara bättre tränad och utbildad innan hon börjar fundera på allvar på högre uppdrag. Medverkan på en eller annan valsedel är dock redan nu fullt möjlig!

Då undrar jag vad det arbetet innehöll.
Hon hamnade på utsidan på COP26 och var inte överhuvudtaget taget inbjuden.Det blev att hålla sig på utsidan och larva sig istället.Inga bilder med några ministrar alls.

Ja att det är hemskt för dessa människor i Ukraina det tycker vi väl alla.Så grymt så man saknar ord Däremot har jag väldigt svårt att tro att Greta ska ha någon medlande roll på hög nivå för medlemmar i i F4F. Hjärtskärande att dom tror att hon ska rädda deras liv,hon är inte polititiskt aktiv. Det jag kan tänka mig är att F4F isåfall skickar meij Men inte att hon har någon personlig kontakt med några ministrar.
2022-04-08, 09:09
  #38576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Mig veterligen deltog inte Greta själv i gruppen som nyligen satt på en gata i Bromma och hindrade folk från att ta sig till arbete och sjukvård. Till deras ilska och bristande sympatier, kan man ju förstå.

Vad som däremot är känt är att Greta har uttryckt förståelse för den här typen av handlingar. Hon har kanske börjat inse att klimatet inte kommer att ändras för fem öre av att några skanderande demonstrationståg passerar genom stadsgatorna ett par gånger om året. Det funkar ju inte ens att lägga upp skyltar på sociala medier med SKOLSTREJK FÖR KLIMATET varenda fredag … Så vad blir nästa steg?

Det komiska med den här lilla manifestationen var att de ville återställa våtmarker. Nu läste jag att det skulle höja metanutsläppen kraftigt. Det brukar annars vara ett rött skynke för miljövännerna då metan tydligen är en mycket potent växthusgas.

Stämmer ovanstående, Osynlige.Mannen? Jag är ingen naturvetare men det är å andra sidan Greta & Co heller. Har de skämt ut sig ännu en gång? (Att göra sig ovän med allmänheten är i vilket fall som helst inte så smart.)
Greta™ deltog inte själv, men hon har tidigare varit med i trafikstörande aktioner i Stockholm arrangerade av XR. Det är inte så länge sedan som Greta™ själv konstaterade att hennes proteströrelse inte har åstadkommit ett enda dugg, och då kan man ju fråga sig varför hon fortsätter med något som bevisligen är improduktivt.

Jag är inte tillräckligt insatt i biologi för att kunna uttala mig om våtmarker. Metan är förvisso en potent växthusgas, eftersom den förekommer i så låg koncentration. (The Law of Diminishing Returns gäller inte bara inom ekonomi.) Eftersom jag inte är biolog så kan jag inte heller avgöra om Greta™ är en kvinna.
https://www.breitbart.com/politics/2...-define-woman/
Men jag tycker nog att hon ser ut som en flicka som på något magiskt sätt tycks ha blivit botad från en diagnos som hon rimligtvis aldrig kan ha haft till att börja med. Eller hur skulle en psykiater kunna föra in kod F845 efter att den är borttagen ur journalsystemet? Malena borde ha kontrollerat fakta innan hon öppnade munnen.
2022-04-08, 09:41
  #38577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
En fråga Läser hon hela Samhällsvetenskapliga programmet eller läser hon vissa utvalda ämnen? Om det är vissa ämnen,vilka är det isåfall.

Sen undrar jag också om Greta vet om att du går ut med att hon blivit erbjuden ett toppjobb på hög nivå
2022-04-08, 10:14
  #38578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Sen undrar jag också om Greta vet om att du går ut med att hon blivit erbjuden ett toppjobb på hög nivå
Tror du att Greta™ bryr sig om fantasier från överentusiastiska fans?
2022-04-08, 10:31
  #38579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Tror du att Greta™ bryr sig om fantasier från överentusiastiska fans?

Haha nej knappast 😊
2022-04-08, 11:19
  #38580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Problemet är ju att gemene man inte har en aning. Därför kan Greta Fan Club™ dra till med vilka hittepå-ord som helst. Greta™ har ingen autismdiagnos. Hon har definitivt inte diagnosen Aspergers syndrom, eftersom den upphörde innan hon ens kunde få den. Lögn, lögn, lögn. Det är allt Team Greta™ har att komma med.

Autism är inte något som plötsligt debuterar. En autismutredning sätts igång på initiativ av skola och/eller familj efter lång tid av oro. Enligt Malena fick Greta™ fullständigt psykbryt. Då är det inte autismspektret man först tittar på.

Du har helt rätt i detta. Varken Greta eller Malena skriver på flera ställen att Greta har Aspergers syndrom Mycket riktigt så fanns inte den diagnosen då och inte nu heller

Precis som du skriver får man inte autism plötsligt Ofta är det skolan eller familj som under lång tid av oro tar initiativ till en utredning Väldigt tuff situation för dom flesta.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback