2022-05-29, 21:58
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Så detta är alltså dina bevis?

Om du menar personallistorna som specifikt uppger hur många som arbetade i krematorierna varje dag, ja.

Citat:
Är det inte möjligt att en personallista listar orginalbesättningen?

Vaktstyrkan och antalet arbetare i krematorierna fluktuerade från dag till dag och vecka till vecka. Om personallistorna enbart uppgav "originalbesättningen" (?), varför skulle man bemöda sig med att notera minimala förändringar i antalet vakter och arbetare från dag till dag?

Citat:
Så tillför man folk från delar av lägret där överskott av resurser finns.
Är detta omöjligt?

Har du några bevis för att så var fallet, eller är detta ännu en grundlös spekulation? Diskussionen börjar likna koksregistret i Auschwitz, där din tigerkollega anser att det måste ha levererats hemligt koks till lägret som aldrig registrerades någonstans, vilket renderade koksregistret helt meningslöst.
Citera
2022-05-29, 21:59
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Står i den sammanfattning av text jag lade in.
Menar du det fanns ingen vaktstyrka i Krem II o III? Birkenau tillhör Auschwitz vad jag vet..
Vad jag vet, så tro jag knappast de tar knappast någon hänsyn till om var vakterna befann sig, om de behövde manskap i öst, eftersom de dog som flugor där.

Ingenstans i din sammanfattning så uppges hur många vakter som arbetade i respektive krematorium och hur många fångar som de ansvarade för. Istället prioriterade du ett långt utlägg om vakternas religionstillhörighet och utbildningsnivå, antagligen för att lura ouppmärksamma läsare att du faktiskt hade någonting av substans att komma med (en vanlig strategi bland förintelseivrare). Varför du ansåg att vakternas religionstillhörighet och utbildningsnivå var så viktigt att du klistrade in enorma paragrafer på engelska förstår jag inte.
Citera
2022-05-30, 20:14
Medlem
Citat:
Fast var tog de vägen, om de inte gasades? Det kan inte revionssiterna svara på! Så trolige är sannolika de gasades större än de stack till "öst"
Såvitt jag vet har Skogsvatte åtminstone visat att några personer förflyttades, vilket gör det tänkbart att fler kan ha förflyttats. Vilka bevis har ni för gasmord? Kan man inte förflyttas utan att det antecknas i register? Kan man inte dö av andra orsaker än massmord? Jag tycker nog att det finns tillräckliga skäl att säga att rimligt tvivel föreligger.

Citat:
Hur vet vi det stämmer med referenserna? De kan vara påhittade (ditt resonemang sätt)
Nej, det är inte alls mitt sätt att resonera. Varför envisas Du med att påstå det?

Citat:
Fast du bruka ibland lita på andrahandsvittnen, själv, är det bara det passar dig själv? Fast om vittnen både tyska o fångar säger samma saker och kan backas upp med dokumenter. Så troligen stämmer det bättre än en person som sitter bakom datorn.
Jag vet vet inte vilka andrahandsvittnen Du åsyftar, som jag skulle fäst vikt vid. I vilket avseende säger man "samma saker", och exakt vad är det då man säger?
Citera
2022-05-30, 21:46
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Nej, det det mesta är nog möjligt, men vi måste ju utgå från den dokumentation som finns och inte från spekulationer. När då vaktantalet, utifrån det vi har att titta på, stämmer dåligt överens med ert påstående, då är detta såklart till er nackdel, oavsett hur ni krumbuktar er. Det skapar rimligt tvivel helt enkelt, och det är inte precis första gången. Men det börjar bli uppenbart att ni inte inser betydelsen av detta för er sak.

Bra inlägg!

Något du säkert redan upptäckt i relation till förintelsedebatten på detta forum är att de flesta av användarna helt enkelt vägrar att föra konkreta sakdiskussioner om individuella bevispunkter. Istället föredrar man abstrakta metadiskussioner om "alla vittnen" och "alla dessa bevis". När individuella bevis och vittnen faktiskt tas upp för diskussionen så försvinner de snabbt som räven, ofta till en ny tråd där de inleder liknande meningslösa subdebatter.

Och som du märkt i just denna tråd, så har nästan inga försök gjorts att faktiskt bemöta argumenten i trådstarten. Det enda argument som tagits upp är att personallistorna kanske inte stämmer och att det egentligen fanns många fler vakter än vad som dagligen noterades i listorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Varför har de som var där på plats och berättar om mördandet fel, och han som sitter hemma vid sin dator vet så mycket mer?

Tja, vi har ju fördelen att faktiskt kunna "zooma ut" och se hela bevisbilden såhär 80 år senare, till skillnad från "de som var där på plats och berättar om mördandet". Vi har lyxen att kunna göra historiografiska värderingar och jämföra vittnesmål med varandra. Det faktum att vittnesmålen alltid är motstridiga och ofta är ömsesidigt uteslutande gör att man enkelt kan följa förintelsenarrativets kronologiska utveckling och hur berättelsen landade i den nästan obegripliga version som accepteras idag. Som jag demonstrerat i andra trådar så fanns t.ex. förintelsepropagandan på plats i Treblinka långt innan "dödslägret" ens öppnade; det faktum att ni rycker på axlarna till detta är ganska anmärkningsvärt, men demonstrerar hur oärliga ni är.

Citat:
Tex så måste han svara på vart alla tog vägen.

Jag måste alltså svara på vart alla tog vägen, men du behöver inte svara på vart alla tog vägen? Vi förväntas acceptera din obevisade åsikt att "alla gasades" och sedan försvann spårlöst?

Citat:
Han försökte nyss med att de hamnade i Sibirien.
Som bevis fann han bla TVÅ kvinnor, som inte suttit i något Reinhartläger, men ändå.
Sedan hade han 400.000 som kanske hamnat i Sibirien under Stalins regim, men man visste inget om dessa eftersom dokumenten var så bristfälliga.

Fler lögner. Jag påpekade att Stalin med stor sannolikhet deporterade enorma mängder judar till Sibirien under slutet på 40-talet och början på 50-talet. Detta är ett närmast etablerat faktum i modern historiografi kring Sovjetunionen, och massvis med bevispunkter indikerar att tyska judar ingick i dessa deportationer. Du hånade mig för att jag inte kunde uppge "en enda" jude som skickats till Sibirien av Stalin, och när jag slutligen citerade två tyska judinnor som hamnade just där, och senare spenderade större delen av sitt liv i Ukraina (trots att de ursprungligen kom från Tyskland), så blev bortförklaringen att dessa två judinnor inte specifikt deporterats via ett Reinhardt-läger. Men poängen var redan bevisad, dvs. att Stalin faktiskt deporterade västerländska judar till Sibirien.

Siffran 400 000 kommer från en rapport från en judisk tidskrift, som återrapporterade information från inuti Sovjetunionen om att stora deportationer av judiska befolkningar ägde rum.

Citat:
Vad anser du som trovärdigast?
Skogsvatte eller de som var där?

Argumenten för min åsikt är så klart starkast. Jag gör inga påståenden som inte går att underbygga med trovärdiga argument.

Citat:
Såvitt jag vet har Skogsvatte åtminstone visat att några personer förflyttades, vilket gör det tänkbart att fler kan ha förflyttats. Vilka bevis har ni för gasmord?

Kom ihåg att ortodox förintelsehistoriografi gör gällande att Treblinka, Sobibor och Belzec var "rena dödsläger" där det enda syftet med lägren var att utrota så många judar som möjligt. Det faktum att man lyckats dokumentera tusentals judar som faktiskt transfererades via dessa läger vidare österut slår ett stort hål i föreställningarna att dessa läger inte fungerade som transitstationer vidare österut.

Men som jag påpekat i andra trådar så finns det ett annat enormt hål i den officiella historieskrivningen kring Reinhardt-lägren: nämligen att tusentals västerländska judar från bl.a. Frankrike och Nederländerna dyker upp oförklarligt i bl.a. Ukraina. Ortodox historiografi har ingen förklaring till hur franska judar från Paris kunde "befrias" av sovjeterna i Ukraina under 1944. Ingen vet hur de kom dit. Det är ett faktum att inga tågtransporter från Treblinka, Sobibor och Belzec finns bevarade idag, men om man följer de deportationer som gjordes från platser som Theresienstadt och Auschwitz, och tittar på ankommande transporter till östliga destinationer som Kaunas, Riga, och platser i yttersta Östeuropa såsom Transnistrien, Ukraina och Vitryssland, så upptäcker man nästan omgående att det finns en tydlig relation mellan vilka transporter som avreste från Tyskland, Polen och Tjeckien, och de som anlände till Östeuropa. Detta trots att de specifika tåglistorna från Reinhardt-lägren inte finns bevarade. Mest intressanta är ett antal transporter från Theresienstadt, som vi vet anlände till Auschwitz (och sedan "gasades"), samtidigt som judar från Theresienstadt dokumenterades i Ukraina någon vecka senare.
Citera
2022-05-30, 23:47
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Bra inlägg!
Jag gör inga påståenden som inte går att underbygga med trovärdiga argument.

Ett påstående jag synar med all-in.
Det var bland det värsta jag sett och hört i Revisionism och jag har sett ganska mycket genom åren.

/VV
Citera
2022-06-04, 07:21
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Ingenstans i din sammanfattning så uppges hur många vakter som arbetade i respektive krematorium och hur många fångar som de ansvarade för. Istället prioriterade du ett långt utlägg om vakternas religionstillhörighet och utbildningsnivå, antagligen för att lura ouppmärksamma läsare att du faktiskt hade någonting av substans att komma med (en vanlig strategi bland förintelseivrare). Varför du ansåg att vakternas religionstillhörighet och utbildningsnivå var så viktigt att du klistrade in enorma paragrafer på engelska förstår jag inte.
Nej det gör det inte , men det står klart tydligt att manskap behövdes någon annanstans därav flera flyttades från lägret och togs över det mesta av kvinnor.

Om du inte visste så dog de som flugor i öst.
German dead was over 80% on eastern front - and note that this means that the other 20% (or less) were those lost in the U-boat war, France (1940), Poland (1939), Italy (1943–45), the Balkans (1941–45 against partisans and Greece and Yugoslavia), North Africa, the combined bomber offensive, and then France and western Europe (1944–45) (!)
One problem is that there are tons of ‘details’ and also some relatively low uncertainty about “German losses”.

Någonstans måste de plocka ny "kanonmat" de blide bland annat lagrarna.
Citera
2022-06-04, 08:53
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Såvitt jag vet har Skogsvatte åtminstone visat att några personer förflyttades, vilket gör det tänkbart att fler kan ha förflyttats. Vilka bevis har ni för gasmord? Kan man inte förflyttas utan att det antecknas i register? Kan man inte dö av andra orsaker än massmord? Jag tycker nog att det finns tillräckliga skäl att säga att rimligt tvivel föreligger.
har han vilka då? Hur vet du blide förflyttades till öst under kriget och inte innan? Var är den skeptiska sidan av dig nu lol?

Citat:
Nej, det är inte alls mitt sätt att resonera. Varför envisas Du med att påstå det?
Därför det är ditt sätt at försöka omkullkasta Förintelsen med ifrågasätta ENSTAKA saker. Så hur du de kom dit under kriget? Var bodde de innan?

Citat:
Jag vet vet inte vilka andrahandsvittnen Du åsyftar, som jag skulle fäst vikt vid. I vilket avseende säger man "samma saker", och exakt vad är det då man säger?
Kom ihåg detta!!!
Jag kommer återkomma med detta, när det kommer till tals.
Citera
2022-06-05, 20:43
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Nej det gör det inte

Tack för erkännandet. Det värmer.

Citat:
det står klart tydligt att manskap behövdes någon annanstans därav flera flyttades från lägret och togs över det mesta av kvinnor.

Nej, såhär stod det:
This was connected primarily with the creation of the women’s camp, but also because of personnel shortfalls caused by the assignment of SS men to the eastern front.
Med andra ord så stationerades kvinnliga SS-anställda i Auschwitz huvudsakligen pga. inrättandet av ett kvinnoläger i Auschwitz. Men ditt argument verkar vara att det fanns kvinnliga SS-vakter i krematorierna och att personallistorna inte stämmer. Har jag uppfattat dig rätt?

Citat:
Om du inte visste så dog de som flugor i öst.

Är ditt argument att Wehrmacht-förluster på östfronten har en direkt bäring på de 24 vakter som var stationerade i krematorierna och att personallistorna därför var felaktiga?

Citat:
Någonstans måste de plocka ny "kanonmat" de blide bland annat lagrarna.

Jag försöker förstå mig på ditt argument: personallistorna som specificerar antalet vakter och arbetare i krematorierna är alltså felaktiga eftersom 80% av tyska arméns förluster skedde på östfronten och eftersom det fanns kvinnliga SS-anställda i Auschwitz?

Är du full igen?
Citera
2022-06-06, 06:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
[quote=Skogsvatte|80487220]

Citat:
Nej, såhär stod det:
This was connected primarily with the creation of the women’s camp, but also because of personnel shortfalls caused by the assignment of SS men to the eastern front.
Med andra ord så stationerades kvinnliga SS-anställda i Auschwitz huvudsakligen pga. inrättandet av ett kvinnoläger i Auschwitz. Men ditt argument verkar vara att det fanns kvinnliga SS-vakter i krematorierna och att personallistorna inte stämmer. Har jag uppfattat dig rätt?
Men det står också : but also because of personnel shortfalls caused by the assignment of SS men to the eastern front.

Citat:
Är ditt argument att Wehrmacht-förluster på östfronten har en direkt bäring på de 24 vakter som var stationerade i krematorierna och att personallistorna därför var felaktiga?
Japp ! eller kan du förklara det på ett annatviss?

Citat:
Jag försöker förstå mig på ditt argument: personallistorna som specificerar antalet vakter och arbetare i krematorierna är alltså felaktiga eftersom 80% av tyska arméns förluster skedde på östfronten och eftersom det fanns kvinnliga SS-anställda i Auschwitz?

Är du full igen?
Nej det har med logistik att göra. Hur skulle du göra om de behöver manskap i öst? Då finns det inte så många möjligheter att välja 1) dra ner på manskapen 2) ha kvinnliga fångvakter 3) ha äldre män som vaktar osvv
Citera
2022-06-06, 19:58
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Men det står också : but also because of personnel shortfalls caused by the assignment of SS men to the eastern front.

Okej, ditt argument är alltså att personallistorna i Auschwitz egentligen var helt värdelösa och visade felaktiga siffror? Vad är ditt bevis för detta?

Citat:
Japp ! eller kan du förklara det på ett annatviss?

Ditt argument är bokstavligen att personallistorna ljuger och är felaktiga, men du har inga bevis för detta påstående. Argumentet verkar vara att man i hemlighet tog in kvinnliga fångvaktare i krematorierna som aldrig noterades i personallistorna. Har jag uppfattat dig rätt?

Här är den verkliga förklaringen: SS-männen var inte det minsta bekymrade över några upplopp, eftersom man aldrig hade "utrotat" några Sonderkommando-judar, och därför hade man en så extremt minimal vaktstyrka i relation till antalet arbetare i krematorierna. Om ledningen i Auschwitz på allvar var oroade över ett myteri så hade man ökat antalet vakter i krematorierna avsevärt, vilket man inte gjorde.

Citat:
Nej det har med logistik att göra. Hur skulle du göra om de behöver manskap i öst? Då finns det inte så många möjligheter att välja 1) dra ner på manskapen 2) ha kvinnliga fångvakter 3) ha äldre män som vaktar osvv

Okej, så man tog in kvinnor och "äldre män" som fångvaktare i krematorierna (något du saknar bevis för), men dessa "kvinnor och äldre män" noterades inte någonstans i personallistorna?

Är du onykter?
Citera
2022-06-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byte-me
Det finns ingen jude som har en tatuering med mer än 6 siffror. Alltså var det inte ens en miljon som vistades i läger. Med det sagt så är slutsatsen att förintelsen är 1900-talets största bedrägeri.

Fast alla läger numrerade väll Judarna själv. Så det fanns isf inget enskilt läger som hade hand om mer än 1M Judar.
Citera
2022-06-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Fast alla läger numrerade väll Judarna själv. Så det fanns isf inget enskilt läger som hade hand om mer än 1M Judar.

Om du läser mitt inlägg nummer 5 i tråden, och kikar i länkarna jag ger där, så får du förklaringen till tatueringar och siffror, och kan se att snubben du citerade har noll koll…

Länk till mitt inlägg
(FB) Antalet SS-vakter i krematoriet motbevisar påhittade "gasningar" av ungerska judar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in