Citat:
Ursprungligen postat av
Atlas11
Nej, det det mesta är nog möjligt, men vi måste ju utgå från den dokumentation som finns och inte från spekulationer. När då vaktantalet, utifrån det vi har att titta på, stämmer dåligt överens med ert påstående, då är detta såklart till er nackdel, oavsett hur ni krumbuktar er. Det skapar rimligt tvivel helt enkelt, och det är inte precis första gången. Men det börjar bli uppenbart att ni inte inser betydelsen av detta för er sak.
Bra inlägg!
Något du säkert redan upptäckt i relation till förintelsedebatten på detta forum är att de flesta av användarna helt enkelt vägrar att föra konkreta sakdiskussioner om individuella bevispunkter. Istället föredrar man abstrakta metadiskussioner om "alla vittnen" och "alla dessa bevis". När individuella bevis och vittnen faktiskt tas upp för diskussionen så försvinner de snabbt som räven, ofta till en ny tråd där de inleder liknande meningslösa subdebatter.
Och som du märkt i just denna tråd, så har nästan inga försök gjorts att faktiskt bemöta argumenten i trådstarten. Det enda argument som tagits upp är att personallistorna kanske inte stämmer och att det egentligen fanns många fler vakter än vad som dagligen noterades i listorna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Varför har de som var där på plats och berättar om mördandet fel, och han som sitter hemma vid sin dator vet så mycket mer?
Tja, vi har ju fördelen att faktiskt kunna "zooma ut" och se hela bevisbilden såhär 80 år senare, till skillnad från "de som var där på plats och berättar om mördandet". Vi har lyxen att kunna göra historiografiska värderingar och jämföra vittnesmål med varandra. Det faktum att vittnesmålen alltid är motstridiga och ofta är ömsesidigt uteslutande gör att man enkelt kan följa förintelsenarrativets kronologiska utveckling och hur berättelsen landade i den nästan obegripliga version som accepteras idag. Som jag demonstrerat i andra trådar så fanns t.ex. förintelsepropagandan på plats i Treblinka långt innan "dödslägret" ens öppnade; det faktum att ni rycker på axlarna till detta är ganska anmärkningsvärt, men demonstrerar hur oärliga ni är.
Citat:
Tex så måste han svara på vart alla tog vägen.
Jag måste alltså svara på vart alla tog vägen, men du behöver inte svara på vart alla tog vägen? Vi förväntas acceptera din obevisade åsikt att "alla gasades" och sedan försvann spårlöst?
Citat:
Han försökte nyss med att de hamnade i Sibirien.
Som bevis fann han bla TVÅ kvinnor, som inte suttit i något Reinhartläger, men ändå.
Sedan hade han 400.000 som kanske hamnat i Sibirien under Stalins regim, men man visste inget om dessa eftersom dokumenten var så bristfälliga.
Fler lögner. Jag påpekade att Stalin med stor sannolikhet deporterade enorma mängder judar till Sibirien under slutet på 40-talet och början på 50-talet. Detta är ett närmast etablerat faktum i modern historiografi kring Sovjetunionen, och massvis med bevispunkter indikerar att tyska judar ingick i dessa deportationer. Du hånade mig för att jag inte kunde uppge "en enda" jude som skickats till Sibirien av Stalin, och när jag slutligen citerade två tyska judinnor som hamnade just där, och senare spenderade större delen av sitt liv i Ukraina (trots att de ursprungligen kom från Tyskland), så blev bortförklaringen att dessa två judinnor inte specifikt deporterats via ett
Reinhardt-läger. Men poängen var redan bevisad, dvs. att Stalin faktiskt deporterade västerländska judar till Sibirien.
Siffran 400 000 kommer från en rapport från en judisk tidskrift, som återrapporterade information från inuti Sovjetunionen om att stora deportationer av judiska befolkningar ägde rum.
Citat:
Vad anser du som trovärdigast?
Skogsvatte eller de som var där?
Argumenten för min åsikt är så klart starkast. Jag gör inga påståenden som inte går att underbygga med trovärdiga argument.
Citat:
Ursprungligen postat av
Atlas11
Såvitt jag vet har Skogsvatte åtminstone visat att några personer förflyttades, vilket gör det tänkbart att fler kan ha förflyttats. Vilka bevis har ni för gasmord?
Kom ihåg att ortodox förintelsehistoriografi gör gällande att Treblinka, Sobibor och Belzec var "rena dödsläger" där det enda syftet med lägren var att utrota så många judar som möjligt. Det faktum att man lyckats dokumentera tusentals judar som faktiskt transfererades via dessa läger vidare österut slår ett stort hål i föreställningarna att dessa läger inte fungerade som transitstationer vidare österut.
Men som jag påpekat i andra trådar så finns det ett annat enormt hål i den officiella historieskrivningen kring
Reinhardt-lägren: nämligen att tusentals västerländska judar från bl.a. Frankrike och Nederländerna dyker upp oförklarligt i bl.a. Ukraina. Ortodox historiografi har ingen förklaring till hur franska judar från Paris kunde "befrias" av sovjeterna i Ukraina under 1944. Ingen vet hur de kom dit. Det är ett faktum att inga tågtransporter från Treblinka, Sobibor och Belzec finns bevarade idag, men om man följer de deportationer som gjordes från platser som Theresienstadt och Auschwitz, och tittar på ankommande transporter till östliga destinationer som Kaunas, Riga, och platser i yttersta Östeuropa såsom Transnistrien, Ukraina och Vitryssland, så upptäcker man nästan omgående att det finns en tydlig relation mellan vilka transporter som avreste från Tyskland, Polen och Tjeckien, och de som anlände till Östeuropa. Detta trots att de specifika tåglistorna från
Reinhardt-lägren inte finns bevarade. Mest intressanta är ett antal transporter från Theresienstadt, som vi vet anlände till Auschwitz (och sedan "gasades"), samtidigt som judar från Theresienstadt dokumenterades i Ukraina någon vecka senare.