Citat:
Ursprungligen postat av
Alcohol96
Satan vad lätt det är för mig att fastna i sängen och slösurfa på mobilen! Rastlösheten är så bortblåst som den kan bli och det är så jävla underbart att bara kunna ligga ner och njuta av lugnet, men ibland blir man så fastklistrad så man knappt orkar gå ut och promenera med byrackan, man får tvinga sig upp haha.. Vill ju absolut inte tappa motivet till att göra saker totalt och istället bli som en seg flummare. Så vad kan detta bero på, är det vanligt? 🤔
Ja det där är ju lite svårt ibland och jag upplever det som att det i vissa fall i högsta grad är en begränsning, typ om jag fastnar i en diskussion eller läser in mig på något ämne här på FB och sen helt plötsligt så har halva dagen passerat. Men å andra sidan så är det samma sak med till exempel mina studier, ibland sätter jag mig vid datorn direkt när jag lämnat på förskola och sen reser jag mig endast för att kissa och kanske hämta något litet att äta men i övrigt kan jag aktivt plugga i sju timmar i streck vilket ju var totalt otänkbart innan jag började med medicin igen. Innan medicineringen fick jag istället hela tiden välja bort texter att läsa osv för att ha en chans att hinna lämna in saker innan deadline.
Jag tycker dock att det är något jag blivit bättre på under de månader jag nu haft medicin att faktiskt förstå att om jag har åtaganden så får jag stänga igen datorn direkt och inte tänka "bara ett par minuter till" för det kan bli timmar innan jag vet ordet av. Jag har också svårare att ta mig iväg och träna då jag helt enkelt inte gö det av bara farten för att jag är rastlös, här har det funkat för mig att ha det inbokat en specifik tid på specifik plats där jag alltid deltar.