2022-06-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Tror alt gikk galt fra start for politiet i denne saken. Når de ikke engang sjekket skrotten til TH så har de helt sikkert ikke sjekket andre sin heller.
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"politiets undersøkelser av boligen etter at 68-åringen forsvant, avdekket et mindre antall blodflekker fra ektemannen på to steder i huset."

"Dagbladet er kjent med at Tom Hagen ble undersøkt for skader eller sår som kunne forklare blodsporene, uten at det ble funnet noe.

Da bevisene ble lagt fram for lagmannsretten, ble de avfeid. Lagmannsretten konkluderte med at det ikke er skjellig grunn til å mistenke Hagen for drap."

https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-tom-hagens-blod-i-boligen/72466731

Blodsporene fra TH skal (ifølge flere kilder med innsikt i etterforskningen) ha vært avsatt minst to steder i huset: På et bad og et sted i inngangspartiet.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for innspill!
Blodspor fra TH på dørkarm på ytterdør og på gjestetoalettet i 1. etasje ble funnet av politiet allerede på forsvinningsdagen. TH ble undersøkt både den 31.10.2018 og den 1.11.2018 for å se om han hadde sår eller skader om kunne forklare blodsporene. Ingen slike sår eller skader ble funnet.

Det er ikke mulig å finne ut dato for når blodspor har blitt avsatt.

Senere har flere aviser skrevet i artikler at disse blodsporene fra TH er ett av politiets beviser mot TH...

Jeg ser ikke bort fra at noen i etterforskningsgruppen kan ha hatt sterke mistanker mot TH fra dag 1.

Citat:
Jeg har ikke det nå. Jeg har forsøkt å lete uten å finne linken til artikkelen. Det er mulig at det sto i en spesial-artikkel (VG-spesial el.l.).

I denne artikkelen står det dessverre ikke når TH ble undersøkt for sår eller skader:
Som Dagbladet har avslørt, ble Hagens nærmeste familie i all hast ble kontaktet og deretter hentet av politiet ettermiddagen den da 68 år gamle kvinnen forsvant. Deretter ble de holdt skjult på Thon Hotel Arena i Lillestrøm, mens politiet holdt vakt utenfor.
Samme dag ble det også startet omfattende undersøkelser av huset. Da ble det blant annet gjort funn av flere blodflekker fra Tom Hagen to steder i boligen. Tidligere er det kjent at også Anne-Elisabeth Hagens blod ble funnet på det politiet omtaler som åstedet.
Dagbladet er kjent med at Tom Hagen ble undersøkt for skader eller sår som kunne forklare blodsporene, uten at det ble funnet noe.

https://www.dagbladet.no/nyheter/tom-hagen-i-nytt-mote-med-politiet/72527256
.
Citat:
Her:
(13. juni 2020 ) Ifølge Dagbladets opplysninger ble imidlertid Hagen selv undersøkt både den 31. oktober og 1. november 2018. Dette uten at det ble funnet tegn til sår som kunne tilsi at blodflekkene var avsatt nylig.
https://www.dagbladet.no/nyheter/sporene-som-tyder-pa-nye-blodfunn/72550131
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-04 kl. 20:23.
Citera
2022-06-04, 20:33
Avslutad
"Den ukjente dna-profilen", som VAR ufullstendig, men som BLE fullstendig nok til å være entydig, er IKKE dna fra blodet i "badekarhistorien".

Politiet mener at personen med "den ukjente dna-profilen", mest sannsynlig var den/én av dem som bortførte AEH/kroppen.

"Den ukjente dna-profilen" tilhører ikke TH, eller noen andre som har naturlig tilknytning til S4, ifølge undersøkelser politiet har gjort.
Citera
2022-06-04, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
"Den ukjente dna-profilen", som VAR ufullstendig, men som BLE fullstendig nok til å være entydig, er IKKE dna fra blodet i "badekarhistorien".

Politiet mener at personen med "den ukjente dna-profilen", mest sannsynlig var den/én av dem som bortførte AEH/kroppen.

"Den ukjente dna-profilen" tilhører ikke TH, eller noen andre som har naturlig tilknytning til S4, ifølge undersøkelser politiet har gjort.

Kilde?
Citera
2022-06-04, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Kilde?
Trust me!
Citera
2022-06-04, 21:46
Medlem
Citat:
Trust me!

SH har aldri nevnt noen ukjent DNA etter at det ble avdekket at den tilhørte TH.

Så det er nok bare i din fantasiverden den fortsatt eksisterer.
Senast redigerad av Formann 2022-06-04 kl. 21:50.
Citera
2022-06-04, 22:53
Medlem
Detter er jeg ikke sterk på, men jeg tenker på NordVPN, alt det digitale er gjort beskyttet av VPN fra NordVPN. Alle disse kryptokontoene, vekslingsbørser osv osv.. I tillegg er alt gjort med falsk epost å alt det der. Men NordVPN er jo ikke gratis. En må registrere seg, å en må betale. En kan betale med kort, med paypal. Jeg antar det er den falske OHG som har registrert seg på NordVPN med denne ohgolf mailen. Men "noen" har jo betalt for dette. Det koster 119kr pr mnd, eller 569kr for ett år. De som drifter NordVPN må jo ha tilgang på hvilket konto nr som har betalt for ohgolf@mail.com..

Jeg skjønner at de har servere i alskens himba hamba land og å alt det der. Men i en så ekstrem sak, er det ikke mulig for myndigheter å presse NordVPN til å utlevere hvem som har betalt.. Noen har jo betalt. Finner en ut hvem som har betalt for dette abb tilknytta ohgolf så er jo saken ett laaaangt steg videre. Vedkomende er i deep shit. Men jeg forstår at jeg tenker litt for enkelt her nå.
Citera
2022-06-04, 22:57
Avslutad
Citat:
SH har aldri nevnt noen ukjent DNA etter at det ble avdekket at den tilhørte TH.

Så det er nok bare i din fantasiverden den fortsatt eksisterer.
Det er ikke avdekket at "den ukjente dna-profilen" tilhørte TH. Politiet utelukket alle som hadde vært i S4, før de prøvde å finne match i strafferegisteret og Kripos spor-register.

De fant sikkert flere ukjente dna-profiler på åstedet.

Ingen tvil om at det er løken som lever i en fantasiverden. Kysser og krangler med speilet...patetisk!
Senast redigerad av Havhest 2022-06-04 kl. 23:05.
Citera
2022-06-04, 23:06
Medlem
Citat:
Det er ikke avdekket at "den ukjente dna-profilen" tilhørte TH. Politiet utelukket alle som hadde vært i S4, før de prøvde å finne match i strafferegisteret og Kripos spor-register.

Ingen tvil om at det er løken som lever i en fantasiverden. Kysser og krangler med speilet...patetisk!

Ok du er den eneste i hele verden nå som fortsatt hevder at det er funnet et uidentifisert DNA der så da får du bare leve i håpet om det.
Citera
2022-06-04, 23:47
Medlem
Citat:

Jeg får bare bruke ditt virkemiddel: dette er løgn!!!
Citera
2022-06-05, 01:00
Medlem
Ibsensripsbaerbusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Spørsmålet er jo om han husket å koble til alarmen igjen etter at kona var borte.
Siden han var så redd for inntrengere, mener jeg.

Fyren er en stor bløff.
Må si meg enig. Ser det er en del diskusjoner her ang dna og om det tilhører TH. TH ble vel sjekket for sår. Det man kan lure på er om det ble vasket iherdig på baderom i 2 etasje for å få vekk offerets blod.
Citera
2022-06-05, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ibsensripsbaerbusk
Må si meg enig. Ser det er en del diskusjoner her ang dna og om det tilhører TH. TH ble vel sjekket for sår. Det man kan lure på er om det ble vasket iherdig på baderom i 2 etasje for å få vekk offerets blod.
Offerets blod? Politiet mener det er grunn til å tro at AEH ble kvalt.

Dersom AEH var blodig, burde det være blod i slepesporene. Blodet (fra AEH) var i såfall tydeligvis ikke noe GM var redd for at skulle bli oppdaget i 1. etasje, så hvorfor hadde det betydning i 2. etasje...skrr skrr!
Citera
2022-06-05, 01:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ok du er den eneste i hele verden nå som fortsatt hevder at det er funnet et uidentifisert DNA der så da får du bare leve i håpet om det.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rAO7jm/loerenskog-forsvinningen-kan-ha-avsloert-dna-profilen-til-ukjent-gjerningsperson

Lørenskog-forsvinningen: Kan ha avslørt DNA-profilen til ukjent gjerningsperson
En til nå ukjent DNA-profil kan bidra med å løse Lørenskog-mysteriet. Sporet er avsatt på en helt sentral del av åstedet i Sloraveien.

GORDON ANDERSENÅDNE HUSBY SANDNES
Publisert:
13. november 2019
Etter det VG kjenner til har politiet holdepunkter som tyder på at DNA-profilen kan knyttes til bortføringen av Anne-Elisabeth Hagen (68).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in