Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Vi kan anta at den kom som et svar på slike spørsmål. Det vet vi likevel ikke, fordi
forfatterne av boka har valgt å gjengi en dramatisert versjon av THs forklaring, uten
at konteksten til forklaringen er offentliggjort. Slik jeg ser det burde ikke badekarhistorien
vært gjengitt i boka overhodet, fordi den har ført til mer spekulasjon, ikke mindre.
Da har forfatterne i kraft av å være journalister for et riksmedium, gjort seg skyldige
i å tilsløre saken fremfor å belyse den. De burde virkelig skjemmes over dette.
Jeg skulle meget gjerne sett en journalistfaglig kommentar til denne bokutgivelsen.
Boka er vel ganske nøyaktig det den gir seg ut for.
En oppsummering av en del informasjon fra etterforskningen. Men ikke utfyllende. Ikke en fullstendig oversikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lorentsen
Jeg må jo spørre deg, fordi din teori er at blodet er THs. Hvorfor i alle dager skulle han skylde på sønnen, hvis ikke det var sønnen sitt blod som var på dette badet? Han har alt å tape på en slik forklaring, og ingenting å vinne. Selv har han jo alibi.
TH har ikke nødvendigvis alibi for tidspunktet denne lampeknusingen på badet skjedde.
Uansett hvem sitt blod som ble funnet på badet, enten det var AE sitt, eller TH eller TEH sitt, så kan det ha helt naturlige forklaringer, da alle de nevnte har bodd i huset i lang tid.
Men, hvis det foreslåtte scenariet med klorvask stemmer, så vil det være svært mistenkelig. I og med at AE angivelig ble bortført av ukjente GM på morgenen eller i formiddagstimene, dagen etterpå.
Så, det kan jo hende at TH ville distansere seg fra en eventuell klorvasking. Og at det er grunnen til at han dro badekarhistorien om TEH.
Dette er jo uansett spekulasjoner. Vi vet ikke hva slags informasjon politiet har skaffet seg.