2022-06-04, 14:32
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hva slags press på gjerningspersoner er det du tenker på?

Jeg antar at politiet holder kortene tett til brystet av mange årsaker.
En av dem er at de siktede ikke skal få anledning til å foregripe taktisk bevisførsel
når saken kommer i retten.
Jeg tenker vertfall at hvis politiet tror det skjedde et drap på natten så burde de ikke kommunisert dette så lang tid etter forsvinningen:

Nettavisen 30.10 2021:
"Politiet mener Anne-Elisabeth forsvant i tidsrommet 09.16 til cirka klokken 10.07. Det siste sikre livstegnet fra henne er en kort telefonsamtale hun hadde med sin sønn som startet klokken 09.14"

Skal ikke ødelegge for spekulasjoner men hvis TEH er involvert så blir han vel neppe veldig presset av dette?

Noe av det siste i media som ikke omhandler kryptosporet er dette:
NRK 27.05.2022:
"Det jobbes aktivt med de handlingsrelaterte sporene fra åstedet, og temaer som kan avklare skyld eller uskyld for de som er siktet i saken"

Neppe noe som gjør at eventuelle gjerningspersoner skjelver i buksene hvis det skjedde et drap.
Citera
2022-06-04, 14:35
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
30.10.2021: "Det siste sikre livstegnet fra henne er en kort telefonsamtale hun hadde med sin sønn som startet klokken 09.14"
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-kan-ga-mot-gjennombrudd-har-sikret-konkrete-navn-pa-personer-og-e-poster-i-jakten-pa-mulige -gjerningspersoner/s/12-95-3424197415

Basert på tidligere uttalelser ser det ut som.. altså gammel info.
Citera
2022-06-04, 14:36
Medlem
Citat:
Angir de kilder for informasjonen de baserer dette på? I boka står det kun at
det er fra avhør med TH, sønnen er ikke nevnt i noen kildehenvisninger overhodet.
Har de skaffet seg mer materiale fra etterforskningen etter boka ble publisert?

Jeg tror ikke det er TV2 som finner på dette, men TH.

Kom med en god grunn til at TH skulle funnet på denne historien. Hvorfor kunne han ikke fortelle at det var han som skar seg på glasskår på badet, hvis blodet var hans? TH har alibi, og AE var i live da TH reiste til jobb.
Citera
2022-06-04, 14:44
Medlem
Citat:
Politiet har vel sikkert også undersøkt hvor hans mobil-tlf befant seg i de timene, og mobilens bevegelser før og etter besøket i Sv4 i tilfelle han hadde med seg mobil-tlf da han var hundevakt.

Hvor hans mobil var, sier jo ikke mye om hvor faktisk eieren av mobilen var.
Citera
2022-06-04, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg hadde en gang et hus med badekar uten overløp.
Hadde aldri problemer med det før jeg etter en episode med en hund brukte veldig mye vann under vask, jeg slo ut bøtta på gulvet fordi jeg trodde sluket under badekaret ville fange det opp.

Det gjorde det ikke.
I badekaret fungerte sluket veldig fint men det lå en rist over som var tett av støv og skitt.
Jeg måtte demontere fronten for å få gjort det rent.

Slik:
http://perlysverden.no/wp-content/uploads/2015/11/wpid-dsc_2157.jpg

Jeg skjønner hva du mener, å du har rett i det du skriver. Likevell vil ikke denne rista være hermetisk lukka fordi om det ligger støv å dritt oppå hullene. Vannet vil likevel sige ned der, selv om det tar mye lengre tid en om du åpner proppen i karret. Å jo mere vann over denne rista, jo lettere vil det presse seg igjennom pga trykket mot hullene stiger med vannsøyla.
Citera
2022-06-04, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
det mest påfallende er at alt dette skjer dagen før AEH blir borte...

Ja, det også Påfallende er det også at han ankommer etter foreldrene har dratt, å forlater før de kommer hjem.
Citera
2022-06-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg skjønner hva du mener, å du har rett i det du skriver. Likevell vil ikke denne rista være hermetisk lukka fordi om det ligger støv å dritt oppå hullene. Vannet vil likevel sige ned der, selv om det tar mye lengre tid en om du åpner proppen i karret. Å jo mere vann over denne rista, jo lettere vil det presse seg igjennom pga trykket mot hullene stiger med vannsøyla.

Sluket var vel ikke tett for da måtte han ha øst alt vannet ut av badekaret også
Citera
2022-06-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Husk nå på at badekarhendelsen skjedde kvelden før forsvinningen. Det har kommet frem at TEH skulle passe valpen mens TH/AEH dro på et teaterbesøk.

Der virker som teaterbesøket var spontant, ergo badekarhendelsen var tilfeldig, ergo ikke del av et plott.

I tillegg mener politiet at siste kjente livstegn er kl 09.14, så hva er egentlig sannsynligheten for at denne hendelsen har noe med forsvinningen å gjøre?

Mye som virker rart for oss lesere i denne saken. Jeg tror 98% av alle ting vi reagerer på her inne har en helt grei forklaring. Både Tv2 og VG tar ikke fem øre for å dra til litt i sine overskrifter/utbroderinger. Husk at å vaske bort 4-5 dråper med blod også kalles å vaske.

Årevis med planlegging slik en del her inne insinuerer stemmer dårlig med å plutselig takke ja til et slikt teaterbesøk og la deres "ustabile sønn" passe åstedet så lenge.

Han var vel også den første TH ringte og tilkalte til huset etter at han omsider fant brevet. Men var det ikke eldste datter som var tronarvingen med alle styreverv da?

Mye man ikke forstår helt i denne saken her.

Jeg tror fruen er dratt ut av huset fra forsiden (mot vannet), gjennom krattet og inn i en bil på stien. På en dag med lett snøfall og fukt i luften ville man funnet bilspor inn porten om noen bil utover TH sin ble kjørt inn slik TH selv har foreslått i en av sine mange teorier.
Citera
2022-06-04, 15:05
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Politiet har vel sikkert også undersøkt hvor hans mobil-tlf befant seg i de timene, og mobilens bevegelser før og etter besøket i Sv4 i tilfelle han hadde med seg mobil-tlf da han var hundevakt.

At mobilen befinner seg der eller der, betyr ikke at eieren befinner seg på samme sted.
Du kan ha telefonen i bilen og koblet til bilens bluetooth-autosvar-system, og så ringer du den fra, la oss si Annes telefon, og da vil det se ut som at Anne ringte til den telefonen klokken da eller da og at vedkommende eier svarte og det ble gjennomført en samtale.
Bluetooth i bilen, eller øreplugger og at innstillingene er satt til autosvar.
Citera
2022-06-04, 15:06
Medlem
Citat:
Det er faktisk noen som tilsynelatende "kjøper" historien. Men de er få.

Nei, hvorfor skulle akkurat sønnen måtte komme for å passe valpen, hvorfor kom
han angivelig etter de var dratt, og hvorfor dro han før de kom hjem?

Noe sier meg at dette narrativet ikke stemmer helt med virkeligheten.
Kan han ha vært der da de kom hjem, og hjulpet sin far med drap og likskjuling i løpet av natten?
Skjønt, når jeg sier "hjulpet" så tenker jeg det kanskje er en mulighet for at TH har truet sin sønn
til å være med på dette. Vanskelig å si. TH isolerer seg, og sønnen er gått under jorden, kan det virke som.

Dette er bare en eventyr fortelling. Noe må ha gått galt, noe uforutsett har oppstått. Og noen har sauset sammen denne badekar historien som, som en siste utvei. Så lenge sønnen støtter opp om dette, så er det all grunn til å tro at han er involvert.

Denne kriminelle handlingen er godt planlagt, det vet vi. Derfor skiller denne "rustne" forklaringen om denne oversvømmelsen seg voldsomt ut fra resten.

Desverre så er dette badet bare en ting av mye. Vi har flere ting å hensynta, Ås bilen, bilen over plena ved blokka, futurum mennene, alt rundt krypto, golf id osv. Denne Ex soldaten er også interessant, jeg håper politiet vet om han, å å de har saumfart alt de kan rundt han. Pussig nok, som mye annet, så valgte han å forlate denne verden.
Senast redigerad av Ronsangel 2022-06-04 kl. 15:14.
Citera
2022-06-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Basert på tidligere uttalelser ser det ut som.. altså gammel info.

Den siste telefonsamtalen: Anne-Elisabeth ringte til sønnen
I 92 sekunder skal Anne-Elisabeth Hagen ha snakket med sønnen om lønn, barnevakt og Halloween. Så ble det helt stille fra henne.

Tror du at du kan snakke om alt dette i 92 sekunder?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen
Senast redigerad av Braskamin58 2022-06-04 kl. 15:12.
Citera
2022-06-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Kan du forklare hvorfor TH skulle dra inn en uskyldig person, og gamble på at politiet kun fant THs delvise DNA, som matchet med sønnens?

Han kunne like godt fortalt den samme historien med seg selv i hovedrollen, og slapp da å bekymre seg for at politiet fant fullstendig DNA, eller at TEH fortalte at historien var løgn.

Det kommer an på når Tom Hagen fortalte badekarhistorien til politiet første gang.

Ble badekarhistorien fortalt før eller etter at politiet hadde gjort åstedsundersøkelser på badet i 2. etasjen?

Ble badekarhistorien fortalt som et svar på politiets spørsmål om hvorfor det ble funnet glasskår og vann og spor etter blodvask på badet i 2. etasjen?

Hvis TH selv hadde klorvasket badet, så visste han at det ville bli vanskelig for politiet å finne dna. Og så skyldte han på sønnen som visstnok var i huset noen timer den kvelden for å passe valpen.

Han kunne ha skyldt på AE, at det var hun som hadde herjet på badet etter at de kom hjem fra teater. Eventuelt, at AE hadde herjet på badet før de dro i teateret.

Så, hvorfor Tom Hagen har forklart seg som han har gjort overfor politiet, er det umulig for meg å vite. Kanskje du skulle spørre han selv.

Citat:
I et slikt scenario; tenker du at det ble handlet inn klor til dette formålet? Du skrev ren klor, men er det klorin du mener?

Jeg mener det stoffet som kjøpes på blå flasker, og som brukes bla i husholdninger, til å bleke tøy og å desinfisere diverse områder og flater i hjemmet, så som servanter, toaletter, avløp osv.

Forskjellige produsenter bruker litt forskjellige navn på produktet. Lilleborg kaller det Klorin, First Price og Coop kaller det Klor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in