2022-06-04, 18:28
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
th visste ikke om sprox da om ikke sh lekket.

Gi deg da.
Citera
2022-06-04, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det kommer an på når Tom Hagen fortalte badekarhistorien til politiet første gang.

Ble badekarhistorien fortalt før eller etter at politiet hadde gjort åstedsundersøkelser på badet i 2. etasjen?

Ble badekarhistorien fortalt som et svar på politiets spørsmål om hvorfor det ble funnet glasskår og vann og spor etter blodvask på badet i 2. etasjen?

Hvis TH selv hadde klorvasket badet, så visste han at det ville bli vanskelig for politiet å finne dna. Og så skyldte han på sønnen som visstnok var i huset noen timer den kvelden for å passe valpen.

Han kunne ha skyldt på AE, at det var hun som hadde herjet på badet etter at de kom hjem fra teater. Eventuelt, at AE hadde herjet på badet før de dro i teateret.

Så, hvorfor Tom Hagen har forklart seg som han har gjort overfor politiet, er det umulig for meg å vite. Kanskje du skulle spørre han selv.

Jeg må jo spørre deg, fordi din teori er at blodet er THs. Hvorfor i alle dager skulle han skylde på sønnen, hvis ikke det var sønnen sitt blod som var på dette badet? Han har alt å tape på en slik forklaring, og ingenting å vinne. Selv har han jo alibi.
Citera
2022-06-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
polisen undersökte ett avloppskum på SV4`s innergård men resultatet är okänt...

Ja, det stemmer, husker det nå Forutsatt at alt avløpsvann fra S4 blir ledet til denne kummen burde det finnes noe rester der..

Men jeg har en misstanke om at det kun er "overvann" som går til denne kummen. Mens avløp går rett i kloakk ledningen. I Norge går ikke kloakk til kummer lenger, dette er modifisert for mange år siden.
Citera
2022-06-04, 19:36
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ja, det stemmer, husker det nå Forutsatt at alt avløpsvann fra S4 blir ledet til denne kummen burde det finnes noe rester der..

Men jeg har en misstanke om at det kun er "overvann" som går til denne kummen. Mens avløp går rett i kloakk ledningen. I Norge går ikke kloakk til kummer lenger, dette er modifisert for mange år siden.

tror det stod i tidningarna om detta att kloakken gick i rör om kummen och vidare in i kommunens avloppsledning men att det förr gick från denna kummen och ut i Langevannet...
Citera
2022-06-04, 19:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
tror det stod i tidningarna om detta att kloakken gick i rör om kummen och vidare in i kommunens avloppsledning men att det förr gick från denna kummen och ut i Langevannet...

Var vel snakk om at det har vært en hytte på tomta lenge før huset ble bygget.
Kan det muligens finnes en gammel brønn som er dekket til?
Har politiet brukt georadar på hele eiendommen?
Citera
2022-06-04, 19:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Var vel snakk om at det har vært en hytte på tomta lenge før huset ble bygget.
Kan det muligens finnes en gammel brønn som er dekket til?
Har politiet brukt georadar på hele eiendommen?

minns inte att jag läst något om georadar i det här fallet...
Citera
2022-06-04, 19:57
Medlem
Citat:
Vi kan anta at den kom som et svar på slike spørsmål. Det vet vi likevel ikke, fordi
forfatterne av boka har valgt å gjengi en dramatisert versjon av THs forklaring, uten
at konteksten til forklaringen er offentliggjort. Slik jeg ser det burde ikke badekarhistorien
vært gjengitt i boka overhodet, fordi den har ført til mer spekulasjon, ikke mindre.
Da har forfatterne i kraft av å være journalister for et riksmedium, gjort seg skyldige
i å tilsløre saken fremfor å belyse den. De burde virkelig skjemmes over dette.

Jeg skulle meget gjerne sett en journalistfaglig kommentar til denne bokutgivelsen.

Boka er vel ganske nøyaktig det den gir seg ut for.

En oppsummering av en del informasjon fra etterforskningen. Men ikke utfyllende. Ikke en fullstendig oversikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg må jo spørre deg, fordi din teori er at blodet er THs. Hvorfor i alle dager skulle han skylde på sønnen, hvis ikke det var sønnen sitt blod som var på dette badet? Han har alt å tape på en slik forklaring, og ingenting å vinne. Selv har han jo alibi.

TH har ikke nødvendigvis alibi for tidspunktet denne lampeknusingen på badet skjedde.

Uansett hvem sitt blod som ble funnet på badet, enten det var AE sitt, eller TH eller TEH sitt, så kan det ha helt naturlige forklaringer, da alle de nevnte har bodd i huset i lang tid.

Men, hvis det foreslåtte scenariet med klorvask stemmer, så vil det være svært mistenkelig. I og med at AE angivelig ble bortført av ukjente GM på morgenen eller i formiddagstimene, dagen etterpå.

Så, det kan jo hende at TH ville distansere seg fra en eventuell klorvasking. Og at det er grunnen til at han dro badekarhistorien om TEH.

Dette er jo uansett spekulasjoner. Vi vet ikke hva slags informasjon politiet har skaffet seg.
Senast redigerad av kornblomst 2022-06-04 kl. 19:59.
Citera
2022-06-04, 20:02
Medlem
Citat:
Boka er vel ganske nøyaktig det den gir seg ut for.

En oppsummering av en del informasjon fra etterforskningen. Men ikke utfyllende. Ikke en fullstendig oversikt.

TH har ikke nødvendigvis alibi for tidspunktet denne lampeknusingen på badet skjedde.

Uansett hvem sitt blod som ble funnet på badet, enten det var AE sitt, eller TH eller TEH sitt, så kan det ha helt naturlige forklaringer, da alle de nevnte har bodd i huset i lang tid.

Men, hvis det foreslåtte scenariet med klorvask stemmer, så vil det være svært mistenkelig. I og med at AE angivelig ble bortført av ukjente GM på morgenen eller i formiddagstimene, dagen etterpå.

Så, det kan jo hende at TH ville distansere seg fra en eventuell klorvasking. Og at det er grunnen til at han dro badekarhistorien om TEH.

Dette er jo uansett spekulasjoner. Vi vet ikke hva slags informasjon politiet har skaffet seg.

Men en ting er blodet, noe annet et sårene på ryggen til TEH. Jeg antar at han har vist dette til Politiet for å bekrefte baderomshistorien, og jeg antar sårene da samsvarer med oppskjæring av glassskår og ikke annen type skade som f.eks. kloremerker.
Citera
2022-06-04, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Men en ting er blodet, noe annet et sårene på ryggen til TEH. Jeg antar at han har vist dette til Politiet for å bekrefte baderomshistorien, og jeg antar sårene da samsvarer med oppskjæring av glassskår og ikke annen type skade som f.eks. kloremerker.

Tror alt gikk galt fra start for politiet i denne saken. Når de ikke engang sjekket skrotten til TH så har de helt sikkert ikke sjekket andre sin heller.
Citera
2022-06-04, 20:09
Medlem
Citat:
Ifølge boka er kilden til badekarhistorien politiavhør av TH i februar 2019.
Åstedsundersøkelsene startet 1. eller 2. november 2018, og var ferdig 16. desember 2018.

Takk for svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1

Som du ser ovenfor, i boka er kilden til badekarhistorien politiavhør av TH i februar 2019.

Tror du politiet i februar 2019 undersøkte ryggen til TEH for å se om han har arr eller lignende, som kan samsvare med glass fra knust lampekuppel 30. oktober 2018.

Jeg tviler på det. Men. Hva tror du da.
Citera
2022-06-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Tror alt gikk galt fra start for politiet i denne saken. Når de ikke engang sjekket skrotten til TH så har de helt sikkert ikke sjekket andre sin heller.
TH ble undersøkt (både den 31.10.2018 og den 01.11.2018) for sår/skader som kunne forklare blodsporene uten at det ble funnet noen slike sår/skader.
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-04 kl. 20:27.
Citera
2022-06-04, 20:14
Medlem
Citat:
Takk for svar.

Som du ser ovenfor, i boka er kilden til badekarhistorien politiavhør av TH i februar 2019.

Tror du politiet i februar 2019 undersøkte ryggen til TEH for å se om han har arr eller lignende, som kan samsvare med glass fra knust lampekuppel 30. oktober 2018.

Jeg tviler på det. Men. Hva tror du da.

Ikke godt å vite. Jeg ville tro det var viktig for både Politiet og TH/TEH å få bekreftet historien og dermed bekrefte kuttskadene, men om det har skjedd vet vi dessverre ikke (enda).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in