2022-06-03, 13:48
Moderator
pudelluss avatar
Det skulle kunna innebära att han inte visste om (eller kom ihåg) att det finns en bom.

Om det inte är bevisat att den kod som slogs in var den gamla koden?
Citera
2022-06-03, 15:20
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliogabalus
Har precis läst igenom hela tråden. Dina inlägg Billion7 känns superviktiga för tråden och väldigt ärliga. Beklagar det som ni närstående får gå igenom!

Mina spontana tankar är att man kanske inte ska hänga upp sig för mycket på tallen, det finns säkert en rätt så logisk förklaring till den, precis som placeringen av skorna.

Det jag tänker och får känslan av är att han hade bråttom. Varför annars köra rakt igenom bommen? Bråttom till ett möte med någon som befann sig på ön är min gissning.

Om det skulle röra sig om ett planerat kriminellt möte/kriminell aktivitet så borde han inte ha frågat vakten om vägbeskrivning till en särskild adress, eller?

Jag tror inte alls på självmord, fiske, tunnelfobi eller ryska spionerier.

Haha ja asså jag har tidigare sagt att allt verkar vara så märkligt så det verkar vara utomjordingar som varit i farten , han var agent från Vega isåfall.

Dålig research dock om hur jordbefolkningen uppträder
Citera
2022-06-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Hade han tänkt ett snäpp till så hade inte bärgaren behövt åka närmare Terjes bil än bommen. Jag tror bärgarens vajer gott och väl hade nått fram till Terjes bil ändå. Men då återstod ännu att få Terjes bil förbi bommen fast åt andra hållet. Men Terje som inte fått nån mat på hela dán kunde inte tänka klart. Han gav upp inför livets alla jävligheter.

Ja du.. tror du måste kolla kartan/lesa på lite mera. Denna vajer måste isf. va enorm
Det er innpå en kilometer avstånd, med flera svingar samt ett vägkryss (ungf. 90 grader).
Citera
2022-06-03, 23:38
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Terje kanske inte upptäcker bommen i tid och kör igenom den. Han går ur bilen och slår in en kod på måfå för att se om det händer något. Han kanske lyfter upp bommen i ett mer lodrätt läge. Han kör sedan snabbt vidare innan någon dyker upp. (Detta sker sedan som bekant efter några minuter.)

Har man kunnat fastställa att försöket att öppna bommen med kod sker innan bommen blir rammad?

Jag vet att polisen sagt att någon knappat in fel kod och sedan kört genom bommen. Men sen om det är vad dom antagit eller om det är säkerställt är frågan.. Det är iaf ett mkt tänkbart scenario.
Citera
2022-06-04, 01:53
Medlem
Citat:
Terje kanske inte upptäcker bommen i tid och kör igenom den.
Nei, han (dersom det var T) har stoppet opp rett før bommen.
Så rygget noen få meter, for så og svinge litt ut til høyre (bommens feste til bakken var på venstre side) og passere videre innoer Kanadavägen.
Citera
2022-06-04, 13:21
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyre
Nei, han (dersom det var T) har stoppet opp rett før bommen.
Så rygget noen få meter, for så og svinge litt ut til høyre (bommens feste til bakken var på venstre side) og passere videre innoer Kanadavägen.

Ja, skadorna på bilen tyder väl på att han hållit till höger, men frågan är om han var förberedd på bommen (dvs upptäckte den i tid, kanske sett varningsskylten och/eller fått information i förväg). Eller att den kom som en överraskning och att han då eventuellt inte hann stanna.
Citera
2022-06-04, 18:56
Medlem
Citat:
Eller att den kom som en överraskning och att han då eventuellt inte hann stanna.
Som jeg skrev så har han stannat. Innan bommen. Det er helt tydelig å se fra sporene i snøen på bilden.
Citera
2022-06-04, 19:34
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ja, og innan han dödar seg selv tycker han det er viktig at plocka av bilskyltet, och saga ner a large tree behind his car? Nei.

men det hade varit lika dumt för en mördare att såga ner trädet eller ta bort bakre bilskylten, vad skulle dom vinna på det? det tyder snarare på att killen blev snurrig i skallen och agerade irrationellt, med självmord eller förvirring som ledde till döden som slut.
Senast redigerad av rytari 2022-06-04 kl. 19:36.
Citera
2022-06-04, 19:38
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Enligt denna teori så gav han sig på trädet i ilska och desperation. Först när tallen låg där besegrad kom dubierna smygande. Hur skulle han förklara vad han gjorde på Muskö och alla andra konstiga omständigheter. Hur hade han forcerat bommen utan nyckel eller kod?

Hade han tänkt ett snäpp till så hade inte bärgaren behövt åka närmare Terjes bil än bommen. Jag tror bärgarens vajer gott och väl hade nått fram till Terjes bil ändå. Men då återstod ännu att få Terjes bil förbi bommen fast åt andra hållet. Men Terje som inte fått nån mat på hela dán kunde inte tänka klart. Han gav upp inför livets alla jävligheter.

ja, tror också det, han hade redan demoner i sitt liv och det som hände på muskö var bara droppen, en kraftig ångest eller panikattack efter att ha färdats genom en tunnel som han hade fobi för, och tanken på att han var tvungen att färdas genom den igen för att komma från muskö, räckte för att pusha honom över gränsen. Dessutom tror jag han hade kört fel utav helvete och inte fattade att han hamnat på en ö..
Senast redigerad av rytari 2022-06-04 kl. 19:41.
Citera
2022-06-04, 21:38
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
ja, tror också det, han hade redan demoner i sitt liv och det som hände på muskö var bara droppen, en kraftig ångest eller panikattack efter att ha färdats genom en tunnel som han hade fobi för, och tanken på att han var tvungen att färdas genom den igen för att komma från muskö, räckte för att pusha honom över gränsen. Dessutom tror jag han hade kört fel utav helvete och inte fattade att han hamnat på en ö..

Exakt. Och i närheten av allt detta finns säkert sanningen.
Citera
2022-06-04, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Han hade ingen tunnelfobi. Om han inte drabbats av galopperande tunnelfobi ett par dagar innan han åkte, vilket knappast är troligt. Han hade inte kört fel. Han frågade efter en adress på Musķö.
Citera
2022-06-05, 08:21
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jag vet att polisen sagt att någon knappat in fel kod och sedan kört genom bommen. Men sen om det är vad dom antagit eller om det är säkerställt är frågan.. Det är iaf ett mkt tänkbart scenario.
Låter ju rimligt att det var i den ordningen. Är han säker på att koden är rätt försöker han nog minst 4-5 gånger, tills det fungerar, eller att det står klart för honom att han inte har rätt kod (eller inte befinner sig vid rätt bom).

Citat:
Som jeg skrev så har han stannat. Innan bommen. Det er helt tydelig å se fra sporene i snøen på bilden.
Okej, bra, han har alltså backat tillbaka en bit och sedan tagit fart? Inga fotspår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in