2022-06-05, 10:38
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyre
Ja du.. tror du måste kolla kartan/lesa på lite mera. Denna vajer måste isf. va enorm
Det er innpå en kilometer avstånd, med flera svingar samt ett vägkryss (ungf. 90 grader).

Jag tror inte Terjes bil är utsatt på kartan. Inte bommen heller gissar jag. Titta själv.
Citera
2022-06-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag tror inte Terjes bil är utsatt på kartan. Inte bommen heller gissar jag. Titta själv.
Du gissar fel, bommen er definitivt på kartan. Og bilen stod der vägen slutade - brevid nr. 14.

Denna saken er svår nog som den är. Fattar inte varför man skal krångla till det lilla vi har av fakta.
Citera
2022-06-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Okej, bra, han har alltså backat tillbaka en bit och sedan tagit fart? Inga fotspår?

Ja, precis.

Ang. fotspår, inte så lett å si ja eller nei, men du kan ju kika her själv
https://imgur.com/a/uLTDV39
Citera
2022-06-06, 03:43
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Hur mkt tilltro ska man egentligen sätta till vaktens vittnesmål ang adressen?
Han säger att han inte minns adressen men minns att det var på Kanada.
Kan det tänkas att han omedvetet blivit påverkad av Efterlysts inslag och därigenom blivit säker på att var Kanada?

Han kan iofs ha sagt ett gatunamn till polisen men inte kommit ihåg vilket nr. Och polisen har valt att inte gå ut med att dom vet vilken väg TJ frågade efter.
Citera
2022-06-06, 22:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Hur mkt tilltro ska man egentligen sätta till vaktens vittnesmål ang adressen?
Han säger att han inte minns adressen men minns att det var på Kanada.
Kan det tänkas att han omedvetet blivit påverkad av Efterlysts inslag och därigenom blivit säker på att var Kanada?

Han kan iofs ha sagt ett gatunamn till polisen men inte kommit ihåg vilket nr. Och polisen har valt att inte gå ut med att dom vet vilken väg TJ frågade efter.

Det sista har ju haft nåt för sig.
Citera
2022-06-07, 20:28
Medlem
flugornass avatar
Allt är mörkat av säpo, klart som fan att vakten minns vilken adress han frågade efter.
Citera
2022-06-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Allt är mörkat av säpo, klart som fan att vakten minns vilken adress han frågade efter.
Eller av polisen. Det kan ju hända att de inte vill att de inblandade ska veta att polisen vet mer exakt.
Citera
2022-06-08, 14:00
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Eller av polisen. Det kan ju hända att de inte vill att de inblandade ska veta att polisen vet mer exakt.

Man får väl hoppas det.. Uppgifterna om de två samtalen han ringt från Muskö kom ju fram först i Maj så kan mkt väl tänkas de sitter på mer info.
Citera
2022-06-08, 15:25
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Han hade ingen tunnelfobi. Om han inte drabbats av galopperande tunnelfobi ett par dagar innan han åkte, vilket knappast är troligt. Han hade inte kört fel. Han frågade efter en adress på Musķö.

anledningen att han tänkte åka genom sverige var väl att han hade fobi för tunnlar?
det är ju inte svårt att hitta på en adress, han kanske kände sig hotad av vakten.
Citera
2022-06-08, 15:55
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
anledningen att han tänkte åka genom sverige var väl att han hade fobi för tunnlar?
det är ju inte svårt att hitta på en adress, han kanske kände sig hotad av vakten.

En skribent i tråden som jag med flera tycker verkar trovärdig säger sig ha känt TJ i 40 år. TJ har aldrig nämnt någon fobi för tunnlar. Så det där med tunnelfobi är vi många som tvivlar på.
Citera
2022-06-08, 16:16
Medlem
Citat:
En skribent i tråden som jag med flera tycker verkar trovärdig säger sig ha känt TJ i 40 år. TJ har aldrig nämnt någon fobi för tunnlar. Så det där med tunnelfobi är vi många som tvivlar på.
Det var väl nån granne som kände Terje som sa att han hade tunnelfobi. Vart kommer annars denna information ifrån?
Citera
2022-06-08, 16:26
Medlem
rytaris avatar
Citat:

det är ju inte alla som berättar sådant, ens för nära vänner, kan tänka mig att hans gamla mamma var den enda som visste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in