2022-06-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Putin framträder framför tv-kamrorna i princip varje dag, ibland flera gånger. Går att bekräfta via en snabb internetsökning, som exempelvis "putin press conference".
Vilken sökmotor använder du för att hitta aktuella länkar?
Kan du ge exempel på presskonferenser han har haft den senaste veckan?

Jag har försökt med ditt tips men inte lyckats, jag gör säkert något fel eftersom han enligt dina uppgifter står framför kameran ”i princip varje dag”
Citera
2022-06-04, 09:54
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Ryssen förfrös fötter i nollgradigt i våras då deras utrustning är så dålig.
Stal kängor från UA!

Jaha! Hur vet du detta? Källa på det eller håll tyst under stenen!
Citera
2022-06-04, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Ryssland och då framförallt dess befolkning har redan förlorat. Hur mycket till de ska backa tillbaka i levnadsstandard och utveckling avgör putin.
Det tåget har redan lämnat perrongen. Putin har inte längre några möjligheter att avgöra hur långt Ryssland kommer att backa.
Det är kört för Ryssland i generationer framöver.
Citera
2022-06-04, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Mycket publiceras på Kremlins engelska hemsida: http://en.kremlin.ru/

Tillägg: Jag får ett "403 Forbidden" nu. Fungerade innan.
Senast redigerad av AverageRetarded 2022-06-04 kl. 10:02.
Citera
2022-06-04, 10:00
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
På östfronten intet nytt?
Senaste veckan verkar närmast statisk vad det gäller fronterna eller har jag missat något?

Den är i princip statisk ja. Ryssen gör vissa framsteg ett par dagar och sen faller de tillbaka. Ukraina jobbar mer dynamiskt och låter ryssarna göra vissa framsteg, i synnerhet i områden de vet saknar strategisk betydelse som Sievrodonetsk.
Citera
2022-06-04, 10:01
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Vilken sökmotor använder du för att hitta aktuella länkar?

Jag har försökt med ditt tips men inte lyckats, jag gör säkert något fel eftersom han enligt dina uppgifter står framför kameran ”i princip varje dag”

Jag tror du har rätt, han har inte varit framför kameran på ett tag. Men ledare av Rysslands typ har en tendens att göra så. Kommer du ihåg hur dödförklarad Shougin (eller hur fan det stavas) var i starten av kriget? Helt plötsligt poppar de upp igen.

Det skulle vara rätt unikt i världshistorien att en ledare förklarar krig och dör 4 månader senare av sjukdom. Det är tydligen inte så ledare fungerar rent psykologiskt, att de vill ha krig sina sista månader av livet.
Citera
2022-06-04, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ukraina har pressat tillbaka ryssen under natten och tagit tillbaka delar av sieverodonetskt

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Bra nyhet. Men det viktigaste är att tillfoga Ryssland stora förluster. Det är enda sättet att på sikt vinna kriget.
Ukrainarna har tagit tillbaka områden som inte tidigare kontrollerats av ryssarna. Inget nytt alltså.

Rysk källa som jag tror faktiskt håller sig nära den verkliga situationen:
Так по Северодонецку, есть договорняк с ВСУ, чтоб они вышли с территории завода Азот и ушли в Лису...Но поживем, увидим...04.06.2022
Översatt från ryska:
Så i Severodonetsk finns det ett avtal med Ukrainas väpnade styrkor, så att de lämnar Azot-anläggningens territorium och går till Lisa ... Men låt oss vänta och se ... 06/04/2022
https://twitter.com/ruslantopa40/status/1532983533190496257?s=20&t=_DmMbEEi2_1S3aXzp_h2FA

Jag tror inte på ett nytt Azovstal trots att det finns liknande underjordiska anläggningar där.
Citera
2022-06-04, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Mycket publiceras på Kremlins engelska hemsida: http://en.kremlin.ru/

Tillägg: Jag får ett "403 Forbidden" nu. Fungerade innan.
Om Putin framträder flera gånger om dagen borde det väl finnas mängder av länkar?
Citera
2022-06-04, 10:09
Medlem
Rysk media litar jag inte alls på. Men jag tror att Ukraina i första hand inriktar sig på att hålla Lysychansk och tills vidare inrikta sig på lågintensiva strider för Ukraina tål inte stora förluster.

En annan sak jag har sett här på forumet är att man förhandlar över huvudet på Ukraina, om det är fallet är det skandalöst.

USA och Ryssland eller EU kan inte förhandla fram något utan att Ukraina är med. Men jag kanske har missuppfattat nyheten.
Citera
2022-06-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Ukrainarna har tagit tillbaka områden som inte tidigare kontrollerats av ryssarna. Inget nytt alltså.

Rysk källa som jag tror faktiskt håller sig nära den verkliga situationen:
Так по Северодонецку, есть договорняк с ВСУ, чтоб они вышли с территории завода Азот и ушли в Лису...Но поживем, увидим...04.06.2022
Översatt från ryska:
Så i Severodonetsk finns det ett avtal med Ukrainas väpnade styrkor, så att de lämnar Azot-anläggningens territorium och går till Lisa ... Men låt oss vänta och se ... 06/04/2022
https://twitter.com/ruslantopa40/status/1532983533190496257?s=20&t=_DmMbEEi2_1S3aXzp_h2FA

Jag tror inte på ett nytt Azovstal trots att det finns liknande underjordiska anläggningar där.

Mitt svar hamnade lite fel, sorry.
Citera
2022-06-04, 10:14
Medlem
Rysk Dumamedlem får hybris:
” Russian lawmaker on state TV claims that the people he meets are neatly divided in two categories: those that want war and those that want bigger war: "Let's move on Berlin, London and Washington!”

Det är den här typen av inslag de ryska medborgarna kontinuerligt matas med

https://twitter.com/juliadavisnews/status/1532776998501744641?s=21&t=TpiuW1NO18fkGg2r_22H_A
Citera
2022-06-04, 10:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
[quote=WasntIt42|80469661]
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Du får dock inte glömma att Hitlers agenda var lika mycket baserad på rent skärt hat gentemot ryssen som strategisk. Jag är definitivt inte utav Adolfs ideer, men på den punkten försår jag hans tanke, precis som all de andra genom historien som beskrivit Ryssland på EXAKT samma sätt som honom....med hundratals år emellan. Underligt att så många haft exakt samma uppfattning.....mycket underligt.....ingen rök utan eld

Det är bara att gå tillbaka när ryssarna härjade längst våra kuster på 1700-talet, för att försöka "framtvinga ett fredsavtal". Städer bränders ner, civila massakrerades, kvinnor våldtogs osv. Och enligt den, dåtida, ryska propagandan "så var allt den svenska kungens fel som inte ville sluta fred med Peter den Store".

Alltså, absolut inte, något nytt under solen när det kommer till Ryssland!

Slava Ukraini!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in