2022-06-04, 09:22
  #160909
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Dom som står på Putins sida, vad menar dom att Ukraina har gjort?

Om man vill förstå vad de som står på Putins sida tycker, läs Putin själv (hans invasionstal):
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-02-24/full-transcript-vladimir-putin-s-televised-address-to-russia-on-ukraine-feb-24

Om du orkar, så läs även hans erkännande av DPR/LPR:
https://www.americanrhetoric.com/speeches/vladimirputindonbassandukraine.htm

Hans historieskrivning och förklaring av händelseförloppet är vinklat. Precis som allt du läser i västlig media. Men det är inte direkta lögner. Snarare lägger han enorm vikt vid saker som de som är pro-ukraina ser som detaljer, och vice versa.
Citera
2022-06-04, 09:24
  #160910
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Dom som står på Putins sida, vad menar dom att Ukraina har gjort?

Undertryckt det ryska språket och den ryska kulturen i Ukraina, och även dödat ryssar i Donbass
-
Citera
2022-06-04, 09:24
  #160911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Frågan är var den gode Putin är?
Han har inte synts till på ett tag, man hoppas ju precis som du säger att han skall leva och styra sin armé på samma dåraktiga sätt som Hitler gjorde.

Likheterna blir fler och fler mellan nazister och ryssar, vilket ju är ironiskt med tanke på ryssarnas incitament för att starta kriget.

Allt som kommer från Kreml är ju skitsnack.
Förmågan att tala sanning är utplånad.

Ett korrupt, totalitärt, söndersupet land med massor av inhemska nynassar (+100 000) påstår att det ska rädda ett korrupt grannland från nazister 😂🤣😭

Angående de "knarkare" som Putin påstår styr Ukraina, vill jag påpeka att ryssarna är extremt alkoholiserade.

Innan man jagar knarkare i ett grannlands regering, ska man lära sig att hantera alkohol, kan jag spontant tycka.....

Och jag antar att Ryssland sk elit drar lika mycket kola som andra eliter gör.... Det snortas nog lika mkt i Kreml som i Vita huset....

Som sagt var: bara skitsnack...
Invasionen har ingenting med nazism, humanism eller knark att göra.
Citera
2022-06-04, 09:25
  #160912
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Du ägnar dig åt semantik.

Men jag kan utveckla, man lägger ut något sött, något som attraherar.
I det här fallet en ort som inte är värd att strida för men som ryssarna av princip vill ta för då känner de att de har uppnått en seger.
Detta utnyttjas av Ukraina som låter ryssarna gå in i staden för att sedan gång på gång utplåna dem.
Ungefär som flodövergången tidigare.


Ja det kanske förklarar denna video, ukrainska soldater övar honungsfälla.

https://www.bitchute.com/video/vF6ndsQOhAqt/
Citera
2022-06-04, 09:26
  #160913
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om man vill förstå vad de som står på Putins sida tycker, läs Putin själv (hans invasionstal):
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-02-24/full-transcript-vladimir-putin-s-televised-address-to-russia-on-ukraine-feb-24

Om du orkar, så läs även hans erkännande av DPR/LPR:
https://www.americanrhetoric.com/speeches/vladimirputindonbassandukraine.htm

Hans historieskrivning och förklaring av händelseförloppet är vinklat. Precis som allt du läser i västlig media. Men det är inte direkta lögner. Snarare lägger han enorm vikt vid saker som de som är pro-ukraina ser som detaljer, och vice versa.

Tack, skall försöka ta mig lite tid och läsa.
Citera
2022-06-04, 09:27
  #160914
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Kan du ge en tillförlitlig källa till någon som säger att sanktionerna är till för att försvaga EU, I call bullshit...
Finns många teorier men jag tror inte själv att det är så utstuderat.
Även om det vore sant tror du verkligen att någon politiker i Väst skulle stå upp för det offentligt?
Det är mycket hyckleri och lögner i politiken.
Tex att USAs utrikespolitik går ut på att främja demokrati i världen. Altruism, dvs BS.
Trump var mer ärlig när han tillkännagav att Kina faktiskt var ett hot mot USAs ekonomiska intressen.
Citera
2022-06-04, 09:27
  #160915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det kan bli rätt kallt i nordöstra Ukraina, inlandsklimat.
Temperaturer under -20 grader är ovanligt (mindre än 10:e percentilen).

Moskva är betydligt kallare än exempelvis Kharkiv, där temperaturer under -20 grader är vanligt och väl inom den 10:e percentilen. I Tomsk är -20 grader inom den 25:e percentilen, med andra ord väldigt vanligt.

https://weatherspark.com/compare/y/99982~100524~110997/Comparison-of-the-Average-Weather-in-Kharkiv-Moscow-and-Tomsk
Citera
2022-06-04, 09:29
  #160916
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Honungsfälla vet du vad en honungsfälla är

Du menar att ukrainska soldater lockar Ryssar med romantiska relationer i staden och efter kärleksstunden attackerar dom

Är dom ukrainska soldaterna klädda i kvinnokläder och är det order från dvärgen zelensky.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honeypot_(computing)

Ditt outbildade drägg.
Citera
2022-06-04, 09:35
  #160917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ukraina har pressat tillbaka ryssen under natten och tagit tillbaka delar av sieverodonetskt

Bra nyhet. Men det viktigaste är att tillfoga Ryssland stora förluster. Det är enda sättet att på sikt vinna kriget.
Citera
2022-06-04, 09:40
  #160918
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Temperaturer under -20 grader är ovanligt (mindre än 10:e percentilen).

Moskva är betydligt kallare än exempelvis Kharkiv, där temperaturer under -20 grader är vanligt och väl inom den 10:e percentilen. I Tomsk är -20 grader inom den 25:e percentilen, med andra ord väldigt vanligt.

https://weatherspark.com/compare/y/99982~100524~110997/Comparison-of-the-Average-Weather-in-Kharkiv-Moscow-and-Tomsk
- 15 grader i snålblåst är inte direkt behagligt.
Citera
2022-06-04, 09:44
  #160919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Ryssarna bör inte ha några problem med det ukrainska klimatet. Klimatet i Ryssland varierar mycket men stora delar av landet har mycket kallare vintrar än Ukraina. Så stora delar av dom rysska soldaterna skulle nog anse -20-25 (vilket är onormalt kallt för Ukraina) vara normalt, en del skulle nog anse det vara en smärre värmebölja...
Ryssen förfrös fötter i nollgradigt i våras då deras utrustning är så dålig.
Stal kängor från UA!
Citera
2022-06-04, 09:52
  #160920
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Temperaturer under -20 grader är ovanligt (mindre än 10:e percentilen).

Moskva är betydligt kallare än exempelvis Kharkiv, där temperaturer under -20 grader är vanligt och väl inom den 10:e percentilen. I Tomsk är -20 grader inom den 25:e percentilen, med andra ord väldigt vanligt.

https://weatherspark.com/compare/y/99982~100524~110997/Comparison-of-the-Average-Weather-in-Kharkiv-Moscow-and-Tomsk
Ja, fast du verkar strunta i att ta med rysslands och putins inkompetens i beräkningen? Varför då?
Det frös ihjäl ryssar redan i början av putins invasion av Ukraina. Ännu fler fick frostskador.
Vintern kommer med andra ord vara ett riktigt stort problem för det korruptistiska maffiabygget ryssland. Vi har ju redan bevis för det. Det kommer vara i en ännu sämre situation om de finns kvar till vintern.

Fy fan för att vara ryss, vilket straff..

Ryssland och då framförallt dess befolkning har redan förlorat. Hur mycket till de ska backa tillbaka i levnadsstandard och utveckling avgör putin. Han bryr sig dock noll om ryssar eller människors liv överhuvudtaget.

Förhoppningen stod ju till att det skulle finnas vuxna eller hederliga personer i ledningen för att stoppa putin. Tyvärr är ryssar ett mentalt sönderförtryckt folk. De är gjorda till lydiga fegisar och hela apparaten är korrupt. Lögner är lika vanligt som luft.
Så vi får nog vänta ett tag på att de andra tjuvarna (oligarkerna) tycker deras förluster är för besvärliga, då kanske. Eller när putin dör, då "törs" kanske någon avsluta idiotin.

Ryssland... ..vilket tragiskt fiasko i människans historia. Det finns dock en påtaglig chans att fängelset ryssland inte har nån plats i framtiden.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in