2022-06-03, 22:23
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ja, Tesla ”kan” också bygga självkörande bilar, och ”kan” bygga humanoida robotar. Rimligheten talar för annat.

Ses på 550$

Hoppas på så lågt. Speciellt nu.
Pratar du med mig? Jag lyssnar fortfarande inte på klåpare som uttalar sig om vad som är rimligt.
Citera
2022-06-03, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Hoppas på så lågt. Speciellt nu.
Pratar du med mig? Jag lyssnar fortfarande inte på klåpare som uttalar sig om vad som är rimligt.

Någon dag kommer du inse att det är du som är klåparen här. Personen som predikar Tesla som ”en diversifierad portfölj” till nya investerare och försöker dra in nya personer i aktien vid 1200$

Hoppas jag iaf fått någon att tänka en extra tanke innan de kastar in livsbesparingarna i ett bilbolag värderat till 90 gånger årsvinsten
Citera
2022-06-03, 22:45
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt69
HAHAHA

Precis det jag förstod att det skulle komma som försvar av nedskärningarna.. 😂🤣

De gör sig av med personal med fast lön, men ökar fortfarande antalet timanställda fabriksarbetare. Ett växande företag gör inte nedskärningar, de trimmar fettet.
Citera
2022-06-03, 22:48
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Någon dag kommer du inse att det är du som är klåparen här. Personen som predikar Tesla som ”en diversifierad portfölj” till nya investerare och försöker dra in nya personer i aktien vid 1200$

Hoppas jag iaf fått någon att tänka en extra tanke innan de kastar in livsbesparingarna i ett bilbolag värderat till 90 gånger årsvinsten

Åh nej. Kunde du inte säga att Teslas P/E-tal är tresiffrigt längre?
Citera
2022-06-03, 23:01
Medlem
Citat:
De gör sig av med personal med fast lön, men ökar fortfarande antalet timanställda fabriksarbetare. Ett växande företag gör inte nedskärningar, de trimmar fettet.

Låter som ett riktigt high-tech bolag som gör sig av med mjukvaru utvecklare för att timanställa fabriksarbetare. Låter nästan som att det inte är ett tech bolag 🤔🤔
Citera
2022-06-03, 23:01
Medlem
Citat:

Känns som du sitter och försvarar aktien in i det sista.
Tycker man verkligen en aktie är bra behöver man inte försvara den, den klarar sig ändå 👍

Tycker man däremot att en aktie måste försvaras då är man inte lika säker och går all in på forumet och försvarar den in i det sista.

Så tror du på aktien var inte så orolig över alla som inte tror på den 😂
Citera
2022-06-03, 23:02
Medlem
Citat:
Q2an kan ändra på det
Citera
2022-06-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ett växande företag gör inte nedskärningar, de trimmar fettet.

Trimmar fettet...

Ännu en dåres försvarstal för nedskärningar, bra med timmanställda som man kan skicka hem på en dag när de inte behövs.
Citera
2022-06-03, 23:37
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Känns som du sitter och försvarar aktien in i det sista.
Tycker man verkligen en aktie är bra behöver man inte försvara den, den klarar sig ändå 👍

Tycker man däremot att en aktie måste försvaras då är man inte lika säker och går all in på forumet och försvarar den in i det sista.

Så tror du på aktien var inte så orolig över alla som inte tror på den 😂

Har du ens läst mina 3 senaste inlägg?
Citera
2022-06-03, 23:40
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Q2an kan ändra på det

Jasså. Tänker du att kursen skulle gå upp på den kvartalsrapporten eller? Det är du nog ensam om i så fall.
Citera
2022-06-03, 23:45
Medlem
Citat:
Jasså. Tänker du att kursen skulle gå upp på den kvartalsrapporten eller? Det är du nog ensam om i så fall.
Skulle förvisso inte förvåna mig särskilt mycket om den till en början öka, men tror nog mer på att E:et sjunker
Citera
2022-06-03, 23:52
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Skulle förvisso inte förvåna mig särskilt mycket om den till en början öka, men tror nog mer på att E:et sjunker

No shit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in