2022-06-03, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mli93
En gång hade en av mina kunder pratat med honom och då kom han till mig och berättade vaf kunde ville och vad jag skulle göra. Jag visste att kunden skulle ringa tillbaka och lämna fler uppgifter så jag visste vad jag skulle göra. För det första så stod han bakom mig en bra stund utan att säga något (kissade nästan på mig när jag vände mig om och såg att han stod där), för det andra så fortsatte han att babbla om det här caset trots att jag tydligt "tack, jag fixar det". Jag vände mig tillbaka till skärmen och fortsatte med mitt, men han fortsatte att babbla om den här kunden. Jag minns inte ordagrant vad han sa men jag kände väldigt mycket obehag trots att det var människor runt omkring. Jag vet också att han vid ett tillfälle till och med följde en person till toaletten och väntade utanför och fortsatte att prata. Vet inte vad de pratade om, men väldigt skumt var det.
Usch, jag förstår hur du menar, sjukt obehagligt.
Arbetade ni i landskap? Ögon i nacken?
Upplevdes hans blick lika påträngande som Mustige Mau*ri?
Citera
2022-06-03, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag tycker att han förtjänat något värre, typ det han fick Malin att genomlida innan hon dog!
Vilket jävla äckel!

Ja en tand för en tand när kinderna är borta.

Det är en mycket farlig typ ingen tvekan om det. Förstår att man har självskydd i fickan/väskan som tjej i närområdet.

Jag skulle bli mycket förvånad om han inte försökt sig på något mer under alla år. Kan tänkas de nu kartlägger hans eventuella resor i Sverige med ouppklarade överfall/försvinnande/mord.

Någon här som vet när han flytta hemifrån?
Citera
2022-06-03, 14:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Det är en mycket farlig typ ingen tvekan om det. Förstår att man har självskydd i fickan/väskan som tjej i närområdet.

Jag skulle bli mycket förvånad om han inte försökt sig på något mer under alla år. Kan tänkas de nu kartlägger hans eventuella resor i Sverige med ouppklarade överfall/försvinnande/mord.

Vet bara att han flyttade till Sveg för 10 år sedan.
Citera
2022-06-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Usch, jag förstår hur du menar, sjukt obehagligt.
Arbetade ni i landskap? Ögon i nacken?
Upplevdes hans blick lika påträngande som Mustige Mau*ri?

Vi jobbade på olika avdelningar. Kollade honom inte i ögonen, helt ärligt. Det var obehagligt nog
Citera
2022-06-03, 15:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Oisín Cantwell skrev en artikel nyss kring häktesförhandlingen:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/KzJlG6/i-26-ar-har-han-levt-med-skracken-for-att-aka-fast-for-malinmordet
Man undrar om Cuntwell är sjuk i huvudet? Eller bara skrupelfri så att han skruvar artikeln medvetet korkat för att väcka ilska hos läsaren i hopp om klick.
Hans rättsliga analyser är för det mesta helt ointressanta, så även denna gång.
Citera
2022-06-03, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mli93
Vi jobbade på olika avdelningar. Kollade honom inte i ögonen, helt ärligt. Det var obehagligt nog
Jag förstår dig.
Hur gick snacket bland kollegorna?
Jag vet inte hur jag skulle förhålla mig till att vara i en persons närhet, med vetskap om vad som skett. 😱
Citera
2022-06-03, 17:45
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Man undrar om Cuntwell är sjuk i huvudet? Eller bara skrupelfri så att han skruvar artikeln medvetet korkat för att väcka ilska hos läsaren i hopp om klick.
Hans rättsliga analyser är för det mesta helt ointressanta, så även denna gång.
Roligast är kanske lögnen han slänger in helt plötsligt om den hygglige irakiern som hejar på Hammarby..
Citera
2022-06-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vet bara att han flyttade till Sveg för 10 år sedan.

Ja ok, har inte hittat så mycket info om hans tid innan dess mer än något år på Konvux. Får väl mer info så småningom.
Citera
2022-06-03, 19:10
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
För att avsluta den här föga intressanta diskussionen, jag har också sett det på Veckans brott. Inga konstigheter. Finns på Youtube om Malin:

https://m.youtube.com/watch?v=YX6ehPzyQLM&t=580s

"Programmet tar upp gamla brottsfall, så kallade*kalla fall*(ouppklarade brott), såväl som nya kriminalfall"

Tack. Har letat lite efter detta avsnitt sedan fallet kom på tal igen. Hoppas det klaras upp denna gången.
Citera
2022-06-03, 19:15
Medlem
Sexualsadister brukar tvångsmässigt minnas sina mord och få utlösning av att återvända till händelsen i fantasin eller när de talar om sina mord i efterhand exp vid ett förhör. Men väldigt vanligt är att de blir seriemördare, då de väl nått ett genombrott och debuterat som mördare. Olof kanske inte vågat, eftersom han vet att alla blickar skulle vändas mot honom om det hände något liknande igen?
Citera
2022-06-03, 19:37
Medlem
Jag har arbetat med Olof tidigare när jag bodde i Sveg, det jag kan nämna från mitt perspektiv är att det känns helt overkligt att han är misstänkt för detta, kunde inte ens föreställa mig att människan har begått ett sådant här brutalt brott, men skenet kan bedra som man brukar säga..

Det någon nämnde tidigare i konversationen om att han spelar datorspel är helt korrekt, det gör han hela tiden när han inte jobbar, otroligt duktig på det han gjorde på jobbet, hjälpte en från och till och var riktigt trevlig. Blir spännande hur detta fall kommer tas vidare, rättvisa måste skipas.
Citera
2022-06-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

finns ju dom som begår ett grovt brott tex mord och sen inte så mycket som snattar en jenka, och det är ju tecken på en psykisk störning. en störning som fungerar som ett epilepsianfall, man kan bara gå och hoppas på att det inte händer igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in