2022-06-03, 13:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtanLeg
det rapporterades ju att han inte led av psykisk störning men när det handlar om ett brutalt mord och sedan inget återfall i någon typ av brottslighet måste det väl röra sig om en psykisk störning?
Seriemördare lider inte av psykiska störningar utan har perrsonlighetsstörningar.
Det är ju inte samma och det ena ger fängelse det andra rättspsykiatrisk vård.
O.W borde varit en blivande seriemördare, otroligt att han inte mördat igen!
Hans familj verkar lika tokiga som tror på att sonen/brodern är oskyldig!
De bor t.o.m kvar i samma hus, som sonen bodde i när Malin mördades, mår illa av dessa människor också!
Usch!
Citera
2022-06-03, 13:55
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mli93
Helt övertygad om att han inte haft någon partner.
Jag med, men att han har kunnat hålla sig från att begå ytterligare mord/våldtäkt?

Undrar om någon vet om han rest till något asiatiskt land? Vem vet vad han kan ha gjort där?
Citera
2022-06-03, 13:56
Medlem
Citat:
Det enda jag vet är att han är väldigt mysko. Slutar inte prata även om man försöker avsluta en konversation. Jobbade med honom för några år sen och bodde väldigt nära honom. Önskar att jag kunde berätta mer, men har tyvärr inte mycket att berätta.

"Schizoid personlighetsstörning är en differentialdiagnos till vissa psykossjukdomar, däribland schizotyp störning, schizofreni (varav namnet) samt Aspergers syndrom. Den har med andra ord vissa gemensamma drag med dessa tillstånd. Tillsammans med bland annat paranoid personlighetsstörning kännetecknas störningen av ett vad omgivningen kan uppfatta som udda och excentriskt beteende"

Aspergers(autism) har mycket svårt med sociala samspelet.
Citera
2022-06-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tack för informationen iallafall.
Att han är creepy och udda, förstår jag..
Är han närgången, tex står för nära ens personal space?
Hygien och klädsel, skötte han sånt?
Om han inte slutade prata, berättade han om sig själv eller var det mer om tex extrapriser på ica?
På vilket sätt uttrycker han sig, talar? Röstläge?

En gång hade en av mina kunder pratat med honom och då kom han till mig och berättade vaf kunde ville och vad jag skulle göra. Jag visste att kunden skulle ringa tillbaka och lämna fler uppgifter så jag visste vad jag skulle göra. För det första så stod han bakom mig en bra stund utan att säga något (kissade nästan på mig när jag vände mig om och såg att han stod där), för det andra så fortsatte han att babbla om det här caset trots att jag tydligt "tack, jag fixar det". Jag vände mig tillbaka till skärmen och fortsatte med mitt, men han fortsatte att babbla om den här kunden. Jag minns inte ordagrant vad han sa men jag kände väldigt mycket obehag trots att det var människor runt omkring. Jag vet också att han vid ett tillfälle till och med följde en person till toaletten och väntade utanför och fortsatte att prata. Vet inte vad de pratade om, men väldigt skumt var det.
Citera
2022-06-03, 14:00
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merimetso
"Schizoid personlighetsstörning är en differentialdiagnos till vissa psykossjukdomar, däribland schizotyp störning, schizofreni (varav namnet) samt Aspergers syndrom. Den har med andra ord vissa gemensamma drag med dessa tillstånd. Tillsammans med bland annat paranoid personlighetsstörning kännetecknas störningen av ett vad omgivningen kan uppfatta som udda och excentriskt beteende"

Ja, att förstå kroppsliga signaler och sluta prata när andra inte är intresserad är ett problem dessa har.
Citera
Medlem
Citat:
Helt övertygad om att han inte haft någon partner.

Du bekräftar det många nog redan anat.

Jäkla grej alltså och ha honom så nära inpå. Förstår M:s pappa när han sa att tanken infunnit sig att gasa när han såg Olof passera helt öppet på gatan efter frikännandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du har inte kontakt med någon från stället som kan ha någon bild? Umgicks Olof med någon från arbetet? Hade han någonsin besök?

Jag har tyvärr ingen kontakt med någon där numer, det slutar och börjar personal hela tiden och väldigt många som jobbar där flyttar hit från andra ställen.
Jag vill minnas att en person jag pratade med för några år sen hade varit där vid något enstaka tillfälle, men jag minns inte mer än så. Jag vet att han i alla fall vid den tiden mest pratade med en eller två från jobbet via spelen han spelade (vet inte vilka spel).
Citera
2022-06-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag med, men att han har kunnat hålla sig från att begå ytterligare mord/våldtäkt?

Undrar om någon vet om han rest till något asiatiskt land? Vem vet vad han kan ha gjort där?

Om han begått något sådant brott någon annanstans är väl mycket möjligt. Men här har han hållt sig i skinnet i alla fall.
Citera
2022-06-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merimetso

Någon form av diagnos har han förmodligen.
Citera
2022-06-03, 14:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Jäkla grej alltså och ha honom så nära inpå. Förstår M:s pappa när han sa att tanken infunnit sig att gasa när han såg Olof passera helt öppet på gatan efter frikännandet.
Jag tycker att han förtjänat något värre, typ det han fick Malin att genomlida innan hon dog!
Vilket jävla äckel!
Citera
2022-06-03, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Ja, förstår honom helt klart.
Citera
2022-06-03, 14:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Om han begått något sådant brott någon annanstans är väl mycket möjligt. Men här har han hållt sig i skinnet i alla fall.
Jo jag vet.
Men vore intressant om haft för vana att resa till Thailand t.ex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in