2022-06-03, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hva TEH evt. har sagt om saken, vet vi ikke. Undersøkelsene ble gjort før historien ble fortalt i avhør.

Her savner jeg en begrunnelse for hvorfor du har en så sterk overbevisning.

Du velger selvsagt hva du tar for god fisk eller ikke. Bare pass deg så du ikke blir matforgiftet.
Vi er ikke kjent med at det er en mistanke eller siktelse mot TEH, da skal det for meg, mye til å mistenke dette for å ikke stemme.
Politiet har hatt et veldig lite forstyrret åsted.

Min overbevisning er erfaringsbasert - i konedrapssaker får de alltid varetekt hvis ektemannen er mistenkt.
For meg, er dette så oppsiktsvekkende at TH ikke ble fengslet at jeg har mistenkt kontakter eller frimureri.

Nå, etter snart 4 år tror jeg mest på uskyld, han ville ha blitt tatt hvis ikke.

Nå for tiden jakter politiet på noen annen enn TH, en med kryptokunnskap og kapasitet til å gjennomføre en slik aksjon.

Snart på tide å se etter alternativer til TH teoriene, i stedet for å finne på bevis og hevde de med skråsikkerhet.
Citera
2022-06-03, 15:09
Medlem
Noen som VET om S4 og Futurum går innunder samme basestasjon hva gjelder data fra sms/anrop?
Citera
2022-06-03, 15:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Vi er ikke kjent med at det er en mistanke eller siktelse mot TEH, da skal det for meg, mye til å mistenke dette for å ikke stemme.
Politiet har hatt et veldig lite forstyrret åsted.

Det er TH som prøver å dra TEH inn i dette, såvidt jeg kan se.
Politiet har nok på bakgrunn av åstedsundersøkelser dannet seg et bilde
av hva som kan ha hendt på badet. Så har de konfrontert TH med dette i avhør, og
han har svart med å dikte opp en hendelse som høres litt vel kunstig ut for politiet.
Viktig her å inkludere det faktum at TH hadde fortalt politiet at han ikke trodde
det var noen vits i å undersøke husets andre etasje. Hvorfor ikke det, mon tro.
For enhver som mister sin ektefelle på mystisk vis, skulle jeg tro man var villig
til å "snu hver stein" for å finne den savnede. Uten å mukke.

Citat:
Min overbevisning er erfaringsbasert - i konedrapssaker får de alltid varetekt hvis ektemannen er mistenkt.
For meg, er dette så oppsiktsvekkende at TH ikke ble fengslet at jeg har mistenkt kontakter eller frimureri.

Nå, etter snart 4 år tror jeg mest på uskyld, han ville ha blitt tatt hvis ikke.

Nå for tiden jakter politiet på noen annen enn TH, en med kryptokunnskap og kapasitet til å gjennomføre en slik aksjon.

Snart på tide å se etter alternativer til TH teoriene, i stedet for å finne på bevis og hevde de med skråsikkerhet.

Jeg hadde trodd mer på THs uskyld hvis de etter løslatelsen ble pålagt å henlegge siktelsen.
Jeg tror ingenting på frimurerkonspirasjoner, men jeg tenker jo at en pengesterk mann kanskje
har litt bedre sosiale forutsetninger enn f.eks. en "vanlig" yrkesutøver. TH har jo som kjent
"betalt sin skatt med glede til en kommune han er glad i", og det er vel ikke småpenger det er
snakk om. Han er jo en "samfunnsstøtte" som Lørenskog kommune nyter godt av.

Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Noen som VET om S4 og Futurum går innunder samme basestasjon hva gjelder data fra sms/anrop?

https://finnsenderen.no/#/main
Senast redigerad av Svartediket 2022-06-03 kl. 15:19.
Citera
2022-06-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Jeg leste om at det er svært mange basestasjoner i området.

"09:14: Anne-Elisabeth Hagen snakker i telefonen med en slektning. Siden har verken familien eller politiet hørt noe og dette skal være det siste sikre livstegnet. Anne-Elisabeth skal da ha vært alene i huset. Elektroniske spor fra basestasjoner gjør at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon på arbeidsplassen."
https://sol.no/nyheter/tom-hagen-pagrepet-dette-vet-vi-om-forsvinningen/71888846

"Bare i området rundt Sloraveien står det 68 basestasjoner."
https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/WLPy3d/naboer-ringte-anne-elisabeth-hagen-i-dagene-etter-forsvinningen

"Kan få ut passive data
En basestasjon vil kunne gi politiet informasjon om teletrafikk i det aktuelle området innenfor et gitt tidspunkt. En vil også kunne se om en mobiltelefon har beveget seg fra et område som dekkes av en stasjon til en annen.
Nkom opplyser at totalt er ca. 100 basestasjoner i området rundt Futurum-bygget, langs Strømsveien og huset til Anne-Elisabeth og Tom Hagen og videre i retning Lillestrøm."
https://www.nrk.no/norge/dette-er-politiets-digitale-spor-i-forsvinningssaken-1.14384994

"En av Telenors basestasjoner i Lørenskog, fra fotballbanen i Haneborgveien på Fjellhamar, én kilometer fra savnede Anne-Elisabeth Hagens hjem."
https://www.aftenposten.no/norge/i/9maMkl/svaret-paa-hva-som-skjedde-med-anne-elisabeth-hagen-kan-komme-fra-denne-boksen

https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-er-de-ubesvarte-sporsmalene-i-anne-elisabeth-hagen-saken/s/12-95-3423674405

https://www.glomdalen.no/41-ulike-celler-kan-gi-viktig-informasjon-i-jakten-pa-anne-elisabeth/s/5-19-573325
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er vanskelig å si - det er bare spekulasjoner - politiet vet hvilke telefoner som er brukt.
Mest sannsynlig anvendte AEH mobilen den morgenen. Politiet har uttalt at AEHs telefon befant seg enten inni huset eller i nærheten av huset på et tidspunkt. Jeg tenker da at det derfor dreier seg om en mobil - men en trådløs hustelefon kan kanskje benyttes til en viss grad i hagen også!?

Jeg synes det uansett er vanskelig å tro at TH har klart dette alene pga krypto-opplegget.
Det er også mange andre detaljer å holde orden på, og på en måte synes jeg at opplegget er litt for kreativt for en så kapitalistisk hjerne.

Men det der mynt-smykket var jo kreativt LOL - men da var han jo et barn...

Huff og gru, jeg har en svoger som sikkert kunne laget seg et slikt smykke som barn. Han er fanatisk glad i penger og fanatisk til alt annet han er glad i.
" Politiet har uttalt at AEHs telefon befant seg enten inni huset eller i nærheten av huset på et tidspunkt."
Sa politiet dette angående 9.14-samtalen? Jeg finner ikke artikkelen om det.
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det står i avisen nå i kveld at det ble ringt ut fra AE sin telefon fra Sloraveien eller i nærheten av sloraveien. En annen her inne kommenterte også denne endringen. Jeg tror ikke det er tilfeldig at politiet lekker dette. Det betyr noe.

Det får meg til å tenke at hun kan ha ringt mens hun har vært ute av huset og så blitt kidnappet rett etter at hun la på 0914? Kanskje noen skulle plukke henne opp? Det kan jo være at politiet nå har oppdaget at alt i huset er rigget som et åsted for kidnapping. Det var ikke der hun ble tatt, men ute?
Har noen av dere link til den artikkelen?
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-03 kl. 15:49.
Citera
2022-06-03, 15:25
Medlem
Citat:
Det er TH som prøver å dra TEH inn i dette, såvidt jeg kan se.
Politiet har nok på bakgrunn av åstedsundersøkelser dannet seg et bilde
av hva som kan ha hendt på badet. Så har de konfrontert TH med dette i avhør, og
han har svart med å dikte opp en hendelse som høres litt vel kunstig ut for politiet.
Viktig her å inkludere det faktum at TH hadde fortalt politiet at han ikke trodde
det var noen vits i å undersøke husets andre etasje. Hvorfor ikke det, mon tro.
For enhver som mister sin ektefelle på mystisk vis, skulle jeg tro man var villig
til å "snu hver stein" for å finne den savnede. Uten å mukke.
Jeg tar for gitt at den hendelsen på badet lar seg bekrefte i stor grad.
Nå vet ikke vi konkret hva de har funnet, men vi vet at badekaret skal ha rent over, lampe skal ha blitt knust, han skal ha blødd og han skal ha brukt 1,5t på å rydde uten å bli ferdig.
Politiet bør jo kunne bekrefte dette i stor grad, han må jo ha etterlatt seg spor. Fingeravtrykk, DNA, hår osv.
Nå vet ikke jeg hva TH har sagt om å undersøke andre etasje, så fint om du kan utfylle.

Citat:
Jeg hadde trodd mer på THs uskyld hvis de etter løslatelsen ble pålagt å henlegge siktelsen.
Jeg tror ingenting på frimurerkonspirasjoner, men jeg tenker jo at en pengesterk mann kanskje
har litt bedre sosiale forutsetninger enn f.eks. en "vanlig" yrkesutøver. TH har jo som kjent
"betalt sin skatt med glede til en kommune han er glad i", og det er vel ikke småpenger det er
snakk om. Han er jo en "samfunnsstøtte" som Lørenskog kommune nyter godt av.

Det er ikke sånn det fungerer med siktelser.
En siktelse er også til gunst for mistenkte, han får tilgang til å forsvare seg, innsyn i dokumenter osv.
Å frafalle en siktelse fordi de ikke får varetektsfengslet han er veldig misforstått.
Som jeg har sagt før - en siktelse er ikke et skyldig stempel.
Det utløser rettigheter begge veier og er helt normalt i straffesaker.

Nå etter så lang tid er det mer manglende tiltale som interesserer - meg...
Citera
2022-06-03, 15:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Nå vet ikke vi konkret hva de har funnet, men vi vet at badekaret skal ha rent over, lampe skal ha blitt knust, han skal ha blødd og han skal ha brukt 1,5t på å rydde uten å bli ferdig.
Politiet bør jo kunne bekrefte dette i stor grad, han må jo ha etterlatt seg spor. Fingeravtrykk, DNA, hår osv.

Vel, jeg tar det ikke for gitt overhodet. Vi får heller være uenig, for jeg gidder ikke
gjenta de samme argumentene om og om igjen.

Citat:
Nå vet ikke jeg hva TH har sagt om å undersøke andre etasje, så fint om du kan utfylle.

Fra boka, kapittelet "Tidslinja som skurrer":
“Han gir uttrykk for at kidnapperne ikke kan ha vært i husets annen etasje da de angrep kona. Han er «1000 prosent sikker». Politiet kaster bort så mye tid og penger på å undersøke den etasjen, og det synes han er fælt.”
Citat:
Det er ikke sånn det fungerer med siktelser.
En siktelse er også til gunst for mistenkte, han får tilgang til å forsvare seg, innsyn i dokumenter osv.
Å frafalle en siktelse fordi de ikke får varetektsfengslet han er veldig misforstått.
Som jeg har sagt før - en siktelse er ikke et skyldig stempel.
Det utløser rettigheter begge veier og er helt normalt i straffesaker.

Nå etter så lang tid er det mer manglende tiltale som interesserer - meg...

Nå har jo ikke det skjedd heller, da. Men hvis du har fulgt med i timen så vet du at politiet
ikke kan opprettholde en siktelse uten at det er juridisk grunnlag for det.

Tiltale kommer uansett ikke før saken er ferdig etterforsket.
Citera
2022-06-03, 15:48
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg leste om at det er svært mange basestasjoner i området.

"09:14: Anne-Elisabeth Hagen snakker i telefonen med en slektning. Siden har verken familien eller politiet hørt noe og dette skal være det siste sikre livstegnet. Anne-Elisabeth skal da ha vært alene i huset. Elektroniske spor fra basestasjoner gjør at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon på arbeidsplassen."
https://sol.no/nyheter/tom-hagen-pagrepet-dette-vet-vi-om-forsvinningen/71888846

"Bare i området rundt Sloraveien står det 68 basestasjoner."
https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/WLPy3d/naboer-ringte-anne-elisabeth-hagen-i-dagene-etter-forsvinningen

"Kan få ut passive data
En basestasjon vil kunne gi politiet informasjon om teletrafikk i det aktuelle området innenfor et gitt tidspunkt. En vil også kunne se om en mobiltelefon har beveget seg fra et område som dekkes av en stasjon til en annen.
Nkom opplyser at totalt er ca. 100 basestasjoner i området rundt Futurum-bygget, langs Strømsveien og huset til Anne-Elisabeth og Tom Hagen og videre i retning Lillestrøm."
https://www.nrk.no/norge/dette-er-politiets-digitale-spor-i-forsvinningssaken-1.14384994

"En av Telenors basestasjoner i Lørenskog, fra fotballbanen i Haneborgveien på Fjellhamar, én kilometer fra savnede Anne-Elisabeth Hagens hjem."
https://www.aftenposten.no/norge/i/9maMkl/svaret-paa-hva-som-skjedde-med-anne-elisabeth-hagen-kan-komme-fra-denne-boksen

https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-er-de-ubesvarte-sporsmalene-i-anne-elisabeth-hagen-saken/s/12-95-3423674405

https://www.glomdalen.no/41-ulike-celler-kan-gi-viktig-informasjon-i-jakten-pa-anne-elisabeth/s/5-19-573325

" Politiet har uttalt at AEHs telefon befant seg enten inni huset eller i nærheten av huset på et tidspunkt."
Sa politiet dette angående 9.14-samtalen? Jeg finner ikke artikkelen om det.

En basestasjon kan bare fortelle hvor telefonen er/var, men ikke hvem som evt er i besittelse av den, noe TH har lært seg fra bl.a. Jemtlandsaken.
Citera
2022-06-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
En basestasjon kan bare fortelle hvor telefonen er/var, men ikke hvem som evt er i besittelse av den
Tenker du på dette? "Elektroniske spor fra basestasjoner gjør at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon på arbeidsplassen."
Citat:
THs ankomst til Futurum ble bekreftet av flere vitner (lest i avisartikkel).
Ansatte på Futurum ble avhørt allerede den 1.11.2018 (leste jeg her i tråden).
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-03 kl. 16:08.
Citera
2022-06-03, 16:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Tenker du på dette? "Elektroniske spor fra basestasjoner gjør at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon på arbeidsplassen."

THs mobil kan ligge på hans kontor, men det betyr ikke at TH faktisk er i bygget.
Som politiet sa; "på et tidspunkt mister vi kontroll på hvor han er. Han kan være i bygningsmassen, han kan være andre steder."
Samme med Annes mobil. Det er ikke sikkert at det var hun som betjente den telefonen hele tiden.
Mao, så skal man ikke låse seg så fast på hva basestasjonene sier.
Blir litt som i Jemtland-saken der Svein sa at hun dro sin vei midt på natta.
Basestasjonene viste tilsynelatende at hun hadde beveget seg nedover dalen, og at telefonen ble slått av ved en skole. Men når man begynte å regne på klokkeslettene, så fant man ut at hun umulig kan ha gått nedover, men blitt kjørt. Det, sammenlagt med blodspor i veikanten, gjorde at det snevret seg inn mot ektemannen. Han hadde fraktet telefonen nedover for å få det til å se ut som at Anne hadde dratt nedover mot sentrum av Brumundal.
Citera
2022-06-03, 16:24
Medlem
Citat:
...
Mitt lille hode forstår ikke hvordan det kan tas for gitt at hendelsen på baderommet lar seg bekrefte.
Jeg mener det er grenseløs naivitet å tro på TH når han forteller den historien.
Jeg tenker at sønnen er truet til å holde munn.
Citera
2022-06-03, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Mitt lille hode forstår ikke hvordan det kan tas for gitt at hendelsen på baderommet lar seg bekrefte.
Jeg mener det er grenseløs naivitet å tro på TH når han forteller den historien.
Jeg tenker at sønnen er truet til å holde munn.
Det er ikke TH jeg tror på men politiet.
De har vanvittige muligheter til å finne ut hva som har skjedd på et åsted og det som beskrives må jo ha satt spor etter seg.

Så vidt meg bekjent har ikke politiet problematisert denne historien og som jeg skrev over ville det nok ført til varetekt hvis det var noen mangler her.
Citera
2022-06-03, 16:31
Medlem
Citat:
Hva TEH evt. har sagt om saken, vet vi ikke. Undersøkelsene ble gjort før historien ble fortalt i avhør.

I tv-serien ble det sagt at badekarhistorien ble fortalt av sønnen.

Du stoler nok ikke på meg, så da kan du ta en kikk på disse innleggen, eller se serien selv:

https://www.flashback.org/sp78476822

https://www.flashback.org/sp77085414
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in