Citat:
Ursprungligen postat av
norrrrrmannn1
Hvis dere ikke tror på historien må dere fortelle meg hvorfor den ikke ble problematisert når de forsøkte å få TH varetektsfengslet.
I min verden så er alt som ble oppfanget av politiet FØR de fremmet saken for retten verifisert.
Hvis det var den minste tvil om det ville de ha tatt opp det, de måtte ha TH i fengsel for å etterforske.
Var det tvil rundt en slik historie, på åstedet, involvert savnedes aller nærmeste, ville vi ha sett en varetektsfengsling - med brev og besøksforbud.
Det sier vel sitt at dere må finne på bevis for å problematisere episoden.
At badekaret har overløp, at glasskår fra lampen ikke lager sår og at stangen(?) ikke har tyngdekraft
For det første vet vi ingenting om hvordan politiet forholder seg til THs påstander
i avhør, annet enn at de omtaler det som "sprikende forklaringer", og at han har
vært lite samarbeidsvillig.
Politiet sier også at de mener AE ble angrepet på badet i andre etasje. De sier at
de har "funnet spor etter blodvask". Dette ble skrevet om i media i perioden da
TH nettopp var blitt siktet.
For å holde litt orden på kronologien, må vi huske på at avhørene der TH forteller
at hans sønn hadde knust lampe og vasket badegulv, ble gjort i februar 2019.
Da må man anta at de ikke har trodd på TH, når de godt over et år senere går
ut i media og snakker om "spor etter blodvask", uten at denne påståtte episoden
med sønnen blir nevnt overhodet.
At TV2-journalistene velger å gjengi disse avhørsforklaringene til TH som om
de inngår i et reelt og verifisert hendelsesforløp, er ikke bare dårlig journalistikk, det
er også uredelig når de ikke avklarer bakgrunnen for at de inkluderte det.
Jeg mener de fordreier sannheten, og i verste fall utsetter sønnen for et enda
større press enn han allerede er under.