2022-08-23, 12:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hvorfor så tidlig som i 1969?

Da TH og AE giftet seg, og hun gradvis begynte å oppdage personligheten til mannen inni
den skinnjakken hun hadde falt for.
Citera
2022-08-23, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Da TH og AE giftet seg, og hun gradvis begynte å oppdage personligheten til mannen inni

Men da fortsetter man ikke ekteskapet i alle årene slik AEH gjorde og da også stiftet familie, hm.

Ibland kan kärleken vara blind.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-08-23 kl. 12:24.
Citera
2022-08-23, 12:29
Medlem
Citat:
En mann med mulig alvorlig personlighetsforstyrrelse
Citera
2022-08-23, 12:30
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Som jeg har nevnt tidligere, vi snakker her om en eksplosiv blanding av hendelser og følelser over et langt tidsrom, som en syk hjerne har omsatt til drap🧐

Muligens er den underskriften fra BB forfalsket, så TH skjønte at hun i verste fall kunne ta ifra han halve formuen, 900 millioner den gang i 2018.
Men jeg tror ikke pengene ene og alene er motiv, men tap av kontroll over AE.
Tro det hele bunner i dette utroskapsgreiene, som igjen har skapt en ond sirkel. Han ville straffe henne til evig tid. Se at hun gradvis gikk til grunne. Når hun til slutt gikk over til å velge å trekke seg unna for å overleve, så gikk TH for sitt siste trekk.
For at AE skulle fått penger av TH ved en skilsmisse, så måtte hun gått til sak.
Ekteskapskontrakten blir ikke satt til side uten det tror jeg.
Å gå til søksmål, koster penger, noe som hun ikke hadde.
Hun satt jo å leitet etter leilighet til leie. Hun var oppført med 160.000 i formue.
Da er de to eiendommene S4B (skogholtet) og nabotomta ved hytta på Biri, inkludert i formuen, hvis jeg har forstått det riktig om hvordan en formue beregnes.
Tomtene var registrert på henne.
Men hun kunne selge tomtene, eller tatt opp lån for å gå til rettsak.

Syk hjerne må det være ja. Kona må betale strømregning til sin egen ektemann når hun har rundt 10-13.000 mnd i alderspensjon, og TH har rundt 20 millioner i mnd fra sitt strømselskap.
Men jeg forsto jo at et eller annet var galt med en gang jeg så huset og bilen.
Folk som har to milliarder bor ikke i en gammel brun 70-tallsvilla, og har en stygg rotten fransk familiebil. De har gjerne en luksusleilighet ved Aker Brygge som koster 20 mill, og kanskje et hus som koster 40 mill. Og så kommer bilene i tillegg. Mercedes, Aston Martin etc.
Ikke Citroen Picasso, det er jo en bil for nyetablerte folk som ikke har råd til annet.
Bilen har ifølge kjøretøyregisteret en 1.6 liters bensinmotor på 100 hk.
Jeg fulgte med i avisene hver gang det var noe nytt, og jeg fikk hele tiden den ene bekreftelsen etter den annen. Voldelig, truende, manipulerende osv.
TH var en psykopat.
Citera
2022-08-23, 12:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Men da fortsetter man ikke ekteskapet i alle årene slik AEH gjorde og da også stiftet familie, hm.

Det er nok flere faktorer som spilte inn her. For det første var dette i en tid der
det å skille seg fremdeles var ganske uhørt. Terskelen for å forlate sin ektefelle var nok
temmelig høy, og det fulgte med et sosialt stigma. Veldig forskjellig fra i dag.

For det andre vet man at det ikke er uvanlig at kvinner som undertrykkes i ekteskapet, velger
å bli værende. For meg kan det virke som om AE i det lengste har båret over med
THs kontrollerende og dominerende adferd, at hun har forsøkt det hun kunne å
få et godt liv med ham.

For det tredje fikk de barn sammen knapt to år etter de giftet seg. Da blir det straks
mye vanskeligere å rive seg løs. Hun har nok følt at omsorg og ansvar for barna kom
foran skismer i ekteskapet. Igjen er det ikke uvanlig at ektepar holder sammen for
barnas skyld, ihvertfall fram til de er ganske voksne.

Det er viktig å huske på at det ikke bare er å skru av følelser man måtte ha for andre.
Som skrevet over, det er ofte slik at partnere som blir undertrykt, blir værende i et
håp om bedre tider. Dette har vi jo sett selv når det foregår fysisk mishandling.
Citera
2022-08-23, 12:37
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Jeg kjenner til et annet psykopatforhold, og der startet det med trolling umiddelbart etter at de var gift.
Før det så var det smisking og godhet. Etablering av det som kalles det psykopatiske bånd.
Men det er jo ikke bare å flytte når de har barn sammen.
1971 var eldstedatteren født. AE var allerede da avhengig av TH økonomisk.
Stakkars menneske.
Citera
2022-08-23, 12:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg kjenner til et annet psykopatforhold, og der startet det med trolling umiddelbart etter at de var gift.
Før det så var det smisking og godhet. Etablering av det som kalles det psykopatiske bånd.
Stakkars menneske.

Ja, det er klassisk. Idet de flytter inn under samme tak, kommer den ekte personligheten fram.
Sjarmen skrus av, og det som først var et sjarmtroll, blir kun et troll.
Citera
2022-08-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Stakkars menneske.

Men det er noe som heter rettshjelp man kan få ved skilsmisse hvis man ikke har penger til å betale. Det er klart at man skal tenke på barna, men man bør også tenke på seg selv.
Citera
2022-08-23, 12:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Men det er noe som heter rettshjelp man kan få ved skilsmisse hvis man ikke har penger til å betale. Det er klart at man skal tenke på barna, men man bør også tenke på seg selv.

Den rettshjelpen er ikke verd mye hvis man blir drept før man rekker å få den.
Som er tilfellet i denne saken.
Citera
2022-08-23, 12:56
Medlem
@Svartediket: Du må lese eliten min i forrige innlegg
Citera
2022-08-23, 13:37
Medlem
Citat:
Ja, og det tidsrommet begynte i år 1994.

Det begynte mye tidligere, men det var i 1994 det eskalerte, med bakgrunn i detaljer rundt forholdet som kom opp i dagen🧐
Citera
2022-08-23, 14:17
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det begynte mye tidligere, men det var i 1994 det eskalerte, med bakgrunn i detaljer rundt forholdet som kom opp i dagen🧐

Det var vel også noe med THs bror, Vi#dar (?)
Det sto tidlig i tråden at TH hadde ringt til broren og sagt at "nå har hun fått sin straff".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback