Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-19, 10:27
  #89185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Også tildekket ansikt på sjåføren i BMW i Ås:
"sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen." (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Om Lue- og telefonmannen:
"(4.06.2019) Til VG sier Brøske at de nå mener det er riktig å legge bort jakten på de to mennene. Samtidig er de fortsatt interessert i å komme i kontakt med dem:
– Hvor trygge er dere på denne avgjørelsen?
– Man kan aldri være 100 prosent trygg på det, men per nå mener politiet det er riktig å legge bort dette prosjektet, svarer Brøske til VG.
https://www.hadeland.no/anne-elisabe.../s/5-21-591704 "
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Se også dette for mer detaljer om lue- og telefonmannen:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Ble lue- og telefonmannen etterlyst i mange utenlandske aviser? I hvilke land eventuelt?

I Sverige var det knapphändiga uppgifter.

Polisen släpper övervakningsfilm från miljardärens arbetsplats
Hundratals tips om försvunna Anne-Elisabeth Falkevik Hagen

Tre personer har fastnat på övervakningsfilm utanför där Tom Hagen arbetar.

Polisen är mycket angelägna att få kontakt med dessa.

– De är kallade som vittnen, säger polisinspektör Tommy Brøske.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ns-arbetsplats
__________________
Senast redigerad av Braskamin58 2022-06-19 kl. 10:30.
Citera
2022-06-19, 10:46
  #89186
Medlem
Er det muligheter for at "innkjøper" er th himself? Hvilke odds er det.
Citera
2022-06-19, 10:50
  #89187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Sant, på ”Clark Olofsson” kan man hitta mycket användbart. De har även övervakningskameror i butikerna. I vart fall i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
de visste nok det, hvis ikke hadde de ikke brukt maske. Det er 3 maskemenn ute og går denne dagen og politiet mener den ene som de har funnet ut hvem er, er uskyldig. Det er ganske rart. De har ikke funnet ut hvem de andre 2 er etter hva jeg vet.
Hvid det er noen av de to må det være luemannen som snudde. Det ligner vel ikke th. Først litt villedning og så bilkjøring. Er kanskje ikke den mest sannsynlige teorien. Han sov og telefonen hans var sikkert på ft. Rart dette med at han sov lenge på en så viktig dag helt uten gjøremål på morgenen.
Citera
2022-06-19, 12:38
  #89188
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jo, men dette er jo bare en konspirasjonsteori, en tenkt mulighet. Det er ingen hold i din tanke, annet en at dette "kan" være mulig. Hva som i virkeligheten skjedde kan jo like gjerne være noe helt annet.

Du skriver mye lurt, men selv diktet var litt for rask på avtrekkeren her inne da du ikke trodde på at OHG virkelig var nevnt i den Finske dommen.

Nå var vel OHGs navn kun nevnt i forbindelse med at noen hadde forsøkt å leie
et lager i hans navn. Denne "noen" var tydeligvis i Oslo da hen kontaktet dem.
Dette skjedde angivelig etter at politiet hadde fått los på OHG, men jeg er usikker
på om kontakten skjedde før eller etter de hadde avhørt ham.

Hva slags logiske muligheter kan forklare dette?

Ville GM i "vår" sak oppnå noe som helst ved å bruke id'en etter å ha bortført/drept AE?
Et forsøk på ytterligere villedning? Da måtte GM i såfall vite at OHG var i politiets søkelys.
GM måtte i tillegg kjenne til personene i Finland.

Eller kan det være, som jeg foreslår, at norsk politi benyttet OHGs id i et forsøk på å
finne ut om han hadde kriminelle forbindelser? Vi er jo blitt fortalt at de foretok etterforskningsskritt
rettet mot utlandet i den innledende fasen.

Jeg har ikke fasit, jeg foreslår muligheter. Jeg er uenig i at dette er en "konspirasjonsteori".
Det er vel knapt nok en teori uansett, kun en tanke basert på at vi vet politiet bruker
slike metoder for å spane på mistenkte, jfr. "Operasjon Frank".
Citera
2022-06-19, 15:39
  #89189
Medlem
Har undersøkt litt rundt katiskaleaks.com. Det er samme person som har skrevet kastiskaleals.com som står bak firmanavnet Costa del Crime. Firmaets innehaver er Mik@ Petri Lilj@. På finsk Proff står han oppført med firmaadresse Poerto Banus i Spania, men firmaadresse og telefonnummer tilhører en internettkafé i Helsinki, Design Cafe, Sturenkatu 26, 00510 Helsinki.
Det merkelige er at dersom man søker på Proff.fi, på denne internettkafeen kommer også navnet til Bunnpris Iladalen opp....

Søker man på den spanske adressen, får man treff på en adresse i Marbella, Spania, som linkes tiloffshoreleaks.com, en avdeling av Panama Papers. Navnet som knyttes til denne adressen er Jonel Anteri, Global Ocear Investments LTD.
__________________
Senast redigerad av AmunRa 2022-06-19 kl. 16:20. Anledning: ..
Citera
2022-06-19, 16:44
  #89190
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Har undersøkt litt rundt katiskaleaks.com. Det er samme person som har skrevet kastiskaleals.com som står bak firmanavnet Costa del Crime. Firmaets innehaver er Mik@ Petri Lilj@. På finsk Proff står han oppført med firmaadresse Poerto Banus i Spania, men firmaadresse og telefonnummer tilhører en internettkafé i Helsinki, Design Cafe, Sturenkatu 26, 00510 Helsinki.
Det merkelige er at dersom man søker på Proff.fi, på denne internettkafeen kommer også navnet til Bunnpris Iladalen opp....

Søker man på den spanske adressen, får man treff på en adresse i Marbella, Spania, som linkes tiloffshoreleaks.com, en avdeling av Panama Papers. Navnet som knyttes til denne adressen er Jonel Anteri, Global Ocear Investments LTD.

Finner ikke noe Bunnpris-kobling når jeg søker på proff.fi. Hvordan fant du det?

Synes forøvrig det lukter litt snut av hele opplegget. Men vanskelig å si. Kan også
være "shop fronts" for narkoligaen. Ser at internettkaféen i Helsinki har vært stengt
en god stund.
__________________
Senast redigerad av Svartediket 2022-06-19 kl. 16:49.
Citera
2022-06-19, 16:50
  #89191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Finner ikke noe Bunnpris-kobling når jeg søker på proff.fi. Hvordan fant du det?

Synes forøvrig det lukter litt snut av hele opplegget.

Jeg søkte på adressen, og det kom opp en side på Yelp.com. Klikk på anmeldelser og scroll nedover. Da finner du et spørsmål om denne siden og om du vil anbefale å skrive en anbefaling. Der står det en link til bunnpris Iladalen. Tilfeldigheter?
Citera
2022-06-19, 16:58
  #89192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Finner ikke noe Bunnpris-kobling når jeg søker på proff.fi. Hvordan fant du det?

Synes forøvrig det lukter litt snut av hele opplegget. Men vanskelig å si. Kan også
være "shop fronts" for narkoligaen. Ser at internettkaféen i Helsinki har vært stengt
en god stund.
Det stemmer, men Costa del Crime ble opprettet 15.02.2021. Med adresse til denne lurvete cafeen i Helsinki, ikke ulikt Stockfleths i Munkegata.
Hadde det vært politiet som stod bak, hadde de antakelig ikke kommentert i media om etterforskning av Finland sporet i forbindelse med passkopien. Tror du også det er politiet som står bak katiskaleaks.com og henvendelsen her på Flashback? I tilfelle, hvorfor?
Citera
2022-06-19, 17:06
  #89193
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det stemmer, men Costa del Crime ble opprettet 15.02.2021. Med adresse til denne lurvete cafeen i Helsinki, ikke ulikt Stockfleths i Munkegata.
Hadde det vært politiet som stod bak, hadde de antakelig ikke kommentert i media om etterforskning av Finland sporet i forbindelse med passkopien. Tror du også det er politiet som står bak katiskaleaks.com og henvendelsen her på Flashback? I tilfelle, hvorfor?

Jeg vet ikke, men har gjort meg opp noen tanker om akkurat dette som jeg
vil være forsiktig med å lufte offentlig, i tilfelle jeg har rett.

Artiklene om "Finland-sporet" er skrevet som om dette er ny informasjon.
Vel, ny for offentligheten ihvertfall. Men neppe for politiet. Såvidt vi vet
hadde ikke OHG-id'en noen avgjørende rolle i Katiska-sakene.

Men HVIS det mot formodning var GM i "vår" sak som sto bak eposten
til Finland, så tenker jeg det kan tyde på at vedkommende ikke er trygg
for politiet.
Citera
2022-06-19, 19:21
  #89194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg søkte på adressen, og det kom opp en side på Yelp.com. Klikk på anmeldelser og scroll nedover. Da finner du et spørsmål om denne siden og om du vil anbefale å skrive en anbefaling. Der står det en link til bunnpris Iladalen. Tilfeldigheter?

Dette er spesielt, lovens lange bør tipses om dette.
Citera
2022-06-19, 19:44
  #89195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Har undersøkt litt rundt katiskaleaks.com. Det er samme person som har skrevet kastiskaleals.com som står bak firmanavnet Costa del Crime. Firmaets innehaver er Mik@ Petri Lilj@. På finsk Proff står han oppført med firmaadresse Poerto Banus i Spania, men firmaadresse og telefonnummer tilhører en internettkafé i Helsinki, Design Cafe, Sturenkatu 26, 00510 Helsinki.
Det merkelige er at dersom man søker på Proff.fi, på denne internettkafeen kommer også navnet til Bunnpris Iladalen opp....

Søker man på den spanske adressen, får man treff på en adresse i Marbella, Spania, som linkes tiloffshoreleaks.com, en avdeling av Panama Papers. Navnet som knyttes til denne adressen er Jonel Anteri, Global Ocear Investments LTD.

Finner ikke dette. Kan du legge ut en link (yelp) til der hvor BP iladalen kommer sammem med denne internett kaffen?
Citera
2022-06-19, 22:26
  #89196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Finner ikke dette. Kan du legge ut en link (yelp) til der hvor BP iladalen kommer sammem med denne internett kaffen?

Google Design Cafe, Sturenkatu 26, 00510 Helsinki . Da kommer det opp flere forslag. Velg Yelp.com sitt og klikk på denne. Scroll nedover til du finner et forslag om å anmelde flere. Da kommer en grønn logo med teksten bunnpris Iladalen. Eller er det bare jeg som får den opp?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback