Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-18, 14:48
  #89173
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Antingen har gärningsmannen eller en gärningsman utav gärningsmännen tvingat AEH att både ringa och skriva med mobiltelefonen eller så har det blivit använt detta som jag beskriver här nedanför.

Vanliga handskar fungerar inte för att skriva på skärmen på mobiltelefonen. Jag har provat att göra detta. Det måste vara touchhandskar som ska användas. iGlove Touch Handskar. Sommar- och vinterhandskar av hög kvalitet för pekskärm från iGlove. Kan användas för iPhone, iPod, iPad, HTC, Samsung och alla andra smartphones och flikar.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Om Stylus pekepenn for touchskjermer skriver Clas Ohlson:
"Holder telefon og nettbrett fri for fingeravtrykk."
Kanskje politiet kan finne GM hvis de finner ut om noen har kjøpt
en sånn, engangshansker og printerpapir samtidig. Men det ville
kanskje være å håpe for mye.

nu har jag testat att skriva på min smartphone med en vanlig kökshandske och det fungerade perfekt, nu är det inte en äldre iphone så om den är annorlunda vet jag inte...
Citera
2022-06-18, 16:08
  #89174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Her synes jeg du forklare svært godt hvordan TH ikke kunne ha utført et plott. Det er nok viktig å utelukke alternativer for å finne ut av hva som har skjedd, så godt jobbet til deg!

Hvis dere som er helt sikker på at TH er skyldig skulle velge en hypotese for å presse TH mest mulig slik at han ville bryte sammen og tilstå, hvilken hypotese ville dere gått for?

Har fulgt med lenge og det finnes ulike kategorier TH-skyldig hypoteser.

Kategori 1.
Det er noe feil med tidslinjen. Den mistenkelige snuppa på lønn eller de uskikkelige barna har gitt TH alibi! Telefonbevegelser med AEH's telefon og telefonen på bordet er brikker som "makuleres". (Kornblomst har forsøkt seg på en robotstøvsuger, men det var vist en spøk)

"Dedektiv" Snoken har jo også jobbet lenge og trutt med kodespråk hypotesen "TH og alle barna" som også unngår å forklare telefonbeveger og telefonen på bordet, så den er inkludert i denne kategorien.

Kategori 2.
Medhjelper teoriene. Det er faktisk noen som tror at "the Godfather" gjennom mafia-metoder har tvunget folk til å være med på å drepe AEH som var godt likt av alle. Vet ikke hvordan det er på Lørenskog, men i filmen "The Godfather" kunne Don Vito Corleone få folk drept med å "knipse i fingrene". Hvis TH var en "mafia-boss" på Lørenskog, kan selvsagt slike hypoteser være sannsynlige..

Kategori 3.
Gift-teoriene. TH puttet noe "jævelskap" i AEH slik at hun falt ned trappen og telefonen uheldigvis fløy ned og havnet på "TH''s side av bordet" rett etter at han ringte hjem. Om gift ble puttet i tannkrem, te, kaffe eller om TH hadde snoket i AEH's oppskriftsbok og "overrasket henne med "gift-snitter" den morgenen er uvisst.

Kategori 4.
Konspirasjonsteorier. I denne kategorien går det meste. TH kan til og med ha brukt "stand inn" for AEH i flere år og drepte henne på bryllupsnatten og hele Hagen-saken er "fingert" av riksadvokaten for å få bevilget penger til politiet!

Kategori 5.
TH hoppet ut vindu på Futurum-hypoteser. Det vil si hypoteser der TH "fikk alibi" (gjennom mafia-metoder) av noen på Futurum og snek seg hjem som enten Hettemannen eller kanskje "postmannen"?

-Hvilken kategori "TH skyldig"- hypoteser tror dere TH vil bite negler av og kanskje til og med bryte sammen av og tilstå hvis han ble konfrontert med dem?
-Og hvilke kategorier ville han bryte sammen av i latter, slik at de burde utelukkes?

Her glemmer du dessverre at TH også fikk Wiborg drept/kastet ut av vinduet i Danmark. Samt overtalt sin venn, hundetreneren til å fjerne AEH før han tok sitt eget liv som en tjeneste til TH.
Og ikke minst at hans gode venn, medaljesankeren fra Lillyhammer, som deler hans facinasjon for koneplageri, helt sikkert ville være med å plage livet av Lisbeth.

Men det er lov å glemme. Jeg må gå for kategori 4 her. Den virker klart mest sannsynlig.
Citera
2022-06-18, 16:36
  #89175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Clas Ohlson selger ikke bare printerpapir, de selger også engangshansker.

Ingen med vettet i behold ville vel ta på offerets telefon med bare fingre.

Sant, på ”Clark Olofsson” kan man hitta mycket användbart. De har även övervakningskameror i butikerna. I vart fall i Sverige.
Citera
2022-06-18, 18:03
  #89176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Clas Ohlson selger ikke bare printerpapir, de selger også engangshansker.

Ingen med vettet i behold ville vel ta på offerets telefon med bare fingre.
Rhingariki tenkte kanskje også at bruk av hansker på tlf ville delvis viske ut eller endre fingeravtrykk.
Citera
2022-06-18, 18:20
  #89177
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Rhingariki tenkte kanskje også at bruk av hansker på tlf ville delvis viske ut eller endre fingeravtrykk.

Forsåvidt et poeng, men man kan vel tenke seg at dersom telefonen var brukt av andre
i den hensikt å gi et falskt inntrykk av at AE var i live, ville vedkommende vært fokusert
på å ikke viske ut offerets fingeravtrykk, og tatt nødvendige grep deretter.

Jeg ser for meg at man i et slikt tilfelle kan ha anvendt latekshansker og en touchpenn.
Er kanskje en viss mulighet for at AE selv benyttet en slik, en revmatisk eldre slektning
av meg har f.eks. vansker med å betjene touchskjermer med fingrene.

Når det er sagt så vet vi uansett ikke hva politiet har av fysiske avtrykk på AEs telefon
og iPad, men jeg regner med de har saumfart begge disse så godt det lar seg gjøre.
Citera
2022-06-18, 18:38
  #89178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du har kanskje fått med deg at den "finske Golf" kom på banen etter at politiet
hadde avslørt OHGs falske id i denne saken. Og at "han" brukte wifi'en til et bygg som
ligger i gangavstand til politihuset på Grønland.

Just sayin'.

Etter politiet hadde avdekt,
men før offentligheten visste..

Hva er det du vil fram til at wifien lå i gangavstand fra politihuset?
Citera
2022-06-18, 19:01
  #89179
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Etter politiet hadde avdekt,
men før offentligheten visste..

Hva er det du vil fram til at wifien lå i gangavstand fra politihuset?

Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå hvor jeg vil hen.
Politiet avslørte bruk av OHG sin id, og på bakgrunn av dette pågrep de
ham på vei hjem fra Finland. De har helt åpenbart vært i kontakt med
finsk politi. Jeg vet ikke nok om Katiska-sakene til å si noe sikkert, men
man skal ikke se bort fra at norsk politi tidlig i etterforskningen har fått
opplysninger om kjente finske kriminelle, og kanskje også hva slags
saker det finske politiet hadde gående. Da er det ikke så vanskelig å
forestille seg at norsk politi har forsøkt å bruke OHG sin id i en uc-operasjon
mot de involverte i Katiska-saken. Muligens for å gå OHG etter i kortene.
Han ble jo overvåket av norsk politi. Ergo mener jeg at det ikke er usannsynlig
at det var politiet selv som sendte epost til Finland, og at de benyttet
wi-fi'en til Stockfleth i den forbindelse. Comprende?
Citera
2022-06-18, 20:50
  #89180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå hvor jeg vil hen.
Politiet avslørte bruk av OHG sin id, og på bakgrunn av dette pågrep de
ham på vei hjem fra Finland. De har helt åpenbart vært i kontakt med
finsk politi. Jeg vet ikke nok om Katiska-sakene til å si noe sikkert, men
man skal ikke se bort fra at norsk politi tidlig i etterforskningen har fått
opplysninger om kjente finske kriminelle, og kanskje også hva slags
saker det finske politiet hadde gående. Da er det ikke så vanskelig å
forestille seg at norsk politi har forsøkt å bruke OHG sin id i en uc-operasjon
mot de involverte i Katiska-saken. Muligens for å gå OHG etter i kortene.
Han ble jo overvåket av norsk politi. Ergo mener jeg at det ikke er usannsynlig
at det var politiet selv som sendte epost til Finland, og at de benyttet
wi-fi'en til Stockfleth i den forbindelse. Comprende?

Jo, men dette er jo bare en konspirasjonsteori, en tenkt mulighet. Det er ingen hold i din tanke, annet en at dette "kan" være mulig. Hva som i virkeligheten skjedde kan jo like gjerne være noe helt annet.

Du skriver mye lurt, men selv diktet var litt for rask på avtrekkeren her inne da du ikke trodde på at OHG virkelig var nevnt i den Finske dommen.
Citera
2022-06-18, 20:52
  #89181
Medlem
https://www.lovo.ai/enterprisecustomvoice
Denne nettsiden, tror den er koreansk, lover å lage en voicebot med stemmen og personligheten til hvem du måtte ønske.

Eneste de trenger er at personen leverer en 15 minutter lydprøve fra at man leser et manuskript.

Finnes sikkert mange leverandører, med voiceboter av ulik kvalitet.

Teknologien finnes. AEH sine anrop kan være voicebot. Noen har nevnt at smsene hun skrev denne morgenen ikke hadde emojis heller, noe hun visstnok brukte vanligvis.
Citera
2022-06-19, 03:07
  #89182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du skrev: "Dessuten ville de uansett ikke kunne bekreftet THs ankomst med sikkerhet.".
Jeg er uenig. To eventuelle vakter i nærheten av Futurum kunne ha holdt oppsikt både ved den gangveien og den bilveien som TH brukte da han gikk og da han kjørte til Futurum.

Du skrev: "Problemet med Futurum-mennene er at de var der før TH normalt kom på jobb"
Du kan kanskje fortelle oss når du mener at TH normalt kom på jobb, ettersom du hevder at Futurummennene var der før TH normalt kom på jobb?

Hvorfor akkurat to til og ikke hundre?
Citera
2022-06-19, 04:37
  #89183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Kunne vært interessant å vite når kameraene på futurum-bygget kom opp, vil gi innsikt i oppførselen til futurum-mennene om de visste at det beste man får kjøpt for penger av kameraer var montert på veggen eller ikke, og om de visste at bygget er et av de mest sensitive i Norge. Trolig visste de ikke dette.

Man kan også tenke seg at utviklingen i AI-teknologi vil kunne løse saken innen noen måneder ved å få identifisert disse øesteuropeerne med Prüm II (som forhåpentyligvis ikke innføres.)

de visste nok det, hvis ikke hadde de ikke brukt maske. Det er 3 maskemenn ute og går denne dagen og politiet mener den ene som de har funnet ut hvem er, er uskyldig. Det er ganske rart. De har ikke funnet ut hvem de andre 2 er etter hva jeg vet.
Citera
2022-06-19, 08:58
  #89184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
de visste nok det, hvis ikke hadde de ikke brukt maske. Det er 3 maskemenn ute og går denne dagen og politiet mener den ene som de har funnet ut hvem er, er uskyldig. Det er ganske rart. De har ikke funnet ut hvem de andre 2 er etter hva jeg vet.
Også tildekket ansikt på sjåføren i BMW i Ås:
"sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen." (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Om Lue- og telefonmannen:
"(4.06.2019) Til VG sier Brøske at de nå mener det er riktig å legge bort jakten på de to mennene. Samtidig er de fortsatt interessert i å komme i kontakt med dem:
– Hvor trygge er dere på denne avgjørelsen?
– Man kan aldri være 100 prosent trygg på det, men per nå mener politiet det er riktig å legge bort dette prosjektet, svarer Brøske til VG.
https://www.hadeland.no/anne-elisabe.../s/5-21-591704 "
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Se også dette for mer detaljer om lue- og telefonmannen:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Ble lue- og telefonmannen etterlyst i mange utenlandske aviser? I hvilke land eventuelt?
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-06-19 kl. 09:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback