Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-06-02, 18:44
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det är ganska många välrenommerade jurister som redan kommit ut om detta och för mig är det helt irrelevant om du förstår det eller inte.
Det är bara du som lider av dina brister.
Therese Juel, Sargon De Basso och Björn Hurtig är bara några av visselblåsarna, men eftersom gammelmedia är så korrupt och infiltrerat av feminismen så kommer det ta flera år och flera hundra oskyldigt dömda till, innan ändring kan ske. Hade den ryggradslöse uslingen Lambertz skött sitt jobb, hade vi aldrig behövt se detta. Själv hade han tur som en tokig, när han höll på att falla själv.

Det du borde ha reagerat på REDAN, var att självaste lagrådet sa NEJ till förslaget att införa lagen från första början och nu SER vi resultatet.

Vi är inte längre ett rättssamhälle utan en bananrepublik, med godtycklig lagstiftning som övergett rättsprinciper som är tusentals år gamla och är en av hörnstenarna i en demokrati.

Både oskuldsprepositionen och uppsåt är medvetet saboterat.
Nu kanske du inte ska dra så stora växlar på att försvarsadvokater hävdar att alldeles för många av deras klienter döms. Försvarsadvokaterna tenderar att klaga om klienterna åker i finkan medan målsägandebiträdena tycker att det är fel om de åtalade frias.

Det ligger i sakens natur att man inte vill företrädas av ett målsägandebiträde som tycker att det är alldeles för många som fälls eller en försvarsadvokat som tycker att alldeles för få åker i finkan.
Citera
2022-06-02, 18:54
Citat:
Ge mig tre namn.
Vi HAR samtyckeslagen för att politiker bestämmer sånt, trots LAGRÅDETS avrådan.

Att det finns horder av karriärjurister som ser lågt hängande frukt, precis som Massi Fritz såg lågt hängande frukt när målsägandebiträden infördes (på vår bekostnad), och där hon ändå förlorar det mesta och saltar sina fakturor kopiöst, enligt avslöjanden, förvånar mig inte.
Domstolsverket, åklagarmyndigheten, Brottsförebyggande rådet och juridiska fakulteteten vid Stockholms universitet var tydligen några remissinstanser som tillstyrkte. Men de kanske inte räknas som jurister i din värld?
Citera
2022-06-02, 19:57
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
vad är dt som är så "äckligt" med att konstatera att väldigt mycket av kritiken mot samtyckeslagen kommer från en önskan om att få gå fri från brott?
Det där är bara en medveten vridning av det hela från din sida. Men jag kan omformulera mig. Tror du att att männens rädsla för att bli oskyldigt dömda för våldtäkt handlar om att få ha sex med en tjej mot hennes vilja och komma undan med det?

Citat:
det du var med om kallas "social skambeläggning" och det är något som ständigt förekommit men som i våra dagar kan bli rejält förödande för individer eftersom vi har tillgång till en närmast global spridning via internet.

Ovan är inte feminismens fel, eller samtyckeslagen, eller rättsväsendet m.m. utan baksidan med sociala medier.
Jaha? Jag har inte uttalat mig om vems fel det är eller något liknande. Jag bara påpekade att konsekvensen av att bli oskyldigt dömd för våldtäkt är fruktansvärda. Du får det att låta som att det är något man kan rycka lite på axlarna åt.
Citera
2022-06-03, 08:52
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Domstolsverket, åklagarmyndigheten, Brottsförebyggande rådet och juridiska fakulteteten vid Stockholms universitet var tydligen några remissinstanser som tillstyrkte. Men de kanske inte räknas som jurister i din värld?
Det är helt riktigt.
Ingen av dem är jurister utan feministiskt infiltrerade och numera aktiva verktyg i deras "kamp" mot patriarkatet.
Verk och myndigheter är statens förlängda arm och de tar sina instruktioner direkt från den feministiska regering som beställt plankan de ska skicka ut män på, i stället för att bedömas lika inför lagen.
Citera
2022-06-03, 08:53
Citat:
Det är helt riktigt.
Ingen av dem är jurister utan feministiskt infiltrerade och numera aktiva verktyg i deras "kamp" mot patriarkatet.
Verk och myndigheter är statens förlängda arm och de tar sina instruktioner direkt från den feministiska regering som beställt plankan de ska skicka ut män på, i stället för att bedömas lika inför lagen.
Eh, jo de är jurister. Men du kanske tror att bara advokater är jurister?
Citera
2022-06-03, 09:04
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Cosby är väl ett utmärkt exempel i så fall på att det är fullt tillåtet att ha sex med kvinnor och bli friad även om tio kvinnor anklagar en för våldtäkt.

Fat nu tror jag i o f s han släpptes p g a en teknikalitet att brottet som domstolen kom fram till att han begått i själva verket var preskriberat.
Cosby är ett utmärkt exempel på att anmälan och skuld är två olika saker.
Inte ens tio anmälningar är samma som skuld.

Det kommer tjäna er väl att känna till skillnaden och erkänna den.
Den skiljer nämligen en bananrepublik från ett rättssamhälle.

I diktaturer är det den första regeln som åker ut.
Att synen finns i Sverige ger oss konsekvensen att män inte förtjänar samma rättsskydd under lagen.
Citera
2022-06-03, 09:08
Citat:
Cosby är ett utmärkt exempel på att anmälan och skuld är två olika saker.
Inte ens tio anmälningar är samma som skuld.

Det kommer tjäna er väl att känna till skillnaden och erkänna den.
Den skiljer nämligen en bananrepublik från ett rättssamhälle.

I diktaturer är det den första regeln som åker ut.
Att synen finns i Sverige ger oss konsekvensen att män inte förtjänar samma rättsskydd under lagen.
Tänk att det går att bli friad trots tio anmälningar då. Det går även i Sverige, minst 90% av alla anmälningar leder inte till någon fällande dom.
Citera
2022-06-03, 09:10
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Eh, jo de är jurister. Men du kanske tror att bara advokater är jurister?
Nej.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jurist

Kolla första meningen.
Ingen påstår att dessa myndigheter inte också skulle kunna ha några jurister, men en myndighet har inte avlagt examen och ett verk är inte en juridisk person.
Citera
2022-06-03, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det där är bara en medveten vridning av det hela från din sida. Men jag kan omformulera mig. Tror du att att männens rädsla för att bli oskyldigt dömda för våldtäkt handlar om att få ha sex med en tjej mot hennes vilja och komma undan med det?

Jaha? Jag har inte uttalat mig om vems fel det är eller något liknande. Jag bara påpekade att konsekvensen av att bli oskyldigt dömd för våldtäkt är fruktansvärda. Du får det att låta som att det är något man kan rycka lite på axlarna åt.

Jag tror väldigt många män är fullt medvetna om att de ibland går över kvinnors gränser....då det kommer till sex.
Och att då en samtyckeslag känns jävligt läskigt.
De är alltså rädda för att bli påkomna.
Sen har du garanterat även en klick män, som tycker att deras manipulerande, tvång, knulla-utan-att fråga...dra-över någon, dominera, utnyttja "lägen" etc etc etc är samtyckande sex....liksom så långt deras förmåga känna med andras sexualitet sträcker sig...

Att bli oskyldigt dömd för brott är fruktansvärt i alla fall av brott.
Men de tär alltså något som vi alla har accepterat eftersom det är en biverkning av att ha ett rättsväsende.
Citera
2022-06-03, 09:20
Citat:
Nej.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jurist

Kolla första meningen.
Ingen påstår att dessa myndigheter inte också skulle kunna ha några jurister, men en myndighet har inte avlagt examen och ett verk är inte en juridisk person.
Tack, jag behöver inte Wikipedia för att ta reda på vad en jurist är.

På juridiska instanser arbetar jurister. Men du tror kanske att det är telefonisterna som har tillstyrkt förslaget.
Citera
2022-06-03, 09:23
Medlem
Tror inte svenskarna vet vilken bevisföring som krävs för att dömas till våldtäkt.

Sanningen är att inga tekniska bevis behövs.

Till skillnad mot en misshandel där det krävs bevisning är våldtäkt ett av de värsta brotten man kan bli dömd för och det samtidigt inte finns krav på teknisk bevisning. Helt sjukt.
Citera
2022-06-03, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Tror inte svenskarna vet vilken bevisföring som krävs för att dömas till våldtäkt.

Sanningen är att inga tekniska bevis behövs.

Till skillnad mot en misshandel där det krävs bevisning är våldtäkt ett av de värsta brotten man kan bli dömd för och det samtidigt inte finns krav på teknisk bevisning. Helt sjukt.

Vilken teknisk bevisföring menar du ska finnas i ett våldtäktsfall där GM säger att det var frivilligt sex och BO säger att det var en våldtäkt?

Fingeravtryck?
DNA?
Spermaspår?

Du kan få teknisk bevisning i from av dokumentation av skador efter våld ex.
Men! våldtäkt är nu något som kan begås helt utan våld.
Senast redigerad av Merapi 2022-06-03 kl. 09:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in