Citat:
Ursprungligen postat av
Vaskamansaga
Jag är så paranoid att jag inte tror det spelar så stor roll om man har krypterad mail som Tutanota eller Protonmail.
Det är ju ett första steg i alla fall. Det finns inga enskilda lösningar på säkerhetsproblemen, utan du måste se det som många delar som måste stärkas tillsammans för att göra en stor skillnad. Och email är ju osäkert skit i allmänhet, men Tutanota, Protonmail och Telios gör det bästa av situationen.
Citat:
Sålänge jag använder en dator med Windows på eller Chrome som webbläsare så ser jättarna exakt vad jag gör ändå. Allt jag skriver, alla sidor jag är inne på etc. Är det inte så? Det är klart att det är så va.
Så byt till något annat? Använd Linux och kör Firefox eller Brave som webbläsare. Kör dual boot så kan du surfa och göra allt privat på Linux, förslagsvis Fedora Silverblue eller Qubes OS, medan du kan ha Windows för spel eller vad du nu använder det till.
Citat:
Alla krypteringar som finns är väl knäckta redan med någon underjordisk super NASAdator.
NSA har själva uppgett att valfri krypteringstjänst + Tor ger dem enorm huvudvärk. Session till exempel är ett helvete att spåra och knäcka.