2022-04-04, 13:43
Medlem
smurf.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaskamansaga
Okej, vi får se vad som händer. Inte fått något svar än från Microsoft.
Testa ringa dem.
Citera
2022-04-04, 16:53
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Outlook / Hotmail är på väg bort. Vägen dit är stenlagd.

Var har du läst detta?
Citera
2022-04-04, 17:19
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurf.konto
Testa ringa dem.

Det har jag testat! Deras automatsvar hänvisar en till en länk som ej finns.
Citera
2022-04-04, 19:19
Medlem
Vaskamansagas avatar
Alltså jag orkar inte lägga ner mer tid på detta Satans påhitt som Microsoft / Outlook / Hotmail / HELA JÄVLA INTERNET HAR BLIVIT.

Vad för mail ska jag nu använda? Tänker skita i att använda Outlook nu, helt jävla värdelöst är det. Spam så in i helvete har jag på alla mailadresser där också.

Gmail är ju lika vidrigt som Microsoft, Facebook och alla stora äckliga jättar.

Ska man göra det enkelt för sig och bara köra på det som suger liiite mindre än Outlook vilket antagligen är Gmail. Men det är hemskt ändå.

Jag kommer åt mailen via Windows mail på gamla datorn, en JÄVLA tur är det. Jag kan läsa inkomna emails, så dags att byta email på alla jävla hemsidor då. Kul.

Internet har blivit så smutsigt och pissigt senaste decenniumen. UUUUUUUUUUUUUUUSCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2022-04-05, 13:31
Medlem
smurf.kontos avatar
Citat:
Alltså jag orkar inte lägga ner mer tid på detta Satans påhitt som Microsoft / Outlook / Hotmail / HELA JÄVLA INTERNET HAR BLIVIT.

Vad för mail ska jag nu använda? Tänker skita i att använda Outlook nu, helt jävla värdelöst är det. Spam så in i helvete har jag på alla mailadresser där också.
Jag kör Tutanota. Krypterad tysk mejl. Nackdelen är att namnet är fult. Finns ett gäng namn att välja på dock. Tycker inte mejl@tuta.io är jättefult, t.ex.

Annars finns det Protonmail. Schweizisk krypterad mejl. Finns @pm.com som alias för alla konton vilket är rätt snyggt.

Annars finns Telios där dina mejl bara sparas på din egna dator
Citera
2022-04-05, 21:26
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Jag kör Tutanota. Krypterad tysk mejl. Nackdelen är att namnet är fult. Finns ett gäng namn att välja på dock. Tycker inte mejl@tuta.io är jättefult, t.ex.

Annars finns det Protonmail. Schweizisk krypterad mejl. Finns @pm.com som alias för alla konton vilket är rätt snyggt.

Annars finns Telios där dina mejl bara sparas på din egna dator

Jag är så paranoid att jag inte tror det spelar så stor roll om man har krypterad mail som Tutanota eller Protonmail. Sålänge jag använder en dator med Windows på eller Chrome som webbläsare så ser jättarna exakt vad jag gör ändå. Allt jag skriver, alla sidor jag är inne på etc. Är det inte så? Det är klart att det är så va. Vi använder deras tjänster så självklart har de koll på allt man gör. Inget de tar till rätten och fäller en för, för då skulle det ju komma ut. Men ett sätt att övervaka oss på för att alltid vara steget före. Allt som är uppkopplat till internet är väl övervakat. Alla krypteringar som finns är väl knäckta redan med någon underjordisk super NASAdator.

Äsch jag vet ingenting. Får väl köra på det som är enklast bara, som alla andra får. Gmail here i come haha. Kanske.
Citera
2022-04-05, 21:57
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Protonmail och Yahoo är väldigt enkla att använda. Då kan du strunta både i Google's och Microsoft's alternativ.

Du skulle även kunna börja med Linux. Bygg en bruksdator som du formaterar med Linux. Är du van vid Windows sen tidigare, är Linux Mint enkelt att börja med.
Citera
2022-04-12, 14:01
Medlem
smurf.kontos avatar
Citat:
Jag är så paranoid att jag inte tror det spelar så stor roll om man har krypterad mail som Tutanota eller Protonmail.
Det är ju ett första steg i alla fall. Det finns inga enskilda lösningar på säkerhetsproblemen, utan du måste se det som många delar som måste stärkas tillsammans för att göra en stor skillnad. Och email är ju osäkert skit i allmänhet, men Tutanota, Protonmail och Telios gör det bästa av situationen.

Citat:
Sålänge jag använder en dator med Windows på eller Chrome som webbläsare så ser jättarna exakt vad jag gör ändå. Allt jag skriver, alla sidor jag är inne på etc. Är det inte så? Det är klart att det är så va.
Så byt till något annat? Använd Linux och kör Firefox eller Brave som webbläsare. Kör dual boot så kan du surfa och göra allt privat på Linux, förslagsvis Fedora Silverblue eller Qubes OS, medan du kan ha Windows för spel eller vad du nu använder det till.

Citat:
Alla krypteringar som finns är väl knäckta redan med någon underjordisk super NASAdator.
NSA har själva uppgett att valfri krypteringstjänst + Tor ger dem enorm huvudvärk. Session till exempel är ett helvete att spåra och knäcka.
Citera
2022-04-12, 14:09
Medlem
Running_mans avatar
Såhär är det tyvärr på många stora Amerikanska bolag nuförtiden. Dom tar gärna emot dina pengar, du får använda deras tjänst... tills du får problem. Då är dom plötsligt skitsvåra/omöjliga att få tag på.

Microsoft Outlook, Ebay, Instagram...
Citera
2022-04-12, 19:53
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Protonmail och Yahoo är väldigt enkla att använda. Då kan du strunta både i Google's och Microsoft's alternativ.

Du skulle även kunna börja med Linux. Bygg en bruksdator som du formaterar med Linux. Är du van vid Windows sen tidigare, är Linux Mint enkelt att börja med.

Jag har kört Linux förut och det gör jag aldrig mer. Säkrare än Windows är det säkert men det är så mycket problem och beykmmer och inkompabilitet med Linux. Windows funkar i alla fall bra till vardags. Man får väl leva ett rättfärdigt liv och sluta oroa sig över att vara övervakad.

Citat:
Det är ju ett första steg i alla fall. Det finns inga enskilda lösningar på säkerhetsproblemen, utan du måste se det som många delar som måste stärkas tillsammans för att göra en stor skillnad. Och email är ju osäkert skit i allmänhet, men Tutanota, Protonmail och Telios gör det bästa av situationen.

Så byt till något annat? Använd Linux och kör Firefox eller Brave som webbläsare. Kör dual boot så kan du surfa och göra allt privat på Linux, förslagsvis Fedora Silverblue eller Qubes OS, medan du kan ha Windows för spel eller vad du nu använder det till.

NSA har själva uppgett att valfri krypteringstjänst + Tor ger dem enorm huvudvärk. Session till exempel är ett helvete att spåra och knäcka.

Ja det är för mycket att tänka på...

Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Såhär är det tyvärr på många stora Amerikanska bolag nuförtiden. Dom tar gärna emot dina pengar, du får använda deras tjänst... tills du får problem. Då är dom plötsligt skitsvåra/omöjliga att få tag på.

Microsoft Outlook, Ebay, Instagram...

Ja de stora bolagen är rövskitsrännbajs.
Citera
2022-06-02, 22:33
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Var har du läst detta?

Om du med frågan avser, finns det en officiell källa från Mirosoft eller någon av deras filialer, som ordagrant uppger att vägen mot Hotmails undergång är stenlagd, så är svaret nej.

Jag baserar mitt påstående på mina och andras erfarenheter, av hur tjänsten gått ner sig och att allt fler väljer alternativ, som fungerar mycket bättre.
Citera
2022-06-02, 22:39
Medlem
Citat:
Om du med frågan avser, finns det en officiell källa från Mirosoft eller någon av deras filialer, som ordagrant uppger att vägen mot Hotmails undergång är stenlagd, så är svaret nej.

Jag baserar mitt påstående på mina och andras erfarenheter, av hur tjänsten gått ner sig och att allt fler väljer alternativ, som fungerar mycket bättre.
Jag tror inte Outlook kommer läggas ner. Det ägs av Microsoft, ett företag som på gott och ont nästan aldrig lägger ner någonting någosnin.

Dock är den ju på life support på många sätt. Kanske är annorlunda för företagskunder iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in