2022-06-02, 21:18
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Söker en låt eller kanske en sketch. Kommer endast ihåg fragment av texten men det var på småländska och har för mig att en småländsk stad/by nämns. Handlar om en äldre herre som åker med färdtjänst till centrum för att inhandla Lunedon. Senare kommer hemtjänsten och då tog han henne på hönan och då horjade hon som satan. Det är det enda jag kommer ihåg. Har sökt på eddiewiki och youtube utan att hitta något.

Är det denna du tänker på?

https://youtu.be/cZeKJpyWXIg
Citera
2022-06-02, 21:27
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords

Loffarkuk har jag faktiskt aldrig hört måste jag säga.
jag hade blivit överlycklig om jag fick veta historien bakom denna låt.
Citera
2022-06-02, 21:43
Medlem
Citat:

Bugar och bockar och tänker inte jaga dig som den skåning jag är. Lysande! Tackar så mycket!
Citera
2022-06-02, 21:48
Medlem
Citat:
Bugar och bockar och tänker inte jaga dig som den skåning jag är. Lysande! Tackar så mycket!

För all del, fast vem jagar vem ? Jag själv råkar också vara en skåning!
Citera
2022-06-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Loffarkuk har jag faktiskt aldrig hört måste jag säga.
jag hade blivit överlycklig om jag fick veta historien bakom denna låt.

Samma här, någonstans måste det bygga på en verklig individ, kanske någon Errol på något sätt var bekant med då den utspelar sig runt hans hemtrakter?
Citera
2022-06-02, 22:20
Medlem
Citat:
Äsch, när man skulle göra en referens till en eminent låt faller det platt ;-). Nåväl, Loffarkuk lyssnade vi på (bland mååånga andra låtar med EM på vår utbildning). När man möttes i korridoren sa man loffaloffa eller javisst (ge mig rövhål). När jag senare var tvungen att pendla mellan Falköping och Jönköping fanns det en skylt med "Loffaroten", det fick mig alltid att skratta. Loffa loffa...
Citera
2022-06-02, 23:50
Medlem
Rebali179s avatar
Tänkte på en sak men det är väl ett litet tryckfel
På Kassetten Börje Lunds Kräftkalas så finns låten av Manfred Willes
Stora Djupa Fittor https://youtu.be/K9kJ2SbnIic

Men på kassettomslaget så står det Stora Svarta Fittor

För övrigt så hoppas man att det kommer fram lite mera låtar av gruppen Mannfred Willes.Mannfred Willes skall komma med en egen kassett. En sådan kassett har tyvärr aldrig getts ut, men kanske finns i gömmorna någonstans.

Även om han verkligen vill antingen ha sin egen mamma som Runkmotiv eller knulla med
Senast redigerad av Rebali179 2022-06-02 kl. 23:55.
Citera
2022-06-03, 00:09
Medlem
Citat:
Äsch, när man skulle göra en referens till en eminent låt faller det platt ;-). Nåväl, Loffarkuk lyssnade vi på (bland mååånga andra låtar med EM på vår utbildning). När man möttes i korridoren sa man loffaloffa eller javisst (ge mig rövhål). När jag senare var tvungen att pendla mellan Falköping och Jönköping fanns det en skylt med "Loffaroten", det fick mig alltid att skratta. Loffa loffa...

Kom Hit Ska Du Få!
Ja loffare, ett mera småländskt ord har jag svårt att tänka mig att det finns.
Citera
2022-06-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tänkte på en sak men det är väl ett litet tryckfel
På Kassetten Börje Lunds Kräftkalas så finns låten av Manfred Willes
Stora Djupa Fittor https://youtu.be/K9kJ2SbnIic

Men på kassettomslaget så står det Stora Svarta Fittor

För övrigt så hoppas man att det kommer fram lite mera låtar av gruppen Mannfred Willes.Mannfred Willes skall komma med en egen kassett. En sådan kassett har tyvärr aldrig getts ut, men kanske finns i gömmorna någonstans.

Även om han verkligen vill antingen ha sin egen mamma som Runkmotiv eller knulla med

Det är Paltens omslag, på originalomslaget (jo faktiskt, ett sådant finns, även om den ej tyvärr hann tryckas) så står det Stora Djupa Fittor.

Ja Mannfred Willes är inte dåliga, det är de inte, en grupp som består av ett gäng idel unga killar med små kukar och lite kukhår på kukarna, mer med dem vore skoj, jag får försöka trycka och nypa på skivbolagen igen.
Citera
2022-06-03, 00:34
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Det är Paltens omslag, på originalomslaget (jo faktiskt, ett sådant finns, även om den ej tyvärr hann tryckas) så står det Stora Djupa Fittor.

Ja Mannfred Willes är inte dåliga, det är de inte, en grupp som består av ett gäng idel unga killar med små kukar och lite kukhår på kukarna, mer med dem vore skoj, jag får försöka trycka och nypa på skivbolagen igen.

Vem är den där Palten egentligen å finns hans teckningar kvar?

Vi får hoppas att det kommer material med Mannfred Willes & även en Blues skiva med Eddie Meduza som sagt.
Citera
2022-06-03, 03:07
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Kom hit ska' du få'
Citera
2022-06-03, 12:39
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Även den andra versionen finns på youtube. Försökte länka till den,men det fungerade inte. Bör inte vara allt för svårt att hitta den.

Citat:
https://youtu.be/SoKfoe53tKU
Du tänker på denna?

Ja, men nu tänker jag efter så har jag ju faktiskt hört den förr. Den här version är bättre än den på Raggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in