2021-10-03, 14:19
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Onekligen, intressant att du nämner det med de bästa snusklåtarna då jag försöker klura ut vilken som är Errols bästa låt rent objektiv.
Bland de snuskiga grubblar jag på Septemberrunk eller Runke Min Ball (även om vi såklart kan diskutera om de verkligen är snusklåtar), fast ja, Errols bästa låt rent objektivt, den får vi försöka ta reda på om vi kan komma fram till vilken det är.

De låtarna kan ju räknas som snusklåtar, men jag tycker ändå inte riktigt det. För de berör ett mer seriöst ämne. Som Septemberrunk den handlar om separationer och dess tråkigheter. Och Runke Min Ball som är kritisk låt till journalister och media för att hela tiden missförstå och att de ständigt gav kritik till Errols låtar.

För min del så anser jag snusklåtarna som de som endast avhandlar snusk som runk, knull, fittslickningar och kuksug eller bögerier. Men det här är min syn på det hela, säger inte att det är rätt eller fel.
Citera
2021-10-03, 14:22
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Mest på lokala radiostationer, på SR (Sveriges Radio nu, inte Studio Ronka) var det i och för sig en gång på Ring Så Spelar Vi där någon hade önskat EPA-Traktorn och resten tror jag att du kan räkna ut själv angående vad man ansåg om det.
Ja, sedan spelade de den låten med musikvideo i Go' kväll på SVT. Men tiderna förändras som vi alla vet.

Citat:
Jag sjunger med på den.
Visst den låg på Svensktoppen när Matz-Ztefanz med Lailaz spelade den, fast originalet av Errol är vida överlägsen.

Det mins jag, jag tyckte låten var jättebra och jag kände inte ens till Errol på tiden.
Citera
2021-10-03, 19:46
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
De låtarna kan ju räknas som snusklåtar, men jag tycker ändå inte riktigt det. För de berör ett mer seriöst ämne. Som Septemberrunk den handlar om separationer och dess tråkigheter. Och Runke Min Ball som är kritisk låt till journalister och media för att hela tiden missförstå och att de ständigt gav kritik till Errols låtar.

För min del så anser jag snusklåtarna som de som endast avhandlar snusk som runk, knull, fittslickningar och kuksug eller bögerier. Men det här är min syn på det hela, säger inte att det är rätt eller fel. :)

Håller med dig på den punkten ang snusklåtarna.
Dock måste väl slamkryparna Min Ledsna Kuk & Smegma På Mitt Ollon, vara en liten glimt till
dansband tappningen även om de inte är så snuskiga på det sättet.
Dock är låten Fula Ord en riktig härlig låt.

Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vilka är dina favoriter?
Första låten jag hörde är Punkdjävlar den gamla versionen som finns på hans skiva
Eddie Meduza & The Roarin' Cadillacs.

Men annars så föll jag direkt för Ingen Plockar En Maskros som kom på Dragspelsrock skivan
& när jag lyssnade på skivan Scoop så bara WOW.
Senast redigerad av Rebali179 2021-10-03 kl. 19:49.
Citera
2021-10-03, 20:57
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Hakan och Herr Karlsson är ett svin är goa att lyssna på i bilen.

De är också helt klart nämnvärda.
Citera
2021-10-03, 21:00
Medlem
Citat:

För min del så anser jag snusklåtarna som de som endast avhandlar snusk som runk, knull, fittslickningar och kuksug eller bögerier. Men det här är min syn på det hela, säger inte att det är rätt eller fel.

Jag vill ändå argumentera för att du har rätt.

Jag hade en gång en diskussion med en som ville räkna Fåntratt Shuffle som en snusklåt för att han sjunger "...Nu så sparkar jag alla män på taskarna...", fast lyssnar man på texten i sin helhet så är det ju uppenbarligen ingen snusklåt.
Citera
2021-10-03, 23:49
Medlem
Rebali179s avatar
Sverige https://youtu.be/0KF6QuvTdDk

av Eddie är väl nästan en ny Nationalsång alla kategorier.
Fattar inte hur han gör alla roliga röster
Citera
2021-10-04, 00:07
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Håller med dig på den punkten ang snusklåtarna.
Dock måste väl slamkryparna Min Ledsna Kuk & Smegma På Mitt Ollon, vara en liten glimt till
dansband tappningen även om de inte är så snuskiga på det sättet.
Dock är låten Fula Ord en riktig härlig låt.

Ja, både Fula Ord och originalversionen av Jag Blir Aldrig Riktigt Vuxen, Jag är riktiga klassiker med Errol när det gäller att sjunga om könsord m.m.

Min Ledsna Kuk & Smegma På Mitt Ollon och Smegma På Mitt Ollon är mina favoriter av de snuska låtarna, dels så är det rätt underfundig text och musiken är riktigt bra och passande till en slags dansbandslåt. Och sedan säger Errol kom igen Ingmar när han blåser i saxen på Smegma På Mitt Ollon och då menar han antagligen Ingmar Nordström, vilket gör det hela ännu roligare.
Citera
2021-10-04, 00:12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Sverige https://youtu.be/0KF6QuvTdDk

av Eddie är väl nästan en ny Nationalsång alla kategorier.
Fattar inte hur han gör alla roliga röster

Riktigt kul, och inte särskilt PK speciellt med tanke på att en invandrare får stryk i slutet av låten.
Sedan lustigt att han "hyllar" alla negativa saker som finns med Sverige.

Men inte så svårt för Errol att få till alla rösterna, hade hade ju bott på så många ställen och lärt sig alla möjliga dialekter.

Foresten här är originalet med Freestyle William

https://www.youtube.com/watch?v=8o-5_J6yXNw
Citera
2021-10-04, 00:16
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jag vill ändå argumentera för att du har rätt.

Jag hade en gång en diskussion med en som ville räkna Fåntratt Shuffle som en snusklåt för att han sjunger "...Nu så sparkar jag alla män på taskarna...", fast lyssnar man på texten i sin helhet så är det ju uppenbarligen ingen snusklåt.

Precis, den skulle inte heller kunna klassas som en snusklåt, även fast en del runda ord används. Det krävs lite mer än så tycker jag.
Citera
2021-10-04, 01:04
Medlem
Rebali179s avatar
Stämmer det att han spelade in en version av Mutta Spricka Polka (Neger Joe)
har för mig att den finns listad i Johnny Bode biografin.

Dock har jag aldrig hört den låten eller att den finns.
Eller så finns den i något arkiv.
Får väl hoppas att den kommer fram med tiden
Citera
2021-10-04, 01:06
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Riktigt kul, och inte särskilt PK speciellt med tanke på att en invandrare får stryk i slutet av låten. Sedan lustigt att han "hyllar" alla negativa saker som finns med Sverige.

Men inte så svårt för Errol att få till alla rösterna, hade hade ju bott på så många ställen och lärt sig alla möjliga dialekter.

Det är en klassiker som jag konstigt nog inte kan sluta lyssna på
Det var för Jevla Bra

Sverige, där björkarna slutat susa , Och älvarna upphört att brusa
Där vi går genom kraftverksberg och atomavstängda dalar nerhuggen granskog och tomma stora salar Du gamla du fria, man kan inte vara bra längre
Citera
2021-10-04, 07:54
Medlem
Citat:
Stämmer det att han spelade in en version av Mutta Spricka Polka (Neger Joe)
har för mig att den finns listad i Johnny Bode biografin.

Dock har jag aldrig hört den låten eller att den finns.
Eller så finns den i något arkiv.
Får väl hoppas att den kommer fram med tiden

Den existerar inte, hela den myten har uppstått genom att någon på Youtube ville få visningar och la upp låten med Bode, men påstod att det var med Errol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in