Citat:
Ursprungligen postat av
Tingstade
Fel
Det var ju lokalreporter på tidningen Gotlands Allehanda som ville göra reportage om den JO-anmälan "anmälaren" hade gjort och han ställde följande fyra frågor:
"Hej!
Skickar några frågor och hoppas på svar.
Varför har du anmält regionens politiker och tjänstemän till JO?
Varför är du intresserad av de här ärendena?
Hur mycket tid har du lagt ned på att sätta dig i ärendena och på din anmälan?
Vad sticker ut i dessa bygglovsärenden?
Vad hoppas du att anmälan ska leda till?
Vänliga hälsningar"
Dessa frågor besvarades inte av "anmälaren" med följande motivering:
"En lokaltidnings uppgift är bland annat att kritiskt granska kommunens/regionens förehavanden. Av reporterns frågor framgår dock, att man inte är det minsta intresserad av själva sakfrågan (svartbyggena, myndighetsfelen och korruptionen),
utan bara ställer rent personliga frågor. Men man följer tydligen trots allt fortfarande allt som skrivs i den här tråden och man har uppenbart gjort sig besväret att kontakta JO och begära ut anmälan. Alltid något..."
Jag finner inte frågorna rent personliga" utan berör just ämnet.
Liksom journalisten på tidningen är jag faktiskt nyfiken på varför du/ni är intresserad av de här ärendena? För mig och är detta mycket dunkelt.
Tänkte lite på Akilov idag när jag läste intervjun med han som högg ned två helt främmande människor, "svenskar", på IKEA och faktiskt det skuggsamhälle PK-iterna upprättat i Sverige och gärna åtnjuter dess fördelar, som Nujens när de hade Akilov med kompisar att jobba svart och billigt på sitt sommarhus.
Och det där med "terrorkurder". USA strider med dem i både Syrien och Irak och vår gayikon till överbefälhavare har tagit selfies med Özz.