2022-06-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Så det räcker alltså inte att hela världen får komma till Sverige och leva på svenska skattepengar? Nu är svensken en snåljåp för att vissa inte bjuder andras barn på middag?

För egen del har jag stött på både och, hos en barndomsvän bjöds det alltid på mat, hos andra satt man kvar på rummet och lekte eller stack hem för att ens familj skulle käka.

I övrigt, fy fan vad löjligt, men sen är det ju också ett så himla typiskt beteende, ge lillfingret och du blir av med hela armen och de gapar ändå efter mer.

Politik är en annan sak. Även om det var svenska folket som bestämt att Sverige ska skänkas bort till främmande folkslag så skulle det ju inte ha någonting alls med generositet och gästfrihet att göra. Sånt beteende är bara ren dumhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Vilken värld lever du i? Det finns många fattiga människor i Sverige. Det finns ensamstående föräldrar som får gå utan mat i flera dagar för att maten ska räcka till barnen. Grönsaker och frukt är otänkbart. Så är det att vara svensk ser du!!!! Jag tycker faktiskt att alla barn ska gå hem och äta middag. Umgås med sin egen familj, för det är väl inte så illa att vissa barns familjer skiter i dem! De kanske inte får någon mat hemma!

Jag lever i en värld där jag ser "fattiga" människor köpa cigg, sprit och teckna onödigt dyra abonnemang hit och dit etc. För att sedan gnälla om hur svårt de har det. Handlar om prioriteringar. Många kan inte sköta sin ekonomi helt enkelt och borde nästan ställas under förmyndarskap.
Citera
2022-06-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Du tror att det ska bo många miljoner utlänningar och andra nationaliteter i Sverige men dessa ska av någon anledning inte diskutera svenskars sätt att vara på? Många svenskar har verklighen inte alla hästar i kanoten och har en helt orealistisk syn på verkligheten.

Problemen är att så fort en svensk uttalar sig hur blattarna beter sig så får man syna rasist-kortet.
Jag brukar kalla dom för vänstern.
Citera
2022-06-02, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monkiebizness
Pk-kultur med regnbågsflaggan i bakgrunden är problemet.

Jag har redan skrivit i detalj vad detta är för kampanj med det klipper ju du bort och påstår att jag tar på offerkoftan.

Försök inte att tukta Svenskarna för då får du en släng av sleven.

Svenskarna är för generösa/snälla till den grad att de blir utnyttjade och då vänder det och de blir mycket återhållsamma med vem de bjuder.

Tänka sig att när man satt där under middagen på kompisens rum, så var man en del av en konspiration som sedermera skulle användas för att rasera den svenska kulturen några decennier senare.

Svenskarna är inte för generösa. Svenska staten däremot är otroligt generösa duktiga på att slösa bort skattebetalarnas pengar på ett absurt välfärdssamhälle.

Svenskarna är däremot såpass generösa och lojala mot staten att de ställer sig på alla fyra och tar emot skattehöjning efter skattehöjning.
Citera
2022-06-02, 16:57
Medlem
Alla med utländska rötter som gnäller på snåla svenskar, flytta till era ursprungsländer där alla är så satans generösa då!
Citera
2022-06-02, 16:59
Medlem
heggeness avatar
Vilken tråd! 130 sidor kränkta svennar bara för att någon okänd person råkade yppa något negativt om Sverige.

Paludan kan slänga sig i väggen, Lovette Jallow kränker folk mycket effektivare än han...

Det hon säger är dessutom korrekt i princip. Tror inte det gäller bara Sverige, utan alla karga kalla asociala länder här uppe i norr. Det är helt korrekt att i de flesta andra länder så är det närmast oartigt att inte bjuda en gäst "på det bästa man har", detta gäller i Sydeuropa, Asien, Afrika mm.

Så det är inte undra på att vi anses av hela världen som lite asociala och introverta. En annan sak, när man går efter en svenne-gubbe i 60-årsåldern här i Sverige så händer det i stort sett aldrig att denne håller upp dörren för den som kommer efter. I Sydeuropa, Asien, Afrika så är det närmast superoartigt att inte göra detta.

Råkar man gå in i någon i Sverige så säger man "öööhh, bah, vah", medan man Sydeuropa, Asien, Afrika säger "Ursäkta mig för min klumpighet, det var inte alls meningen" (på deras språk).
Citera
2022-06-02, 17:03
Medlem
Efraths avatar
Men för i helv- Att man måste förklara något grundläggande. Till alla som säger "Det är snålt/oförskämt etc att inte bjuda!" Nej. Det finns inget magiskt universiell egenskap i att dela med mat som gör det en del av gästvänligheten. Det är baserat på kultur och vad man förväntar sig. Att *ni* förväntar er det betyder inte att en svensk som aldrig har sett det som oförskämt när denne har besökt andra en kompis till någon annans barn eller vad som är oförskämd. Det betyder enbart att det är olika kulturer och sociala normer för vad som är artigt. Annars kan jag lite gärna säga att alla invandrare som inte respekterar avstånd mellan sig själv och andra, inte sorterar rätt osv. är oförskämda och förmodligen rasister mot Svenskar eller något annat trams.

Hela debatten härstammar i människor som påstår sig vara toleranta och/eller begär att man ska tolerera andra kulturer är intoleranta mot en skillnad i svensk kultur
Citera
2022-06-02, 17:03
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Vilken tråd! 130 sidor kränkta svennar bara för att någon okänd person råkade yppa något negativt om Sverige.

Paludan kan slänga sig i väggen, Lovette Jallow kränker folk mycket effektivare än han...

Det hon säger är dessutom korrekt i princip. Tror inte det gäller bara Sverige, utan alla karga kalla asociala länder här uppe i norr. Det är helt korrekt att i de flesta andra länder så är det närmast oartigt att inte bjuda en gäst "på det bästa man har", detta gäller i Sydeuropa, Asien, Afrika mm.

Så det är inte undra på att vi anses av hela världen som lite asociala och introverta. En annan sak, när man går efter en svenne-gubbe i 60-årsåldern här i Sverige så händer det i stort sett aldrig att denne håller upp dörren för den som kommer efter. I Sydeuropa, Asien, Afrika så är det närmast superoartigt att inte göra detta.

Råkar man gå in i någon i Sverige så säger man "öööhh, bah, vah", medan man Sydeuropa, Asien, Afrika säger "Ursäkta mig för min klumpighet, det var inte alls meningen" (på deras språk).
Och ändå är det kö från alla shitholecountries i Asien, Afrika mm för att få komma till vårt land och bo… Varför stannar de inte hemma i sina idyller?
Citera
2022-06-02, 17:04
Medlem
Efraths avatar
Citat:

Älskar denna typen av korkade inlägg.

"Wow, ifall man snackar skit om andra och kallar dom saker så reagerar dom! Vad konstigt!"

Har du några andra hög-IQ uttalanden?
Citera
2022-06-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hijabitrades
Sikken skit som skrivs i denna tråd, ren rasism.
Det är sant att svenskar är snåla. Om man bjuder de så är det som om de är på en mission att betala tillbaka. Jag är född i sverige och gått med bara svensk-födda i skolan. Jag fick ingen mat hos vännerna, och mina föräldrar som inte hade lika mkt bjöd alltid. Så du din rasistiske jävel ska fan i mig inte snacka skit. Svenskar är snåla och egoistiska som låter ett barn gå hungrigt. Ytterst fult.

Åk hem då, om dom är så snåla att dom tagit in dig och lärt dig alfabetet, så du kan gnälla på flashback
Citera
2022-06-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G2GO
Hur kan inte detta vara rasistiskt mot etniska svenskar? Så fort man nämner en dålig egenskap om invandare och deras kultur är man rasist.

Varför är det okej med att säga att vi svenskar är snåla och alla ballan?
Invandare är ju våldsamma men det får man inte yttra sig.

Pinsamt hur detta ens kan bli en nyhet i svensk media.

Ja, har hen varit på middag hos varenda gammelsvensk och nysvensk i hela landet ?
Citera
2022-06-02, 17:07
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Alla med utländska rötter som gnäller på snåla svenskar, flytta till era ursprungsländer där alla är så satans generösa då!

Bästa är att avskaffa alla former av bidrag och ekonomiska stöd. Negrer, araber och annat pack skulle lämna Sverige omedelbart om de blev tvungna att jobba och försörja sig själva. Den stora merparten av dem parasiterar på alla hederliga svenskar som jobbar och betalar in skatt.
Senast redigerad av beheaded 2022-06-02 kl. 17:09.
Citera
2022-06-02, 17:10
Medlem
Citat:

Du tänker alltså jämföra den här diskussionen med kravallerna och mordhoten som följde av koranbränningen som uteblev? Ok.

Hon är en dramaqueen som säger att hon "slåss för sitt liv" för att hon förolämpar och drar ett helt land över en kam.
Om hon menar "slåss för sitt liv" med att få mothugg i kommentarsfältet så stämmer det nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in