Citat:
Så det räcker alltså inte att hela världen får komma till Sverige och leva på svenska skattepengar? Nu är svensken en snåljåp för att vissa inte bjuder andras barn på middag?
För egen del har jag stött på både och, hos en barndomsvän bjöds det alltid på mat, hos andra satt man kvar på rummet och lekte eller stack hem för att ens familj skulle käka.
I övrigt, fy fan vad löjligt, men sen är det ju också ett så himla typiskt beteende, ge lillfingret och du blir av med hela armen och de gapar ändå efter mer.
För egen del har jag stött på både och, hos en barndomsvän bjöds det alltid på mat, hos andra satt man kvar på rummet och lekte eller stack hem för att ens familj skulle käka.
I övrigt, fy fan vad löjligt, men sen är det ju också ett så himla typiskt beteende, ge lillfingret och du blir av med hela armen och de gapar ändå efter mer.
Politik är en annan sak. Även om det var svenska folket som bestämt att Sverige ska skänkas bort till främmande folkslag så skulle det ju inte ha någonting alls med generositet och gästfrihet att göra. Sånt beteende är bara ren dumhet.
Citat:
Vilken värld lever du i? Det finns många fattiga människor i Sverige. Det finns ensamstående föräldrar som får gå utan mat i flera dagar för att maten ska räcka till barnen. Grönsaker och frukt är otänkbart. Så är det att vara svensk ser du!!!! Jag tycker faktiskt att alla barn ska gå hem och äta middag. Umgås med sin egen familj, för det är väl inte så illa att vissa barns familjer skiter i dem! De kanske inte får någon mat hemma!
Jag lever i en värld där jag ser "fattiga" människor köpa cigg, sprit och teckna onödigt dyra abonnemang hit och dit etc. För att sedan gnälla om hur svårt de har det. Handlar om prioriteringar. Många kan inte sköta sin ekonomi helt enkelt och borde nästan ställas under förmyndarskap.