Citat:
Ursprungligen postat av
#LOUDmouth#
Och att TP-Link inte är något vidare baserar du på att du haft ett exemplar med opålitlig WIFI? Självklart kan ha otur med måndagsexemplar oavsett tillverkare. Jag har själv kört TP-Link i 15 år och rekommenderat dom till familj och vänner. Förmodligen en 15-20 st. dom senaste åren och EN har krånglat. Och då berodde det på ett svajjigt nätaggregat. Min nuvarande router startade jag om senast för 10 månader sedan i samband med att Telenors fiber krånglade. Innan dess var det ytterligare ett par år sen. Och så vitt jag vet samma lika med dom jag rekommenderat och/eller hjälpt till med.
Helt begränsad? Det får du gärna förklara utifrån jesussuger's förutsättningar. Alltså behovet var som sagt en router till "2st spelkonsoller ( xbox,ps5)dator, 2 mobiler samt tv" och du gafflar om custom firmware?
/#LOUDmouth#
Yeah, samma här. Är trasmigt nöjd med mina TP-Link-produkter och rekommenderar dom alltid till mina kunder. Man kan så klart köpa en gamingrouter från Asus som ser ut som en robotkrabba. Men inte ens jag som datorspelande IT-tekniker känner att jag har glädje av alla dom funktioner som finns.
Plus att Tether-appen faktiskt är användbar.
Finns det bättre prylar än TP-Link? Givetvis.
Är det egentligen någon mening för någon utöver entusiaster att köpa dyra routrar? Verkligen inte.
Dom behoven du tror dig ha är nästan alltid större än dom behov du faktiskt har.
Sen måste jag bara flika in att ditt SSID och ditt lösenord givetvis inte påverkar hur bra ditt WiFi är.