2022-06-02, 13:49
Medlem
Nu märker jag att jag är tvåa på bollen!! Man borde tagit lunch tidigare!!

Det verkar som att Expressen (någon Pozar?) sätter tidningen i skiten. Om någon av tyngd eller representant för Johnny Depp får nys om detta skulle jag inte vilja vara ansvarig utgivare eller Pozar.
Citera
2022-06-02, 13:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag skickade länken då vederbörande själv kunde bilda sig en uppfattning om den domen.

Men vi har ju precis kommit överens att sanningshalten är frikopplad från domen? Då går det ju inte att avgöra den gamla rättegångens sanningshalt bara genom att läsa domen, vilket var vad du tycktes mena när du länkade till den. Det har ju genom den nya rättegången framgått med all önskvärd tydlighet hur otroligt viktigt det är att faktiskt se och höra vittnesmål med egna ögon och öron. För dem som varit villiga att faktiskt lyssna, dvs.

Vissa andra menar ju att de här två bilderna är två helt olika foton, bara för att Amber och en hal "fotoexpert" påstår det:
https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg
Citera
2022-06-02, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är vad alla säger på LawTube så fuck you.
Slutsumman är 8,3M dollar

Better call Saul.

😂👍
Citera
2022-06-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Jag skulle snarare säga att Depps advokater använde hans alkoholism och drogmissbruk till sin fördel i det här fallet. Han var en suput och knarkare redan under tidigare förhållanden men samtliga personer som han har haft en relation med som hördes sa att han aldrig blev våldsam under deras relation.

Lika barn leka bäst. Och under rättegången fick jag intrycket av att det var heard som var en värre knarkare än depp. Listan på hennes drug (ab)use var mäkta imponerade.
Citera
2022-06-02, 13:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det är inte sant. Heard sa att blablablatjafsvö
Ärdeordbajstjafs
.
Då har du missat följande. Bakläxa!

1 Hon beskrev ingående sättet hon applicerade det så kallade anti-bruise kittet på.
Det är bara det att hon beskrev det helt tvärtemot hur man egentligen ska använda det.
Sättet hon beskrev det på är exakt så man använder ett klassiskt bruise kit för att sminka dit blåmärken.

2 just det sk anti-bruise-kittet som hon påstod sig ha använt, som t o m hennes advokat Elaine Brederhoft hade i handen under rättegången, FÖREKOM INTE på marknaden förrän 2017. Så hur kunde Turdskan ha använt der år 2015?

3 någon misshandel från JD's sida mot AH finns det inga bevis på. Det enda som existerar är tillfixade bilder på AH's oskadda ansikte.

Hoppas bakläxan smakar!!
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det finns ett större hinder. Hälften av alla som har borderline har även narcissistisk personlighetsstörning och dessa människor skulle aldrig få tanken på att söka hjälp.
Ungefär som att förvänta sig att Amber skulle göra det.
Ja, jag skrev ju att de har svårt att ta till sig behandlingar, om de ens söker hjälp.
Dessa människor är dock en fara för både sig själva och andra, så man kanske borde fundera på tvångsvård.
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Så låt oss börja här och nu!
Ambers alla LÖGNER - fyll på:

1 "den omtalade OpEd-artikeln jag skrev handlade inte om Johnny Depp"
2 "jag använde ett anti-bruisekit som utgavs 2017 redan år 2015" (teatermakeupen för att FEJKA blåmärken existerade dock redan 2015)
3 "det var inte jag som tipsade TMZ alla de där gångerna"
4 "JD fixade inte in mig i Aquaman, det gjorde jag själv via audition"
5 "det var inte jag som bajsade i sängen"
6 "det var inte jag som krossade hans fingerdel"
7 "det var inte jag som gav honom blåtiror och svullnader i ansiktet"
8 "jag har "pledged/lovat dvs donerat" alla pengarna till välgörenhet som jag lovat"
9 "mina exakt likadana bilder på mitt ansikte är inte modifierade av mig så det ska se ut som blåmärken"
10 "JD slängde Kate Moss nerför en trappa"
11 "JD våldtog mig med en glasflaska (och jag sökte ingen hjälp och dokumenterade inget)"
12 "..."

12. "Jag redigerade inte videon innan TMZ fick den"
13. "Jag hade kunnat läcka till media på ett mycket bättre sätt än vad ni anklagar mig för om jag hade velat, man jag vet inte hur man läcker till media"
14. "Jag har blivit slagen fler gånger än vad jag kan minnas i ansiktet med en hand full av stora metallringar innan fotot där jag har ett litet blåmärke på armen"
15. "De två bilderna på uppenbart samma vinfläck är från två olika tillfällen"
16. "Jag hade smink på mig på bilden dagen efter the restraining order"
Citera
Medlem
Lite OT. Undrar om depp kommer dejta igen. Vågar han? Eller kör han på high end eskorter i fortsättningen?
Citera
2022-06-02, 13:59
Medlem
Citat:
Det är inte sant. Heard sa att det var hennes bruise kit i rättegången vilket genast tolkades av Depp-fangirlsen som att hon försa sig och menade att hon sminkat dit saker istället för att ha dolt dem.

Det finns inte något som helst som tyder på detta och ditt försök att framställa det som fakta är en ren lögn.

Det fanns förstås make up som kunde dölja blåmärken och annat vid tidpunkten och sminkösen vittnar om att Heard hade blåmärken och en sprucken läpp hon sminkade över åt henne.

Hon kallade det bruise kit och sen rättade hon sig själv direkt. Hennes såkallade bruise kit va concealer från milani, hon och hennes advokat visade upp det 2 gånger. Problemet är att Milani gick ut och sa att dom släppte det 2017 haha
Citera
2022-06-02, 14:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det fanns förstås make up som kunde dölja blåmärken och annat vid tidpunkten och sminkösen vittnar om att Heard hade blåmärken och en sprucken läpp hon sminkade över åt henne.

Du tycker inte det är konstigt att alla frågor från Team Amber om Amica-cream helt plötsligt försvann efter några dagar? Du tror inte det kan vara så enkelt som att hon ljugit för sitt team om att hon använt denna icke-existerande produkt?

På tal om nånting annat: Du tror inte heller att det kan vara så enkelt som att det här är samma foto som redigerats för att hon ska se skadad ut?
https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg
Citera
2022-06-02, 14:00
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det är frivilligt att ha fel.
En lynchstämning får du väl tåla!
Utfryst behöver man inte bli givetvis, men då får man förklara hur de tänker som stödjer en sociopat som misshandlar andra och lägger skulden på den hon misshandlat. Inte friskt.
Finns många människor som gör det och nu har man börjat tröttna på ondskefulla människor.

Man behöver inte stödja någon, för att man förstår problematiken.
I den här tråden blir folk upprörda om man inte tydligt stödjer Depp. Folk som följt rättegången ser sig nu som experter på amerikansk juridik, och är numera bundis med Johnny som de ser som sin kompis och därmed blir de känslostyrda.

Det är både läskigt och fascinerande att se, för det sker på så många olika områden i samhället idag.
Folk blir besatta, på något märkligt vis.
Citera
2022-06-02, 14:01
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Inte bara påstår hon att de är två olika bilder. Hon påstår att ena är tagen på morgonen och andra på kvällen, vilket är anledningen till färgskillnaden. Vinkel är ju exakt på millimetern samma, och varenda hårstrå ligger exakt likadant

Morgon och kväll vet jag inte om hon sa nånting om? Jag vet bara att hon sa att den ena var tagen med vanity light. Kan ha glömt bort att hon sa det andra också ifs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in