2022-06-02, 09:42
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hpas
Fantastiskt att svinet blir fortsatt häktad. Hoppas du mår fruktansvärt illa. 🙏🏻

Ja, det hoppas jag verkligen att han gör.
Liksom jag hoppas att den förb. SÅC blir mycket illa berörd av att nu återigen läsa om en brott där han sjabblade bort tidigare rättegång. DEN mannan borde också dömas! För kvacksalveri.
Citera
2022-06-02, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Ni som är insatta. Nu måste han väl dömas som skyldig och få fängelse alt. Psykvård. Hur stor är risken att han går fri igen?
Jag tror att han på ett eller annat sätt kommer "avlida" i häktet, på Saltvik
Citera
2022-06-02, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Ni som är insatta. Nu måste han väl dömas som skyldig och få fängelse alt. Psykvård. Hur stor är risken att han går fri igen?

Blir han dömd så blir det nog fängelse. Om han mot förmodan döms till rättspsykiatrisk vård så kan han sitta livet ut.
Citera
2022-06-02, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tror att han på ett eller annat sätt kommer "avlida" i häktet, på Saltvik
Det är inte omöjligt. Eller i fängelset senare. Placeras den här typen av brottslingar på egna avdelningar?
Citera
2022-06-02, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Vid en fällande dom i detta fall blir det nog inga problem för media att få fram hans passbild (via läckor)

Otydlig mening...

Vid fällande dom?? Få fram ?? Är det inte offentlig handling? Publicera är en annan sak..

Kökortsbild måste gå att beställa t.ex. i dagsläget från körkortsregistret, av vem som helst
Citera
2022-06-02, 10:04
Medlem
Telestos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Otydlig mening...

Vid fällande dom?? Få fram ?? Är det inte offentlig handling? Publicera är en annan sak..

Kökortsbild måste gå att beställa t.ex. i dagsläget från körkortsregistret, av vem som helst

Passbilder och andra sådana bilder är under sekretess sedan 2004

https://www.expressen.se/blogg/kvalitetsbloggen/2015/12/ar-pass-och-korkortsbilder-offentliga-handlingar/
Citera
2022-06-02, 10:09
Medlem
Telestos avatar
Rättegången startar preliminärt 27 juni.

Oklart om han tvingas betala tillbaka skadeståndet. Lagen ändrades 99, efter det så kan man kräva tillbaka. Innan mer oklart.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/misstankte-mordaren-kan-tvingas-betala-tillbaka-skadestandet-om-han-doms
Citera
2022-06-02, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av technox
Men som Mysticalle skrev:

Verkar ju himla märkligt att han skrev GOP på teckningen och det står GOP på dockan hemma hos henne? Se bilden:
https://anonfiles.com/j57cO6l0y6/USER_SCOPED_TEMP_DATA_orca-image-435600450_jpeg

Vart ser du att de står de? Eller har du bilden i en megahög upplösning som inte syns på uppladdning? Förresten vars kommer bilden ifrån.
Citera
2022-06-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag föreställer mig att han ser ut som den där äcklige Billy i Tuva-mordet. Eventuellt med lite mer Downs.

Nu är det här några år sedan men jag vill minnas honom liten och smal, mörkhårig och inte mycket muskler på den kroppen. (typ dom dragen)
Citera
2022-06-02, 10:59
Medlem
Finns det inga foton på honom?
Citera
2022-06-02, 11:02
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Vart ser du att de står de? Eller har du bilden i en megahög upplösning som inte syns på uppladdning? Förresten vars kommer bilden ifrån.
Finns det inga andra uppgifter kan man utgå ifrån att det är tre stjärnor på elefanten.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcROe-iiF3KeXz2kNsBWA-vUHEw9xsnvEtZktQ&usqp=CAU

GOP används inte riktigt på det sättet en del tror.
Citera
2022-06-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Blir han dömd så blir det nog fängelse. Om han mot förmodan döms till rättspsykiatrisk vård så kan han sitta livet ut.

Mm...hoppas på det senare. Sexualsadister som debuterar som mördare redan som 18- åringar gör ju ingen glad, trygg
och säker. Hade varit bäst för Olof själv också att utreda hur han lyckats bli så pass redan vid ung ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in