Citat:
Ursprungligen postat av
Mvk
Har jag hamnat i forum för amerikansk valet?
Allt är ryssens fel.
Ont:
Sluta försvara detta sjuka beteende.
Alla som kommer innanför ens dörr är ens gäster.
Har man minsta klass och inte är en snål efterbliven bonde som inte lämnat svedala senaste 40 åren så är det MINSTA man kan göra att iaf fråga om lillgrabbens kompis vill käka.
Att det ens ska diskuteras är helt sjukt.
Har man barn så får man räkna med att det springer valpar in och ut stup i kvarten och då offrar man några kronor och gör nån portion till som i värsta fall kan nyttjas som matlåda nästa dag om valpen mot förmodan inte vill käka.
Jäkligt märkligt beteende att råka ut för hos en svensk kompis som 10-åring.
Plötsligt satt man ensam kvar i rummet som ett fån när det smaskades och sörplades friskt 3m utanför dörren.
In kommer polaren efter 15min, rapar och fortsätter spela tv-spel som om det var det mest naturliga i världen.
Morsan blev rasande när hon hörde detta.
Hos oss fick alla vänner både mat, snacks och annat.
Som tur är så är den yngre generationen svenskar mer världsvan och detta beteende är inte lika vanligt längre upplever jag.
Du har troligen inte förstått grejen. Underförstådda sociala koder. Man sprang in och ut hos varandra hela tiden och bodde någon minut ifrån. Hemma lagades mat som man av sina föräldrar förväntades komma hem till. Alla visste. Mat ingen stor grej, inget drama. Alla fick mat. Olika sätt att se på saken. Kom med något värre.
Håller dock med om att man självklart alltid kollar om lekkompisen också vill ha mat när det är dags för middag och bjuder på mellanmål eller vad det nu kan vara.

Folk verkar tro att man bjuder in folk och låter dem titta på medan man äter. För fan, skärpning! Detta som diskuteras och förfasas över nu är inget problem öht när alla är överens om koderna när barnen bor intill varandra och leker hos varandra varje dag. Man gick hem och åt och träffade och pratade med sin familj. Sedan kanske man stack ut och lekte igen om man fick och det inte var försent.
Mat är ingen grej här som sagt. Men visst, svenskar är nog generellt mer avvaktande och tillbakadragna. Kan ta ett tag att värma upp. Ställer oftast inte till med bråk för ingenting heller.
Men visst har svenskar (nordbor) sina i andras ögon märkliga beteenden för sig. Låt dem och låt de som klagar över dessa skitsaker få ha sina märkliga beteenden för sig ifred också. Diskutera verkliga och stora problem istället för den här antisvenska och lögnaktiga hatpropagandan.
Själv känner jag på riktigt tacksamhet att jag får mat varje dag. Alla får inte det och det är en stor, stor skam att det är så och att vissa försöker hjälpa till och få ordning på det, medan andra som vanligt roffar åt sig och förstör.
Där har du ett problem värt att prata om och engagera sig i.