2022-06-01, 23:32
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Min enda fundering här är om media kommer att publicera namn och bild när domen faller?

Mitt svar är att om de överhuvudtaget får några bilder på honom så publiceras de - OM han blir dömd.
Citera
2022-06-01, 23:46
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Mitt svar är att om de överhuvudtaget får några bilder på honom så publiceras de - OM han blir dömd.

Bild blir nog inget problem.

Alternativet till att han döms blir att han återigen får skadestånd för tiden han suttit häktad...
Citera
2022-06-02, 00:01
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Bild blir nog inget problem.

Alternativet till att han döms blir att han återigen får skadestånd för tiden han suttit häktad...

Bild har ju varit ett problem i de senaste 2 rättegångarna, och har vidare varit ett problem att få honom på bild de 26 år som gått sedan dess eftersom han själv absolut inte vill vara med på bilder i NÅGOT sammanhang. Han vill definitivt fortfarande inte visa upp sig är min gissning. Han kommer att täcka sig till/från förhandlingarna i HR som förra gången. Fota inne i salen är förbjudet. Så för egen del känner jag att fånga honom på bild inte är någon självklarhet. Men jag ser gärna att de som ser det som problemfritt fixar helst ett gäng bilder på hans ansikte, ingen skulle bli gladare än jag.

Som tur är så handlar det inte om mer än 4 veckors häktning den här gången. Det är ju ingenting mot för hur länge han satt häktad på 90-talet.

Och han kommer att dömas, så det blir inget fjuttigt skadestånd för de 4 veckorna. Han döms i HR. Är inte orolig.
Citera
2022-06-02, 00:03
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av technox
Jag tänker att Malin som nyss besökt USA pratat med Olof om det. Malin kanske är nervös och försöker hitta ett ämne att prata om? Valet i USA avgjordes 5e november. Hon försvann 23e. Ganska aktuellt ämne att prata om.

Malin har en docka där det står GOP (Grand Old Party) så är ju inte helt osannolikt att det kommer på tal. Och att Olof associerar henne med den förkortningen på något sätt.
Så av alla ämnen i världen så väljer den blyga tjejen som åker buss för första gången och är vilse att prata om två souvenirer hon fått? Dessutom använder hon just GOP?

Sedan är det ju självklart ju grand old partyt som Olof associerat med henne efteråt??

Släpp den där tesen...den är så långsökt att jag blev lite trött..

Jag tror ärligt att han ritat en skalle och det som är bakom ska se ut som eld.

Jag har ytterst svårt att se att vare sig Malin eller Olof skulle gå och småprata om valet i USA och gör man det så tror jag knappast man använder ord som "grand old partyt" i diskussionen. Halmstrån.. skulle jag säga.
Citera
2022-06-02, 00:11
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Bild har ju varit ett problem i de senaste 2 rättegångarna, och har vidare varit ett problem att få honom på bild de 26 år som gått sedan dess eftersom han själv absolut inte vill vara med på bilder i NÅGOT sammanhang. Han vill definitivt fortfarande inte visa upp sig är min gissning. Han kommer att täcka sig till/från förhandlingarna i HR som förra gången. Fota inne i salen är förbjudet. Så för egen del känner jag att fånga honom på bild inte är någon självklarhet. Men jag ser gärna att de som ser det som problemfritt fixar helst ett gäng bilder på hans ansikte, ingen skulle bli gladare än jag.

Vid en fällande dom i detta fall blir det nog inga problem för media att få fram hans passbild (via läckor)
Citera
2022-06-02, 00:31
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

Jag föreställer mig att han ser ut som den där äcklige Billy i Tuva-mordet. Eventuellt med lite mer Downs.
Citera
2022-06-02, 04:04
Medlem
Citat:
Vid en fällande dom i detta fall blir det nog inga problem för media att få fram hans passbild (via läckor)

Brukar han vara ute och resa? Har fått uppfattningen att detta är en rätt ensam person som enbart jobbar och sitter hemma.
Mitt senaste pass t.ex är från början på 90 talet.
Citera
2022-06-02, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Så av alla ämnen i världen så väljer den blyga tjejen som åker buss för första gången och är vilse att prata om två souvenirer hon fått? Dessutom använder hon just GOP?

Sedan är det ju självklart ju grand old partyt som Olof associerat med henne efteråt??

Släpp den där tesen...den är så långsökt att jag blev lite trött..

Jag tror ärligt att han ritat en skalle och det som är bakom ska se ut som eld.

Jag har ytterst svårt att se att vare sig Malin eller Olof skulle gå och småprata om valet i USA och gör man det så tror jag knappast man använder ord som "grand old partyt" i diskussionen. Halmstrån.. skulle jag säga.

Jag utgår från att han ritade skallen + GOP efter att han sett nyhetsinslaget med filmen från Malins rum.
Citera
2022-06-02, 07:48
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruprecht
Jag utgår från att han ritade skallen + GOP efter att han sett nyhetsinslaget med filmen från Malins rum.
Kan man se det nyhetsinslaget någonstans?
Citera
2022-06-02, 09:12
Medlem
Zootiss avatar
O.H förblir häktad
Citera
2022-06-02, 09:20
Medlem
Fantastiskt att svinet blir fortsatt häktad. Hoppas du mår fruktansvärt illa. 🙏🏻
Citera
2022-06-02, 09:42
Medlem
Ni som är insatta. Nu måste han väl dömas som skyldig och få fängelse alt. Psykvård. Hur stor är risken att han går fri igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in