2022-06-01, 22:19
Medlem
Topgun855s avatar
Hoppas Roberto kommer inse vilka gamar Anna och Felicia är och avslutar giftermålet.

Slänger ut dom till en hyrestvåa i förorten!

Behåller huset och skickar Antonio på behandling. (Vanessa bor hos sin kille)

Skaffar ny eller exet Reenate flyttar in så karln kan få ett vettigt/normalt liv.
Slippa alla dubbla pass.
Citera
2022-06-01, 22:40
https://ng.se/artiklar/anna-book-i-k...d-jan-johansen
Hur kommer det sig att Anna ständigt hamnar i konflikt med människor? Det är fascinerande.
Artikel från 2017
Citera
2022-06-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://ng.se/artiklar/anna-book-i-k...d-jan-johansen
Hur kommer det sig att Anna ständigt hamnar i konflikt med människor? Det är fascinerande.
Artikel från 2017
Tänker att hon som narcissist är glad och sprallig när hon träffar någon. Mycket skratt även på bekostnad av sig själv för hon tycker att hon bjuder på sig själv i de lägena, öppenhjärtig och hjärtlig. Och folk bemöter detta genom att visa uppskattning, ja människan bjuder ju på sig själv, de är artiga och trevliga.

Och där någonstans tycker hon att hon ska en stor respons för detta. Och folk har redan fullspäckat schema och har inte plats för yrvädret Anna. Och så tar hon sats och upprepar sitt nummer och tappar Anna humöret.

På något så sätt tror jag att det kan vara.
Citera
2022-06-01, 23:34
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Göd inte trollet. Obegripligt att han fått hålla på i åratal.
Ja jag vet, svårt att låta bli dock.
Citera
2022-06-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Tänker att hon som narcissist är glad och sprallig när hon träffar någon. Mycket skratt även på bekostnad av sig själv för hon tycker att hon bjuder på sig själv i de lägena, öppenhjärtig och hjärtlig.

Och där någonstans tycker hon att hon ska en stor respons för detta. Och folk har redan fullspäckat schema och har inte plats för yrvädret Anna. Och så tar hon sats och upprepar sitt nummer och tappar Anna humöret.

På något så sätt tror jag att det kan vara.

Skillnad att skratta med någon.. Eller åt någon.

Jag kanske är ute och cyklar. Men jag skrattar åt Anna och hennes beteende.
Citera
2022-06-02, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Skillnad att skratta med någon.. Eller åt någon.

Jag kanske är ute och cyklar. Men jag skrattar åt Anna och hennes beteende.

Ja det är det ju. Jag tänker mig henne göra något eller säga något och skratta åt sig själv, som något slags sätt att bjud på sig själv och vara härlig.

Tycker hon är skitkul. Hon har såna pretentioner så hon blir så härligt mullig och överdådig över små saker som att bädda RENT i sängen. Hämta ett RENT glas KALLT vatten. Baka en paja och resa runt med den.

Skulle Felicia gifta sig eller var det bara på skoj? Om det blir av så ser jag fram emot att se bilderna.
Citera
2022-06-02, 01:12
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Tack för att du tog dig tid att förklara.

Anna har vid otaliga tillfällen uttryckligen sagt att de har delad ekonomi och att hon försörjer sig själv.
Som gifta varför ska man försörja sig själv bara?
Säkert har de delad ekonomi, t.ex antar hennes inkomster går rakt cayman eller gibraltar. Man kan inte sälja ett par tusen memos och bara tjäna 100 k om året.
Antar de har boskillnad så inte huset ryker ifall hon skulle åka på revision.

Roberto är ju bara vanlig arbetare, vem som helst med lite sunt förnuft inser han ensam inte kan försörja 3 barn, fru som nästan bor på spa och skönhetssalonger, stor kåk och lägenhet utomlands.
Nånstans måste degen in, så är det.
Citera
2022-06-02, 10:34
Medlem
När A & R var nere i Spanien och sålde av en del av svärfarsans tillgångar
trodde jag att det var för att han kändes sig för gammal för ha kvar bilen eller ville få loss pengar.
Inte att han var döende. I vart fall inte så här snart.

Han verkar varit omtyckt av familjen så farfar har säkert sett till att barnbarnen får en del.
Det har ju ryktats om att han inte var så förtjust i A, iaf inte i hennes "attityd".

Även om R skulle ärva allt som enskild egendom är han ändå fri att dela det med A.
Han skulle ju, som när de flyttade, kunna ge henne allt inköpsansvar.
Då blir det intressant att se hur pengarna används och hur länge.
(hus och tomt behöver väl underhållas eller gäller det bara för extensions?)

En bröstarvinge (R) kan ha fått ut sin del av arvet redan innan.
Eller ett förskott på arv.

Som jag uppfattat det:
En person kan, efter laglotten (minus ev förskott på arv) till bröstarvinge, testamenterat övrigt
till sina andra anhöriga (barnbarnen) och till andra personer (vänner) och organisationer
och, om bröstarvinge redan fått ut sin del, då blir det inte nåt mer till bröstarvinge.

Sen funderar man väl på om A, som många andra artister har gjort på sina anhörigas, ska sjunga på begravningen.
Citera
2022-06-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
I Sverige kan inte bröstarvingar göras arvslösa. Hälften kan genom testamente gå någon annan stanns dock.

Sedan kan en förmögenhet skänkas bort medan människan fortfarande lever. Hursomhelst måste det vara en mardröm att få en svärdotter som A.B.
Citera
2022-06-02, 10:37
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Du kanske ska sova lite efter ditt vakna nattpass?

Någon som är insatt (på riktigt) kanske kan svara på hur det egentligen fungerar rent juridiskt hur det fungerar när en svärfar avlider och har/har inte ett testamente?

Självklart kommer Tooken ta så mycket hon kan. Och halmstrået kommer sannerligen inte våga ifrågasätta.

Så här ser det ut:

Arvsordning
Den lagstadgade turordning i vilken arvingar ärver en avliden persons egendom kallas arvsordning.

Arvingar delas in i olika klasser. Bröstarvingar, den avlidnes barn och barnbarn, ärver i första hand och tillhör den första arvsklassen. Dessa ska i första hand få sin arvslott, och minst sin laglott.

Finns det inga bröstarvingar går man vidare till nästa arvsklass. Den andra arvsklassen utgörs av föräldrar till den avlidne eller syskon om föräldrarna är döda. Finns det arvingar i den första arvsklassen ska dessa ärva allt, trots att det t.ex. bara finns ett barnbarn men flera syskon till den avlidne.

Tredje arvsklassen är den avlidnes far- och morföräldrar och deras barn (mostrar, morbröder o.s.v.).

Gränsen går vid kusiner som inte har någon arvsrätt. Finns ingen arvsberättigad eller ett testamente som säger annat går arvet till Allmänna arvsfonden vars pengar går till välgörenhet.

I samtliga arvsklasser går man i rakt nedstigande led. Om en bröstarvinge är avliden tar dennes barn sin förälders plats som bröstarvinge och delar på arvslotten.

Med andra ord ärver Halmpyntet samt halmpyntets barn. Sen vet jag inte om det finns syskon till Halmpyntet eller inte. Sitter i ett dödsbo just nu och Anna ärver inte ett jota, i det dödsbo jag hanterar så har ett extra testamente utfärdats som gör att ingifta i familjen inte kan ärva.

Så om det skrivits ett testamente som är av den naturen så kommer Anna aldrig se röken av några pengar om Halmpyntet skulle trilla av pinnen så ärver deras gemensamma barn pengarna från Halmpyntets fars dödsbo.

Men det är ett tag kvar innan det trillar in deg på kontot då antagligen fastigheter ska säljas reavinster beskattas med mera så livat i luckan lär det inte bli förrns framåt hösten.
Citera
2022-06-02, 12:01
Medlem
Citat:
Du kanske ska sova lite efter ditt vakna nattpass?

Någon som är insatt (på riktigt) kanske kan svara på hur det egentligen fungerar rent juridiskt hur det fungerar när en svärfar avlider och har/har inte ett testamente?

Självklart kommer Tooken ta så mycket hon kan. Och halmstrået kommer sannerligen inte våga ifrågasätta.
Det jag skriver stämmer.
I Sverige kan inte bröstarvingar göras arvslösa. De har rätt till halva arvslotten, den så kallade laglotten. Andra halvan kan dock testamenteras bort åt annat håll.

Vad gäller svärföräldrar så har vi redan konstaterat att man inte har arvsrätt efter sina svärföräldrar, så i detta fallet är det bara R som har arvsrätt. Inte Anna. Det hindrar ju inte att hon gör vad hon kan för att Rs arv ska gynna henne själv så mycket som möjligt …
Citera
2022-06-02, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
Sedan kan en förmögenhet skänkas bort medan människan fortfarande lever. Hursomhelst måste det vara en mardröm att få en svärdotter som A.B.
Precis, vill man inte att ens barn ska ärva nåt kan man se till så att det inte finns nåt att ärva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in