2022-06-01, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Där sjönk du som en sten i mina ögon. Har gillat dina inlägg innan. Varför inte starta upp en egen tråd där ni kan publicera era äckliga sexfantasier? För dom hör inte hemma här anser jag.
Vilka fantasier?
2022-06-01, 15:11
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Kollade min mejl och hittade ett så kallat Tisdagsmejl från Hanna Berg skrivet igår Tisdag 31 Maj 2022.

Det lyder enligt nedan:

Därför svek Filip mig

Filip gjorde slut med mig och blev tillsammans med Henrik.

Jag trodde det skulle vara jag och Filip till slutet. Men så blev det inte. Det förvånar mig hur ont det gjorde att se det här på TV. Jag utgick ifrån att jag självklart hade kommit över det. Det var ju en dum realityserie. Men ändå är det inte så enkelt ...

Vad hände egentligen?
Min uppfattning var att jag och Filip hade kommit överens om att stötta varandra genom hela Robinson. Både han och jag säger på kamera att vi aldrig skulle kunna tänka oss att rösta på den andre. En linje som jag hade avsikt att hålla. Oavsett hur stort hot jag ansåg att Filip var.

En natt när jag och Filip bodde i Rucklet tillsammans med Linn och Joel väntade Filip tills jag somnat. Sen gick han över till Lag Nord och sa att han trodde att jag kanske skulle svika pakten. På så sätt såddes antagligen ett frö hos Lag Nord om att jag inte gick att lita på. Jag tror inte det var hans avsikt men det blev effekten. Inte en enda gång lyfter Filip det här med mig.

Efter att det stod klart att Filip skulle rösta på mig, förklarade Filip att det berodde på att han blivit så nära vän med Henrik. Henrik hade bjudit in honom till sitt landställe i Italien, och den vänskapen var han inte beredd att äventyra. Han dumpade mig och blev tillsammans med Henrik.

Har Filip gjort fel?
Nej, jag anser inte att Filip gjort fel. Vi spelade för sjutton ett spel som gick ut på att svika varandra och skapa drama. Filip spelade spelet väl och det gav honom vinsten. Som han absolut förtjänar. Men att vi skulle ha en privatrelation ... nä, det är inte aktuellt idag. Men med det sagt ... såret blev precis upprivet. Det lägger sig nog snart. Jag delar trots allt många fina minnen med Filip och han stöttade mig på flera sätt, det tänker jag aldrig glömma.

- - -

Sedan stod en del om att stötta hennes blogg etc på Instagram mm.

** Att jag fick mejlet beror på att när vi diskuterade som mest här i tråden så gick jag in och följde Hanna en kort stund för att se vad hon verkligen skrev - som feminist och ville se själv vad hon skrev om det och tydligen kunde man adda hennes Tisdagsmejl då också vilket jag gjorde.

Ville bara visa Hanna's reaktion på "sveket" vi fick se i avsnittet innan hon blev utröstad och hur hon tänker om det hela.

Henrik verkar vara en riktigt slug jävel. smart att locka med en morot som i det här fallet var ett lantställe på Italien. Nu börjar man sakta men säkert förstå varför ingen vill rösta ut honom.
2022-06-01, 15:26
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Henrik verkar vara en riktigt slug jävel. smart att locka med en morot som i det här fallet var ett lantställe på Italien. Nu börjar man sakta men säkert förstå varför ingen vill rösta ut honom.

Både Henrik och Filip var sluga och smarta!

Ingen av dem pratade illa om de andra och höll dessutom en låg profil i många lägen och undvek all form av konflikter vilket är en nödvändighet om man skall komma långt i Robinson.

Hanna känns ju inte helt trovärdig när hon påstår att hon aldrig skulle svika Filip, när hon samtidigt diskuterade en tjejpakt och öppet deklarerade flera gånger att hon ville se en kvinna som segrare...

Tror att Filip genomskådade detta i slutet och inte längre litade till 100 % på Hanna.
Senast redigerad av MrBubs 2022-06-01 kl. 15:29.
2022-06-01, 16:57
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Både Henrik och Filip var sluga och smarta!

Ingen av dem pratade illa om de andra och höll dessutom en låg profil i många lägen och undvek all form av konflikter vilket är en nödvändighet om man skall komma långt i Robinson.

Hanna känns ju inte helt trovärdig när hon påstår att hon aldrig skulle svika Filip, när hon samtidigt diskuterade en tjejpakt och öppet deklarerade flera gånger att hon ville se en kvinna som segrare...

Tror att Filip genomskådade detta i slutet och inte längre litade till 100 % på Hanna.

Det verkar som att Hanna - fast hon var medveten om vad spelet i Robinson går ut - la känslor av tillit hos Filip och han gjorde nog det till viss del också gentemot Hanna men Filip spelade spelet "bättre" precis som Henrik gjorde i slutändan.
2022-06-01, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vilka fantasier?

Om du går tillbaka i chatten så klarnar det säkert. För du borde ju veta vad du svara på och vilka inlägg som avses? Om inte moderatorn har tagit bort inlägget för det var så äckligt.
2022-06-01, 21:03
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Skönt att det är slut. Programmet blir bara sämre och sämre. Trodde det inte kunde bli sämre än Haparanda men visst fan kunde det!
2022-06-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Jag skulle tro att det är mot reglerna att komma med mutor och sitta och lova lantställen i Italien och sånt. Det var något liknande när Sigvald Harryson lovade att några skulle få låna en lägenhet i Paris eller nåt sånt året då Mats Kemi vann. https://www.expressen.se/noje/sanningen-bakom-finalbraket-i-robinson/

Jag har för mig att någon blivit utkastad pga något liknande också.
2022-06-01, 21:53
Medlem
Citat:
Om du går tillbaka i chatten så klarnar det säkert. För du borde ju veta vad du svara på och vilka inlägg som avses? Om inte moderatorn har tagit bort inlägget för det var så äckligt.
Inlägget jag svarade på innehöll inga fantasier. Jag antydde inte ens i mitt inlägg att jag delade åsikterna med de fantasier du syftar på. Jag uttryckte snarare min åsikt om yttrandefrihet, inte om någons åsikter/fantasier.
2022-06-01, 22:15
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OrKWeE/kritik-mot-robinson-vinnaren-filip-johansson-anklagas-for-fusk

Det var inget fusk med eldtävlingen. Stickorna är så långa att man kan luta dem mot snöret, det är en inkompetent produktion (igen) som sätter snörena för lågt.

Jämför bilderna i Aftonbladet med hur högt snörena sitter i internationella Survivor här:

https://insidesurvivor.com/an-island-of-one-in-defense-of-final-4-fire-making-51882
Senast redigerad av tylenol 2022-06-01 kl. 22:18.
2022-06-01, 23:29
Medlem
Citat:

Du citerade fel person. Och ja, inlägget var bedrövligt men det var inte david-taxi.

ON: Skönt att Filip vann.
2022-06-02, 06:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zimbabwe9
Du citerade fel person. Och ja, inlägget var bedrövligt men det var inte david-taxi.

ON: Skönt att Filip vann.

Ok, david-taxi svarade en person som i sin tur hade svarat på det äckliga sexfantasi-inlägget och som tyckte som jag att det bedrövligt. david-taxi gav intrycket av att han höll med den som skrivit första inlägget, att det var helt ok att skriva sånt och att alla kunde skriva sina äckliga sexfantasier här i tråden. Det framkom ingenting som visade på att det handlade om yttrandefrihet. Nog sagt om just detta... Det kanske finns barn som läser här som inte ska behöva läsa sånt, Robinson presenteras som ett familjeprogram.

Ja det var skönt att Filip vann.
2022-06-02, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Oj 5 olika mattetal från första klass i lågstadiet. Pinsamt att alla är så extremt dåliga på matte! "Juristen" Hanna står som en idiot och räknar på fingrarna Herregud. Hoppas inte andra länder kollar på svenska Robinson så dom ser hur usla svenskar är på matte.

Gjorde uträkning själv tyckte mer det handlade om minne snarare än matte. Jag själv e hyffsat snabb på huvudräkning och kan lite matte men mitt minne e inget vidare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in