Kollade min mejl och hittade ett så kallat Tisdagsmejl från Hanna Berg skrivet igår Tisdag 31 Maj 2022.
Det lyder enligt nedan:
Därför svek Filip mig
Filip gjorde slut med mig och blev tillsammans med Henrik.
Jag trodde det skulle vara jag och Filip till slutet. Men så blev det inte. Det förvånar mig hur ont det gjorde att se det här på TV. Jag utgick ifrån att jag självklart hade kommit över det. Det var ju en dum realityserie. Men ändå är det inte så enkelt ...
Vad hände egentligen?
Min uppfattning var att jag och Filip hade kommit överens om att stötta varandra genom hela Robinson. Både han och jag säger på kamera att vi aldrig skulle kunna tänka oss att rösta på den andre. En linje som jag hade avsikt att hålla. Oavsett hur stort hot jag ansåg att Filip var.
En natt när jag och Filip bodde i Rucklet tillsammans med Linn och Joel väntade Filip tills jag somnat. Sen gick han över till Lag Nord och sa att han trodde att jag kanske skulle svika pakten. På så sätt såddes antagligen ett frö hos Lag Nord om att jag inte gick att lita på. Jag tror inte det var hans avsikt men det blev effekten. Inte en enda gång lyfter Filip det här med mig.
Efter att det stod klart att Filip skulle rösta på mig, förklarade Filip att det berodde på att han blivit så nära vän med Henrik. Henrik hade bjudit in honom till sitt landställe i Italien, och den vänskapen var han inte beredd att äventyra. Han dumpade mig och blev tillsammans med Henrik.
Har Filip gjort fel?
Nej, jag anser inte att Filip gjort fel. Vi spelade för sjutton ett spel som gick ut på att svika varandra och skapa drama. Filip spelade spelet väl och det gav honom vinsten. Som han absolut förtjänar. Men att vi skulle ha en privatrelation ... nä, det är inte aktuellt idag. Men med det sagt ... såret blev precis upprivet. Det lägger sig nog snart. Jag delar trots allt många fina minnen med Filip och han stöttade mig på flera sätt, det tänker jag aldrig glömma.
- - -
Sedan stod en del om att stötta hennes blogg etc på Instagram mm.
** Att jag fick mejlet beror på att när vi diskuterade som mest här i tråden så gick jag in och följde Hanna en kort stund för att se vad hon verkligen skrev - som feminist och ville se själv vad hon skrev om det och tydligen kunde man adda hennes Tisdagsmejl då också vilket jag gjorde.
Ville bara visa Hanna's reaktion på "sveket" vi fick se i avsnittet innan hon blev utröstad och hur hon tänker om det hela.