2022-06-02, 10:33
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemuppet
Gjorde uträkning själv tyckte mer det handlade om minne snarare än matte. Jag själv e hyffsat snabb på huvudräkning och kan lite matte men mitt minne e inget vidare.

Under stress och utan bra mat och sömn och det sociala spelet dem emellan kan vem som helst faila när de står där i tävlingen!

Hemma i soffan framför TVrutan kan nog de flesta lagom kunniga i matte lösa ekvationen.
2022-06-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemuppet
Gjorde uträkning själv tyckte mer det handlade om minne snarare än matte. Jag själv e hyffsat snabb på huvudräkning och kan lite matte men mitt minne e inget vidare.
101-9 handlar om minne? Det är väl bara springa och rotera fram varje tal åt gången om det är så svart att minnas 6 siffror.
2022-06-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Under stress och utan bra mat och sömn och det sociala spelet dem emellan kan vem som helst faila när de står där i tävlingen!

Hemma i soffan framför TVrutan kan nog de flesta lagom kunniga i matte lösa ekvationen.
Hahah okej. Alltid ursäkter. Hade du sagt samma sak om det var 1+1 ? Kan man faila på 1+1 också när man inte ätit?

Den enda gången man inte borde kunna räkna ut 101-9 är om man blivit dement, man ligger medvetslös på stranden eller fått en allvarlig hjärnskakning.
2022-06-02, 14:55
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Hahah okej. Alltid ursäkter. Hade du sagt samma sak om det var 1+1 ? Kan man faila på 1+1 också när man inte ätit?

Den enda gången man inte borde kunna räkna ut 101-9 är om man blivit dement, man ligger medvetslös på stranden eller fått en allvarlig hjärnskakning.

Inga ursäkter - finns väl dokumenterat i många olika tävlingar att även OM du kan räkna t ex så fungerar inte tävlingsnerverna som de borde dvs logiskt under vissa omständigheter - de jag räknade upp.
2022-06-02, 16:27
Medlem
Citat:
Inga ursäkter - finns väl dokumenterat i många olika tävlingar att även OM du kan räkna t ex så fungerar inte tävlingsnerverna som de borde dvs logiskt under vissa omständigheter - de jag räknade upp.
Haha ok, så man kan faila på att räkna ut 1+1, bara för det är "tävling".
2022-06-02, 16:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Haha ok, så man kan faila på att räkna ut 1+1, bara för det är "tävling".

Din erfarenhet i att tävla verkar inte finnas så - Ja! Själv har jag deltagit i olika tävlingar inom idrott och det fanns gånger när tävlingsnerverna inte var stabila och det inte gick som det var tänkt, men oftast så fungerade "mina tävlingsnerver" - Tack och Lov. Finns inget mer att säga om det då du inte verkar förstå det uppenbara.
2022-06-02, 16:46
Medlem
Finns det någon info om när säsongen började eller slutade spelas in?
2022-06-02, 17:11
Medlem
Citat:
Din erfarenhet i att tävla verkar inte finnas så - Ja! Själv har jag deltagit i olika tävlingar inom idrott och det fanns gånger när tävlingsnerverna inte var stabila och det inte gick som det var tänkt, men oftast så fungerade "mina tävlingsnerver" - Tack och Lov. Finns inget mer att säga om det då du inte verkar förstå det uppenbara.
Haha okej Mr. Tävlingsexpert. Så bara för du tävlat och känner så betyder inte att det är rimligt att man ska glömma hur man räknar ut 101-9. Ditt sätt att dra slutsatser är åt skogen. Vi pratar om 101-9 och du börjar rabbla upp hur du tävlat i idrott. Vad relevant!
2022-06-02, 17:41
Medlem
Citat:
Haha okej Mr. Tävlingsexpert. Så bara för du tävlat och känner så betyder inte att det är rimligt att man ska glömma hur man räknar ut 101-9. Ditt sätt att dra slutsatser är åt skogen. Vi pratar om 101-9 och du börjar rabbla upp hur du tävlat i idrott. Vad relevant!
De flesta människor är dåliga på huvudräkning.
2022-06-02, 18:43
Medlem
Har nu orkat se finalen, som inte var någon final. Se har sagt hela veckan att 4 ska till final och sen 3 och nu blir det 2. WTF. Så jäkla B, kvart, semi och final..... och så vinner soya kille . Han är typen som har 200 tjejkompisar och får inte ligga för att han är för mesig, omanlig och tafatt så det blir bara kompiskramar 😀😃😀😃😀
2022-06-03, 13:02
Medlem
Bundes-Niggas avatar
Det var en skräpig säsong.
Vilket undermåligt program.
Deltagarna kändes som att de var utvalda efter att typ ett par-tre tusen först tackat nej.
Som svenska VM-laget i ishockey.
De första 25 tackar nej för de ska bygga altan under sommaren och såna skäl.
Nä fy och usch vad dåligt Robinson blivit.
2022-06-03, 15:32
Medlem
CS128s avatar
Hittade en kort filmsnutt på en kvart om hur Robinson fungerar bakom kulisserna gjord 2019:

https://www.tv4play.se/program/robinson-bakom-kulisserna/avsnitt/11975288

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in