2022-05-31, 10:42
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Min sistareflektion över årets Robinson om vem jag velat se som vinnare.
Kommer på att den person jag gillade klart mest var Elin och tycker synd om henne som hade otur.
Ödmjuk, trevlig, klok och bra reflektioner i syncarna. Tycke ju det var omoget att döpa ett skithus till Mattias till skillnad mot t.ex. Shevin som jublade. Elin var söt också men det får man väl inte tycka.
Rök i örådet, tog sig tillbaka men åkte ut direkt utan att ha gjort någon person något ont.
Jäklar vad hon kunde springa.
Ja, hon hade varit en värdig vinnare, helt klart. Hon kanske dyker upp I nästa upplaga av Robinson. Säkert dyker de som fick covid upp också som utmanare.
2022-05-31, 11:28
Medlem
Jaha då var robinson slut för i år. Tycker att det var en värdig vinnare men hade hellre sett Henrik vinna. Mina 3 andra favoriter var antingen utslagna eller var tvungna att ge upp (Joel, Mattias och Per.)

Reagerade precis som många andra att de övriga 2 finalisterna pillade på snöret men verkar ha varit tillåtet. Skumt.

Till nästa säsong så hoppas jag verkligen att de som fick covid och magsjuka får en ny chans. Skulle vara enormt orättvist annars mot dem då det var ju saker som var lite utöver deras kontroll.
Hoppas även att vi slipper mobbning och utfrysning då a'la Shevin och Hayes.
2022-05-31, 12:03
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Har inte Desirée instagram?

https://instagram.com/desireerenfors?igshid=YmMyMTA2M2Y=
2022-05-31, 12:23
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomThrowaway
Jaha då var robinson slut för i år. Tycker att det var en värdig vinnare men hade hellre sett Henrik vinna. Mina 3 andra favoriter var antingen utslagna eller var tvungna att ge upp (Joel, Mattias och Per.)

Reagerade precis som många andra att de övriga 2 finalisterna pillade på snöret men verkar ha varit tillåtet. Skumt.

Till nästa säsong så hoppas jag verkligen att de som fick covid och magsjuka får en ny chans. Skulle vara enormt orättvist annars mot dem då det var ju saker som var lite utöver deras kontroll.
Hoppas även att vi slipper mobbning och utfrysning då a'la Shevin och Hayes.
Jo men det är han väl. Synd bara å vinna när han fuskat.
2022-05-31, 14:52
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Ett otroligt bra utfall med tanke på vad resultatet hade kunnat bli.

Att Filip blivit korrumperad av diverse demoner är givetvis tråkigt, men som grundpersonlighet så värd man kan vara att vinna. Stark, energifylld, snäll, motiverad, ganska smart om än naiv.

En bättre vinnare rent favoritmässigt hade såklart varit Joel, men det hade varit omöjligt under förutsättningarna.

Instämmer och/eller Mattias eller Linn - de spelade spelet/tävlingen mest Fair Play enligt mig
2022-05-31, 14:57
Medlem
CS128s avatar
Eftersom varje Robinsonsäsong haft sin egna tråd - undrar jag: Kommer det att bli en Ny tråd för säsongen som kommer att visas i höst? Med Petra Malm som programledare?

Länka gärna i denna tråd till ny tråd här på Flashback om så vore
2022-05-31, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Så dåligt av produktionen att låta deltagarna få festa endast på pizza och lite skumpa på hotellet medans produktionen hade egen fest dit deltagarna inte var välkomna

https://www.msn.com/sv-se/noje/kandisnyheter/tittarna-rasar-efter-robinsonfinalen-hur-t%c3%a4nkte-ni/ar-AAXS0pc?ocid=mailsignout&li=BBqxCu3
Så lågt😠
2022-05-31, 18:01
Medlem
Sämsta finaldagen någonsin.
2022-05-31, 19:44
Medlem
Buttson69s avatar
Vem var det som bajsade där andra badade ?
2022-05-31, 20:55
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buttson69
Vem var det som bajsade där andra badade ?

Hayes och Linn uttalade sig om det i synk
2022-06-01, 01:33
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
Att ha sex med henne, är som att ha sex med en 11 årig pojke

Tänker man sådär då är det äckligt.
2022-06-01, 13:49
Medlem
CS128s avatar
Kollade min mejl och hittade ett så kallat Tisdagsmejl från Hanna Berg skrivet igår Tisdag 31 Maj 2022.

Det lyder enligt nedan:

Därför svek Filip mig

Filip gjorde slut med mig och blev tillsammans med Henrik.

Jag trodde det skulle vara jag och Filip till slutet. Men så blev det inte. Det förvånar mig hur ont det gjorde att se det här på TV. Jag utgick ifrån att jag självklart hade kommit över det. Det var ju en dum realityserie. Men ändå är det inte så enkelt ...

Vad hände egentligen?
Min uppfattning var att jag och Filip hade kommit överens om att stötta varandra genom hela Robinson. Både han och jag säger på kamera att vi aldrig skulle kunna tänka oss att rösta på den andre. En linje som jag hade avsikt att hålla. Oavsett hur stort hot jag ansåg att Filip var.

En natt när jag och Filip bodde i Rucklet tillsammans med Linn och Joel väntade Filip tills jag somnat. Sen gick han över till Lag Nord och sa att han trodde att jag kanske skulle svika pakten. På så sätt såddes antagligen ett frö hos Lag Nord om att jag inte gick att lita på. Jag tror inte det var hans avsikt men det blev effekten. Inte en enda gång lyfter Filip det här med mig.

Efter att det stod klart att Filip skulle rösta på mig, förklarade Filip att det berodde på att han blivit så nära vän med Henrik. Henrik hade bjudit in honom till sitt landställe i Italien, och den vänskapen var han inte beredd att äventyra. Han dumpade mig och blev tillsammans med Henrik.

Har Filip gjort fel?
Nej, jag anser inte att Filip gjort fel. Vi spelade för sjutton ett spel som gick ut på att svika varandra och skapa drama. Filip spelade spelet väl och det gav honom vinsten. Som han absolut förtjänar. Men att vi skulle ha en privatrelation ... nä, det är inte aktuellt idag. Men med det sagt ... såret blev precis upprivet. Det lägger sig nog snart. Jag delar trots allt många fina minnen med Filip och han stöttade mig på flera sätt, det tänker jag aldrig glömma.

- - -

Sedan stod en del om att stötta hennes blogg etc på Instagram mm.

** Att jag fick mejlet beror på att när vi diskuterade som mest här i tråden så gick jag in och följde Hanna en kort stund för att se vad hon verkligen skrev - som feminist och ville se själv vad hon skrev om det och tydligen kunde man adda hennes Tisdagsmejl då också vilket jag gjorde.

Ville bara visa Hanna's reaktion på "sveket" vi fick se i avsnittet innan hon blev utröstad och hur hon tänker om det hela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in